Banden & Velgen topic #18

Status
Not open for further replies.
lucht = 80% stikstof, zuurstof lekt door de poriën van het rubber, bij herpompen met lucht is het zuurstofgehalte al minimaal. als hij lekt bij de rand zal het geen stikstof/zuurstof (molecuul grootte) kwestie zijn ;). opschuren lijkt me slechter. van die pasta helpt meestal wel.
 
Dat die lucht langs de rand van de velg lekt heb ik laatst ook gehad met mijn velg. Door vuiligheid of vocht ofzo kon da komen zei die.
Langs profile tyre center gereden.
Die hebben toen band eraf gehaald en binnenkant opgeschuurd en weer gespoten. Bandje er weer op
Volgensmij was ik toen €12 kwijt.

165/50/15
165/45/15
Heb ik eventueel wel een foto van 7j allebei maar zal je wel niet zoveel aan hebben.
 
jongens ik zit met een probleempje. ik heb hier een velg met band die langs de velgrand lucht lekt. iemand die hiervoor een oplossing weet?
gaat om een 9J velg met 225-40-18 band eromheen.

heb al een aantal 'oplossingen' gezien:
- rubberpasta tussen velg-band.
- stikstof.
- dichtingsschuim.
- binnenrand opschuren.

aangezien mijn velgen hoogglans verdicht zijn, dacht ik direct aan opschuren om het wat minder glad te maken.

iemand ervaring met de eerder genoemde oplossingen?

Band eraf en je velgrand schoon maken met een staalborstel
 
Idd, met sealer (laten) doen.

Ik ga ze eerst eens van binnen licht opschuren, al denk ik niet dat t genoeg zal zijn en idd sealer nodig ga hebben . Best vreemd want erg getrokken is het niet, al is de wang vd band wel erg stug (bridgestone potenza).
Als k m nu oppomp en schuinopde band laat stuiteren hoor je m de lucht er echt uitgooien:p
 
Hoe krijg je met normaal gebruik je banden binnen 3 weken kaal??

[ir]http://i53.tinypic.com/212im34.jpg[/ir]

Extreme toespoor :p
 
Ja zeker. Als ik in een parkeergarage reed dan hoorde je ook constant het gepiep wat je normaal alleen hoort zodra je je stuur draait. :#

Buiten dat was het ook gemakkelijk op het oog te zien.
 
Had ik toen ook met mijn Golf toen ik hem verlaagd had, weekje rijden zonder uit te lijnen. Dan zie je dat rubber der echt vanaf vliegen :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top