This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Banden en velgen topic #7

Status
Not open for further replies.


1. Naafgat
2. Breedte van de velg (uitgedrukt in aantal J )
3. ET waarde
4. Inchwaarde
5. Wielbouten, moeren + steekwaarde
 
Imo juist niet zo mooi. Vooral als de binnenkant van de spaken zwart wordt gespoten.

Iemand 17" Borbet A`s kopen ? (4x100, 7,5j et35). Gekocht voor de bmw, maar past niet.

 
Hoe zit dat eigenlijk met de J waardes?

Betekent dat hoeveel de velg naar buiten staat?

Nee dat is de ET waarde. Het is eigenlijk hoe de wielnaaf staat t.o.v. de middellijn van de velg, maar het directe gevolg makkelijker uit te leggen. Hoe lager de ET waarde, hoe meer de velg naar buiten toe komt en vice versa.
 
Voor de 10e keer; de J staat voor de vorm en hoogte van de wielrand.

Breedte wordt uitgedrukt in inch.

Maar zelfs een bandenboer heeft het over aantal J`s dus ik doe het ook maar :+
 
Voor de 10e keer; de J staat voor de vorm en hoogte van de wielrand.

Breedte wordt uitgedrukt in inch.

Maar zelfs een bandenboer heeft het over aantal J`s dus ik doe het ook maar :+

Tot zover ik wist was dat ook gewoon zo, inch voor de maat vd velg en J voor de breedte
 
Kan hier niet een keer een mooie sticky van gemaakt worden, zodat iedereen weet hoe dat zit met wiel- en banden maten?
 
205/50/15
205/40/17

ik heb nu huismerk van profile onder de bbs imi's zitten... maar heb sinds kort nog een setje velgen waar ik iets anders onder wil gooien
 
idd interstate dingen, tot nu toe alleen maar droog weer mee gereden... en ze blijven plakken... veel beter als de conti sportcontact/toyo's die ik vroeger

tis echt moeilijk banden uizoeken, ieder ervaring op inet is weer anders, sommige prijzen een band de hemel in en andere halen hem weer keihard onderuit..
 
205/50/15 vredestein sporttrack 2. Ik had deze om mijn oude wieltjes, dingen bleven echt goed plakken, en met nat wegdek ook ruim voldoende. Toen overgegaan op Toyo's op aanraden van collega's, wat een teleurstelling waren dat zeg:X
 
Ik ben ook niet zo goed te spreken over die toyo`s. Heb nu Dunlop SP9000, maar is ook niet super imo. Alleen bij warm weer willen ze goed plakken. Met koud weer duurt het echt een eeuwigheid voordat ze wat op temperatuur zijn.
 
Status
Not open for further replies.