Banden en Velgen topic #9

Status
Not open for further replies.
17" staal van een Transporter T5 is het enige staal wat er op lijkt naar mijn weten.

Dat zijn wel vette wielen om te verbreden en dan onder een E368)

Het was 15". Was alleen overheen gespoten (autolak) op band en velg. Enig id hoe dit van de band af is te krijgen en of het makkelijk gaat? Anders maar eens informeren voor hoeveel ze weg mogen.
 
Het was 15". Was alleen overheen gespoten (autolak) op band en velg. Enig id hoe dit van de band af is te krijgen en of het makkelijk gaat? Anders maar eens informeren voor hoeveel ze weg mogen.

Dat wil ik ook wel eens weten, want op mijn banden zitten ook iets lak op. Dit stoort mij iets :P.
 
afbijt vreet niet in rubber:)

maar als er een druppel op je velg komt heb je een probleem.

probeer eens met een mesje (zo'n afbreek mesje) de verfresten weg te snijden/schrapen.
Helpt meestal ook prima:)
 
Erg vet machiel

Wil er wel ff bij roepen dat de velg breedte in inches gemeten word en niet in J's.

De j die in de velg aanduiding staat geeft aan wat voor rand er op de velg zit. dit had vroeger te maken met het type loodje dat op de velgrand gemaakt kon worden voor het balanceren.

Tegenwoordig zijn er vrijwel alleen nog velgen met een j aanduiding en word de j dus 9vd10 keer gezien als de breedte aanduiding.

Velgmaat

Velgmaten worden altijd kenbaar gemaakt op de velgen door deze mee te gieten of in te slaan. Hieronder volgt de betekenins van bijvoorbeeld de maatvoering: 6J x 15 2H waarbij:

6 = velgbreedte in inch
J = kenletter velgrandhoogte en uitvoering
x = diepbedvelg
15 = nominale velgdiameter
2H = dubbele hump, één op iedere kant van de velg.

get.aspx


wielve2.gif
 
Last edited:
jup +ralf+

2x 8j gepolijst + goede banden
2x 9j gepolijst + goede banden

adapters naar steek 4x100 + verlengde bouten

opknappers met 1 naafkap : 3x 8j en 2x 9j


edit:

Iemand interesse in 5 opknappers :P

Zou wel vet zijn op die Cabrio van ons.. hoogglans zwart spuiten dan :P
 
als de velgen met een spuitbus zijn opgeknapt, worden ze er ook niet mooier op:P

Tevens kan langdurig wrijven met een lap thinner je band erg snel uitdrogen.
 
Erg vet machiel

Ja, is heel wat beter dan de 6 Inch C2's die ik eerst had :P en ik heb ze voor een supernette prijs, dus is eigenlijk veel beter voor de handel... volgende week ook nog een setje brock b2's (7,5 en 9 inch)(ophalen voor de winter of om door te verkopen :)
 
Last edited:
Jah die kerel had schade aan zijn auto. Heeft hem toen snel naar de spuiter gebracht ofzo en even snel laten spuiten (dus over de wielen is ook heen gespoten. Maar er zitten nog 2 goed bruikbare banden op, 195-50-15. Dus als ik die verf er dan af kan krijgen maar eens informeren naar die wieltjes.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top