Banden en Velgen topic #3

Status
Not open for further replies.
Net de oude wielen van Timmetjuuh103 van het forum gekocht. 13inch Ally Cats.
Goed geil hoop ik onder een Golf mk1;)
 
Mja dat is altijd zo, eerst even kijken wat een gek ervoor wilt geven, en als niemand hapt, voor een goede deal wegdoen:)

Maar dat gaat zeker goed staan8) (al zou ik er ws wel een strakker bandje om doen:P)
 
Vraagje hier aan de vag drivers;).
Ik heb die wielen dan(vanavond halen). Het is 13inch (origineel vw ook) maar ik heb nu een platte band. Dus m'n teller gaat gigantisch afwijken, toch?
En nog een vraag, m'n vader is vandaag vragen of het wel gaat passen ivm remklauw voor, want er moet waarschijnlijk een 0,5cm spacer tussen, is dat heel erg als je met zo'n spacer rijdt?
 
Goeie keus.

Je hebt lang genoeg gewacht, aangezien hij ze eerst voor €1000 + te koop had staan!

Wist niet dat ze al zolang te koop stonden;).
En had geluk dat ik vorige week m'n auto had gekocht, en dat ze deze week weer te koop kwamen.
 
Als je met spacers gaat rijden, moet je er wel langere bouten in doen natuurlijk, en eventueel een bout met een grotere hardheid. Als je dat doet, kan een spacer van een halve cm niet veel kwaad, hooguit zullen je wiellagers wat harder slijten.
 
De ET-waarde van die wielen is ook al niet origineel meer, dus die 0,5cm maakt dan ook niks meer uit qua wiellager.
 
Nee maar we weten de ET ook niet van de velg, omdat die er niet meer instond.
En de vraag over de band, origineel ligt er een 13inch wiel met 155/80/13 band.
En nu krijg ik dat wiel met 13inch en een 185/45/13 band.
Zou dat veel uitmaken? Omdat de inches het zelfde zijn gebleven alleen de totale diameter kleiner is geworden.
 
Dankje, scheeld best veel, als ik 100 rijd rijd ik 116 op teller:7.
Maar ErikH hier ophet forum, weet iemand welke maat velg hij nu op z'n auto heeft en welke bandenmaat?
 
Pfft die auto van mij klopt ook van geen kant. Sinds ik 185/55 R15 heb ipv origineel 155/70 R13: Hij stuurt 10x zo makkelijk, lijkt me niet heel logisch. En, als ik 100 rijd op de teller, ga ik 110 volgens de Tomtom, terwijl die site hierboven zegt dat ik nu juist 7% langzamer behoor te rijden. Kut renaultjes :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top