This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Banden en Velgen topic.

Status
Not open for further replies.
Wat ik ook vrij vaak zag/zie, is dat mensen alleen winterbanden monteren op de aangedreven as.

Dat schijnt dus helemaal slecht te zijn. Dan heb je nog minder controle dan met alleen zomerbanden... Tja ik neem het sowieso niet zo nauw deze winter. Met 'zomer'banden kom je er prima.

Voor wintersport zou ik wel een setje + staal willen hebben, maar wat de leasemij hiervoor vraagt is belachelijk dus zou ik het toch zelf aanschaffen wat neerkomt op zo'n 250 euro.
 
Komt door de 'geweldige' vierwielaandrijving van volvo. Je middendifferentieel gaat dan stuk door het verschil in afrollengte.

Die XC70 van ons is nog niet kapot hoor en de banden voor slijten wel 10 keer zo hard, omdat de voorste wielen 95% van de tijd alleen maar worden aangedreven. Dus er is bijna altijd wel een groot verschil in profieldiepte tussen de voor en achter banden. Misschien was dat probleem zo bij de eerste XC70`s wat Mulder ook wel aan ons verteld heeft .. van hem heb jij het probably ook gehoord ? Beter zeg je tegen die kerel dat ie eens wat nieuwe verhaaltjes moet bedenken :#
 


Lijkt mij ook een stuk gevaarlijker idd dan alleen zomerbanden. Ik had onder die BMW ook normale Pirelli banden maar dit waren niet echt toppertjes hoor. Wel een xtje mee uitgebroken toen het nat en koud was.
 
Een auto wordt erg instabiel van op 1 as winterbanden, denk je maar in, je moet remmen, voor/achter heb je super grip, en op de andere as niet...dan gaat ie dus glijden /dwars
 
Of heb je een voorwielaangedreven auto die opeens zo overstuurd als de pest is, dat is pas kut om weer recht te breien :X
 

Heeft mulder niet vertelt. Maar al had hij het wel vertelt, hij weet meer van volvo dan de meest volvo monteurs.
 
Status
Not open for further replies.