Auto verzekeren op naam van je ouders!

hebo-aeroxje

Proud member
Hey,

ik ben nu druk voor een auto aan het sparen en denk dat binnen afzienbare tijd er ook wel iets op vier wielen voor de deur staat. Probleem is echter dat ik nog studeer en zodoende geen bakken met geld binnenhaal iedere maand, maar wel weer genoeg heb om een auto te onderhouden.

Omdat mijn budget nog niet zo groot is vind ik het dus zonde om veel geld te betalen voor een verzekering. Mijn idee is dan ook zoals wel meer mensen doen, hun auto op naam van vader te zetten. Een swift GTI kost dan nog slechts 150 euro per jaar. Maar wat zijn daar nu de risico's van?

Ik mag dan niet de eerste bestuurder van het voertuig zijn, maar ben dat uiteraard wel. Hoe zou de verzekering dat in het geval van ongeval kunnen / willen aantonen? Zijn er meer mensen die deze constructie toepassen?

Weet natuurlijk zelf ook dat het beter is op de eigen naam te zetten, maar dat kost nu eenmaal veel en veel meer ...

Greets ...
 
Advertisement - register to remove this

Het zou kunnen dat ze bij je buren gaan om te vragen wie er het meeste mee rijdt, maar die kans is vrij klein...

Je opgeven als tweede bestuurder is de meest gebruikte optie :)
 
De auto hier staat gewoon op mn pa's naam. Als er controle is oid, dan heb ik hem gewoon ''geleent'' van mn pa :) dan is dr niks aan de hand. En met een (ernstig) ongeluk, gaan ze wel ff kijken wie dr nou steeds in die auto rijd :!. Mja gewoon normaal rijden en niet te stoer van ''kijk mijn auto nou eens gaan''. Gewoon aan de regels houden en veilig rijden. Niks aan de hand :)

En op je eigen naam zetten , kost je iid veel. Maar daarintegen bouw je wel een ''noclaim'' op. Ik wacht ook eerst met de zooi op eigen naam zetten totdat ik een vaste baan e.d. heb :)
 
er zijn wel "speciale" verzekeringen waarbij je met meerdere in de familie vergoed bent.. en was ook ook niet overdreven duur dacht ik:)
 
als jij een ongeluk maakt gaat het van de schadevrije jaren van paps of mams af, dat is iig de reden dat dat hier niet gebeurt.
 
Mijn pa heeft 75% no-claim plus nog een soort van bonus erop ofzo, dat als ie een ongeluk maakt dat dan de 75% blijft staan of zoiets.

Mjah nu rij ik onderhand meer dan me vader zelf in zijn EIGEN auto en dat is dan toch ook al foute boel zou je zeggen ?
 
mijn auto staat ook op me paps naam, die heeft ook hele hoge noclaim, maar ik ben wel als 2e bestuurder opgegeven. en dus ook verzekerd, vroeger was ik dat niet, en was bij een ongeluk betrokken (geen schuld) en toen heeft politie me aangeraden om ff als 2e bestuurder te verzekeren, kost haast nix, en is beter.

verder als je verzekerd doe dan meteen wa+ dit scheeld alleen 3 euro enzo, en mijn auto is nu verzekerd, tegen diefstal schade/ruitschade/natuurschade, alle schades die bestaan, alleen niet van de wegraken en eigen schade.

best handig d8 ik zo
 
Ik heb een Golf 2 gti, en die staat ook op naam van m'n pa:p
Kost me ongeveer 215 euri in het jaar:)
Een nadeel is idd dat je geen no-claim opbouwt..
M'n vader had nog wel zijn verzekeringsmaatschappij opgebelt en gezegd dat zijn zoon er ook in gaat rijden: geen probleem!

Ook wanneer ik een ongeluk krijg dan zitten mn ouders nog steeds op de hoogste trede qua no claim dus dat zit dan ook wel lekker...

gr. Kevin
 
pff stel verwende nesten :| :p

ik betaal me eigenverzekering €1200 int jaar en wegenbelasting van een auto meer dan 1250 kilo :X

mjah ik bouw lekker wel no-claim op..

Ciao Arjan
 
Ik snap echt niet waarom mensen dit doen, ik had al 2 schadevrije jaren toen ik begon met autorijden (opgebouwd met de brommer). Ik meende dat ik destijds begon met 70% no claim.
 
Sommige ouders laten het toe, maar ik moet dus strax echt wel op mijn eigennaam verzekeren, anders breng ik de noclaim van me vader/moeder in gevaar.

Gewoon lekker zelf dokken, dan maar niet zo'n vette bak eerst.
 
als je idd op ouders hun naam zet bouw je geen no-claim op..
als je het doet omdat het dan goedkoper is, kun je beter je ouders vragen om een bijdrage oid.. dan bouw je wel je no-claim jaren op :!
 
Hans F. said:
Ik snap echt niet waarom mensen dit doen, ik had al 2 schadevrije jaren toen ik begon met autorijden (opgebouwd met de brommer). Ik meende dat ik destijds begon met 70% no claim.

dat moet ik ook hebben trouwens...welke maatschappij heb jij?
 
Hans F. said:
Ik snap echt niet waarom mensen dit doen, ik had al 2 schadevrije jaren toen ik begon met autorijden (opgebouwd met de brommer). Ik meende dat ik destijds begon met 70% no claim.

Je bouwt toch geen schadevrije jaren op met je brommertje??
Anders zou ik nu ook al 4 schadevrijejaren moeten hebben.
 
ik had met london ook me schade vrije scooter jaren meegenomen, nadeel is echter, dat ik nog steeds '18' was toen ik auto aanschafte, na je 21ste volgens mij, neemt het drastisch af, tot die tijd is het je aardig blauw betalen..
 
Back
Top