Autotechniek problemen topic #2

ff vraagje:
versnellingsbak van me seat ibiza kraakt nogal. moet de gehele motor eruit om deze eruit te halen? of kan ie ook via onder eruit gehaald worden?

alvast bedankt!

Nee.. kan er onderuit zonder dat de motor er uit moet.. wel met een motortakel/brug dan... als je het op straat moet doen dan zou ik er niet aan beginnen.
 
iemand die weet waar je van die benzine bestendige slangen kan halen voor tussen je lmm en gasklephuis?
die van onze auto is gescheurd en niet meer te krijgen.
Betreft een fiat marea 2.0 hlx (zon 5 cilinder net als in een stilo)
 
Ola,

Het gasklephuis van de Polo 6N (1996) van m'n vriendin is bijna overleden. Reviseren is mogelijk voor 180 euro... Een nieuwe is 400+ en een exemplaar op de sloop kopen is altijd een gok...

Weet 1 van jullie iemand die er 1 heeft liggen, of die deze voor een nette prijs kan reviseren? Of een goede gebruikte heeft liggen?
Ik hoor het graag, zodat ze weer lekker kan rondknallen.. :W
 
Vanmiddag deed de auto van mijn ouders vreemd. Hij liep heel hoog stationair, ongeveer 1400 toeren, maar hij schommelde ook naar 1700 toeren en dan terug naar 1100 en toen weer naar 1400. Ook was de alles echt super heet, de stok waar je je motorkap mee vast zet kon ik niet vastpakken. Later toen heeft mijn pa hem weer gestart en toen was het probleem weg.

Het betreft een seat altea met een 1.4 tsi. De auto is net 2 jaar en 3 maanden oud, dus de garantie is net vervallen. Dit heeft toch hopelijk niks met de turbo te maken?
 
facepalm.jpg
 
Mijn ibiza heeft fabriek af cv op afstand. Nu ben ik die sleutel verloren. Nu had een maatje van me precies dezelfde auto, maar die heeft die stuk gereden. Dit ding gaat dus naar de sloop.

Maar die cv sleutel is precies hetzelfde als de gene die ik had. Kan ik nu zijn sleutel opnieuw inleren op mijn auto en het onderste deel opnieuw bestellen bij een dealer?
 
Weet niet of je alleen de baard + lipje kan bestellen @ dealer.. anders wel via ebay te krijgen. Middels VCDS is (als het dezelfde frequentie sleutels zijn) de AB in ieder geval aan te leren op de comfortmodule.. let wel op dat je ook je startonderbreker weer aan moet leren aan je tellerunit. Dit kan vaak niet met een sleutel die reeds aangeleerd is geweest aan een startonderbreker/tellerunit.. een nieuwe is geen probleem.

Comfortmodule kan iemand met VCDS voor je doen.. dan werken je open/dicht knopjes van je AB. (soms kan dit bij modellen ook dmv een sleutel in je portierslot en nog wat handelingen -> google)
Sleutel aan je startonderbreker aanleren kan iemand met VCDS mits hij ook de SKC heeft. Zo niet kan de dealer het in ieder geval of je moet iemand zoeken die die code uit je tellerunit kan uitlezen.

Ik heb VCDS en kan in sommige gevallen de code (SKC) uit je tellerunit lezen. Bij mijn auto is het gelukt en bij wat oudere A3's/Golf IV ook. Mocht je in de buurt wonen kunnen we altijd een keer kijken :)
 
Weet niet in welke omgeving je woont. PM dat anders maar eens ff.

Heb gezien dat ik het onderste deel opnieuw kan bestellen. Klik je er zo weer in. Dus dan heb ik een sleutel die er in past.

Dus als ik jou verhaal goed begrijp moet de ab wel weer in te lezen zijn, maar de startonderbreker chip kan een moeilijk verhaal worden.
Alleen weet ik nog niet in welk deel de chip zit. Of die nou gelijk in het kastje zit waar de knoppen van de ab op zitten of in het deel waar de sleutel aan vast zit zeg maar. Want dan zou het probleem gelijk opgelost zijn.

Edit: De chip zit in het sleutelbaard gedeeltje. Die heb ik gevonden. Kan dus gewoon een nieuwe chip in.
 
Last edited:
Heren,

vandaag mijn bougies + filter vervangen van mijn polo 6n2.
Ik was alle doppen eraf aan het trekken toen ik opeens olie mee omhoog zag komen,
wat blijkt, in de bougie schacht van cilinder 3 (vanaf links) zit een dikke laag olie.
Hoe kan dat er in hemelsnaam in komen? Als de koppakking lek zou zijn zou er toch KVS in komen?

P.S. wat zitten die bougies ontiegelijk diep zeg.
 
Iemand hier die me kan helpen aan een (liefst nederlandse) handleiding van het Ecotechnics ECK 3000 airco vulstation ? Kon via google niets vinden helaas.
 
Nou ons pap heeft op zijn werk zo'n apparaat gekregen, zonder handleiding erbij. Hij weet wel hoe die werkt maar hij wil graag een handleiding erbij hebben, desnoods een kopie ofzo.

Kon die op internet geen vinden dus hier maar gevraagd. Heb ook een mailtje naar de fabrikant gestuurd.
 
Ah oke.. let wel op met die tracer vloeistof in dat ding.. als je m niet wekelijks gebruikt gaat het aankoeken in het apparaat.. kan je beter zo'n los tracerding er bij hebben (soort draai/kit-spuit ding)
 
Back
Top