Auto verzekeren op naam van je ouders!

Hans F. said:
Ik snap echt niet waarom mensen dit doen, ik had al 2 schadevrije jaren toen ik begon met autorijden (opgebouwd met de brommer). Ik meende dat ik destijds begon met 70% no claim.

Dat kan volgens mij echt niet, 75% is het maximum, en daar doe je wel een paar jaar over, lmfd dat je dat niet in 2 jaar al hebt..
 
zjonnie said:
Dat kan volgens mij echt niet, 75% is het maximum, en daar doe je wel een paar jaar over, lmfd dat je dat niet in 2 jaar al hebt..


mijn vader heeft zijn auto nu 5 jaar bij 1 verzekering (daarvoor bij andere) en die heeft nu dus ook pas 70%, en die rijd dus al heel wat jaren schadevrij, dus dat jij begint met 70 vind ik knap. ik zelf ga dingen op me eigen naam zetten, als ik al me zaakjes op orde heb, huis, GOEDE VASTE BAAN, enz. nu is het mij nog te onzeker!!!
 
even van orion site
Bovendien ontvangt u van ons maar liefst 80% no-claim korting, wanneer u in de afgelopen 3 jaar geen schade heeft gehad!

dus 2 jaar, 70% zou best kunnen (ik ben er echter niet zeker van, is alweer een tijdje terug), alleen vergis je er niet in, de voorwaarden van orion zijn volgens mij heel slecht (1000 euro eigen risico e.d.)
 
Hans F. said:
even van orion site
Bovendien ontvangt u van ons maar liefst 80% no-claim korting, wanneer u in de afgelopen 3 jaar geen schade heeft gehad!

dus 2 jaar, 70% zou best kunnen (ik ben er echter niet zeker van, is alweer een tijdje terug), alleen vergis je er niet in, de voorwaarden van orion zijn volgens mij heel slecht (1000 euro eigen risico e.d.)


wij staan via anwb, geen eigen risico, mijn auto wa+, me pap zijn auto's op allrisk
 
Bart said:
Je kan echt veel gezeik krijgen met verzekeringen Ze proberen niet uit te betalen. Als JIJ de auto betaald hebt en JIJ reedt erin tijdens het ongeluk, moet de AUTO op JOU naam staan. Anders kan JIJ problemen krijgen...

volledig ONJUIST
 
Bart said:
nee, een verzekering wil liever niet uitbetalen.

Het heeft mij ongeveer een half jaar gekost om mijn geld te krijgen. Ik stond stil en de tegenpartij reed achteruit tegen mij aan. Ik had zelfs een schade formulier waar het op stond en dat was ondertekend door de tegenpartij. Maar nog begon de verzekering te zeiken dat de man verward was toen die het formulier invulde. Pas toen mijn vriendin schriftelijk getuigde kreeg ik uitbetaald. ( + ca 10 telefoontjes, (aangetekende)brieven enz)

Je kan echt veel gezeik krijgen met verzekeringen Ze proberen niet uit te betalen. Als JIJ de auto betaald hebt en JIJ reedt erin tijdens het ongeluk, moet de AUTO op JOU naam staan. Anders kan JIJ problemen krijgen...

Verder heb ik na het geouwehoer met de verzekering ook gelijk rechtsbijstand afgesloten...

Maar trek je eigen conclusies maar..

klopt dus geen hol van

onze auto staat op me pa's naam

maar die rijd er heeel af en toe in
(dwz dat me moeder niet verzekerd zou zijn)

auto op je pa's naam is gewoon geen probleem

waarom jij last had van de verzekering is omdat jij geen rechtsbijstand had
dan moet je alles zelf regelen en dat duurt lang

vooral met verzekeringen waarbij direct in de naam staat.

een ding neem altijd rechtsbijstand dat scheelt een hoop gezijk
 
Had net de verzekeringsmaatschappij aan de lijn, die zegt: In principe mag iedereen met een geldig rijbewijs rijden in je vader's auto. Jij dus ook. Maar slechts af en toe. Als je een zware schade maakt kan de verzekeringsmaatschappij kijken of jij de onrechtmatige eerste bestuurder bent, maar dit is heel moeilijk aantoonbaar.

Dus oftewel: Je bent wel onrechtmatig bezig, maar als ik nou regelmatig me pa er mee laat boodschappen doen, een paar klassieke CD's in het dashbordkastje leg naast een doosje sigaren en sticker 'ik rem voor ouderen' op de bumper plak ... wat kan de verzekering je dan nog maken? :)
 
bij unive krijg je geen korting als je brommer rijd.. en bij zlm ook niet..
tenminste dat is wat ze mij zeiden toen ik het vroeg..

verder... ze controleren eigenlijk niet wie de hoofdbestuurder is..
ik rijd veel in de auto van me moeder.. heb de vorige auto getotald in een ongeluk door mijn schuld (kon der eigenlijk weinig aandoen) en de nieuwe auto nu ooik bijna....

dus opzich kun je best verzekeren op de naam van je ouders maar je bouwd dan alleen geen no-claim op.
 
kut verzekeringsmaatschappijen..

me pa heb al 3 auto's op zijn naam staan.. dus hij informeren naar de prijs om mijn wagen ook te verzekren, hij zeggen, citroen saxo 1.6 16v, verz. maatschappij geloofde niet, dat hij voor hem was, aangezien het is snelle (120pk) en sportieve auto was, terwijl hij al 3 verzekerd had. :|

dus das vette kut voor mij...
me moeder heb geen schadevrijejaren meer, dus heb ik ook niets aan dikke zeik :|
 
Back
Top