Auto verzekeren op naam van je ouders!

idd tot je 21e moet je zelf veel meer betalen, daarom doen de meesten het ook vanaf hun 18e t/m 21e op ouders naam, daarna op eigen, aangezien het dan meer te betalen is :)

aralfa said:
pff stel verwende nesten :| :P

ik betaal me eigenverzekering €1200 int jaar en wegenbelasting van een auto meer dan 1250 kilo :X

mjah ik bouw lekker wel no-claim op..

Ciao Arjan

mijn auto staat ook op mijn naam

950 euri verzekering per jaar
all-risk.

en zit bij de zlm, e met me hispania ook 2 jaar gezeten

nooit schade gehad dus kreeg 10 % no-claim mee

schild tog weer zo een 100 euri's:):)

Hans F. said:
Ik snap echt niet waarom mensen dit doen, ik had al 2 schadevrije jaren toen ik begon met autorijden (opgebouwd met de brommer). Ik meende dat ik destijds begon met 70% no claim.

Dat meen je niet? Dan zou ik nu op 7 schadevrije jaren moeten zitten? WTF? (al zou het opzich wel logisch zijn dat dat gewoon meetelt)

Ik zat altijd bij Centraal Beheer, ook nog een jaar bij National Bromfietsverzekering.

Weet niet of CB dat ook had, maar stel je zit bij een maatschappij waarbij je met je brommer ook al schadevrije jaren opbouwt, geldt dat dan alleen als je je auto ook weer bij die maatschappij verzekert of maakt dat niet uit.

Folkert@MinaRally said:
Dat meen je niet? Dan zou ik nu op 7 schadevrije jaren moeten zitten? WTF? (al zou het opzich wel logisch zijn dat dat gewoon meetelt)

Ik zat altijd bij Centraal Beheer, ook nog een jaar bij National Bromfietsverzekering.

Weet niet of CB dat ook had, maar stel je zit bij een maatschappij waarbij je met je brommer ook al schadevrije jaren opbouwt, geldt dat dan alleen als je je auto ook weer bij die maatschappij verzekert of maakt dat niet uit.

dat van london geldde iig alleen als ik bij london bleef, en was ook alleen van toepassing als je all risk had bij je scooter...

Das lullig zeg, alleen van toepassing als je all risk had :|

Mgoed ik hoor het al, er zijn meer mensen die het zo doen als ik van plan ben. En wie zegt dat ik de auto betaal?

Kan toch ook mijn pa hem laten kopen en op naam zetten, en vervolgens heb terug betalen?

Folkert@MinaRally said:
Geld alleen als auto bij dezelfde maatschappij verzekerd wordt, maximaal 3 schadevrije jaren meenemen en bij het beindigen van je bromfietsverzekering moet je meteen 'n autoverzekering afsluiten anders vervallen ze meende ik. Zo is 't iig. bij unigarant, weet niet of andere verzekeringen dat ook hebben.

Bart said:
Wat denk je dat er gebeurt als ze zien wie de auto betaald heeft en je iemand invalide hebt gereden?..

de verzekering als jij je netjes aan de verkeersregels hebt gehouden, en geen grove opzettelijke fouten hebt begaan. Diegene die auto verzekerd moet een regelmatige bestuurder van de auto zijn. met andere woorden; jouw auto is verzekerd op je moeders naam, je moeder gaat er 1x in de maand mee boodschappen doen, probleem opgelost.

Verzekering en wegenbelasting op naam van mn pa... ik paas hem dat geld gewoon iedere maand

Als ik de verzekering op mijn naam zet ga ik 75 euro per maand betalen, dan zal ik tot mn 23ste schadevrije jaren opbouwen, die wordt dan omgezet in bonus/korting gedoe op het moment dat ik 23 wordt

majah, zoals het nu gaat vind ik het wel goed
betaal nu 43 euro per maand, plus 39 euro wegenbelasting

van 75 naar 43 euro is een heel verchil ... laten we zeggen:

van 900 euro per jaar naar 510 euro per jaar.

In mijn geval, uitgaande van een suzuki swift gti gaat het van 660 naar 150 per jaar ...

Heeft jouw vader nog een lage no claim ofzo ?

mijn pa en ma zeuren ook....

dat ik em op eigen naam moet zetten. want anders ben je niet verzekert...

anders kon ik mooi corrado kopen...

maar word nu een opel tigra oid... of een wegenbelasting vrije auto..

Wokkel @ Sr said:
mijn pa en ma zeuren ook....

dat ik em op eigen naam moet zetten. want anders ben je niet verzekert...

anders kon ik mooi corrado kopen...

maar word nu een opel tigra oid... of een wegenbelasting vrije auto..

en die vervolgens voorzien van een g3 installatie en goedkoop boeken :)

al 2 jaar schade vrij@ mama's naam (30 jaar schadevrij) lekker goedkoop

Nadelen:
- bouw geen no claim op
- als ik een ongeluk maak , kenne me ouders dokken (meer premie)

Voordelen:

Ik denk maar zo, nu arme student, dalijk rijke zakenman dan kan ik dat verschil van die no claim wel betalen

hebo-aeroxje said:
van 75 naar 43 euro is een heel verchil ... laten we zeggen:

van 900 euro per jaar naar 510 euro per jaar.

In mijn geval, uitgaande van een suzuki swift gti gaat het van 660 naar 150 per jaar ...

Heeft jouw vader nog een lage no claim ofzo ?

mn pa heeft een paar jaar geleden een ongeluk gehad
vandaar dat de noclaim omlaag is gegaan
anders betaalde ik idd nog minder

Ben blij dat ik dit jaar bij een verzekeringsmaatschappij werk.. daar krijg ik al 48% personeelskorting, en kan gewoon gti etc op mijn naam verzekeren...

als je alleen old timer hebt betaal je als gewone auto

daarom moet het op ouders naam

dan is het iets van 100 euro per jaar

en het is een losstaande verzekering dus geen no claim aftrek bij een ongeluk

Xearo said:
de verzekering als jij je netjes aan de verkeersregels hebt gehouden, en geen grove opzettelijke fouten hebt begaan. Diegene die auto verzekerd moet een regelmatige bestuurder van de auto zijn. met andere woorden; jouw auto is verzekerd op je moeders naam, je moeder gaat er 1x in de maand mee boodschappen doen, probleem opgelost.

nee, een verzekering wil liever niet uitbetalen.

Het heeft mij ongeveer een half jaar gekost om mijn geld te krijgen. Ik stond stil en de tegenpartij reed achteruit tegen mij aan. Ik had zelfs een schade formulier waar het op stond en dat was ondertekend door de tegenpartij. Maar nog begon de verzekering te zeiken dat de man verward was toen die het formulier invulde. Pas toen mijn vriendin schriftelijk getuigde kreeg ik uitbetaald. ( + ca 10 telefoontjes, (aangetekende)brieven enz)

Je kan echt veel gezeik krijgen met verzekeringen Ze proberen niet uit te betalen. Als JIJ de auto betaald hebt en JIJ reedt erin tijdens het ongeluk, moet de AUTO op JOU naam staan. Anders kan JIJ problemen krijgen...

Verder heb ik na het geouwehoer met de verzekering ook gelijk rechtsbijstand afgesloten...

Maar trek je eigen conclusies maar..

Back