aquariumliefhebbers hier???

Altijd als ik hier kom kijken wil ik ook een aquarium starten, zo'n klein nano ding zie ik wel zitten, of een Fluval Edge, die dingen zijn echt mooi.
 
Altijd als ik hier kom kijken wil ik ook een aquarium starten, zo'n klein nano ding zie ik wel zitten, of een Fluval Edge, die dingen zijn echt mooi.


[ir]http://www.fluvalblog.com/wp-content/uploads/2009/12/IMG_5068.jpg[/ir]
Niets meer aan doen zo.
 
als je water kan kopen, zal meevallen... maar begin er niet aan, is leuk als je al een grote bak hebt staan... hier kan je geen reet in kwijt, en kost je alleen maar geld... ook heel moeilijk stabiel te houden zo'n bakje...


veel mensen die zo'n bakje hebben, hebben er een grote naast.. dan is het heel weinig techniek/veel water verversen (uit grote bak) en gaan....


verkijk je er niet op, koraal leeft ook... en gaat ook dood, als de bak niet stabiel is (en die troep is duur)
 
Sven als je een zeebak wilt beginnen koop een Sera130 of een rsm130. Kosten beide 2e hands niet veel geld en is een mooie bak om mee te beginnen. Heb wel een foto van 1 van de mooiste RSM130.

309t3s9.jpg
 
ind echt super vet! maar zou begot niet weten waar ik die moest neer zetten(A) misschien waar eerst de dwergpapegaai stond wat me broer nu mee heeft genomen,.

ik ga eens kijken op mp voor zoon bak misschien dat ik begin haha
en visjes? waar haal je die beetje uit en dat koraal?
(heb nog niet echt gezocht op google op vissen en koraal)
 
Wat me wel vaak opvalt is dat er wel annemoonvissen inzitten alleen zie ik zelden dat er ook een annemoon in zit...
 
ik zie anemoon?

timthumb.php


zoiets zou ik ooit wel willen hebben, een zeroedge :W

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yU-rOsyHAx8&feature=related"]Custom Zero Edge Aquarium 4 - YouTube[/ame]
 
Heb er zelf een grote rode tepelanemoon inzitten. Ook 2 anemoonvissen. Maar die willen dus echt niet mijn anemoon in.

Wat weleens voor komt is dat ze een alternatief gebruiken voor de anemoon. Ook weleens hamertjeskoraal of iets dergelijks. Helaas willen die van mij echt nergens in gaan zitten en zwemmen ze al 2 jaar roekeloos door de bak heen ;)

zeroedge aquarium is wel mooi maar er hangen aardig wat nadelen aan. Je moet je bak echt 100% waterpas hebben, anders krijg je de waterval zeg maar nooit goed. Ook zal je alg krijgen op de buitenkant van je aquarium. Vrij veel geluid van water. En tevens moet je oppassen met de vissen dat die je bak niet uit springen.
 
Heb er zelf een grote rode tepelanemoon inzitten. Ook 2 anemoonvissen. Maar die willen dus echt niet mijn anemoon in.

Wat weleens voor komt is dat ze een alternatief gebruiken voor de anemoon. Ook weleens hamertjeskoraal of iets dergelijks. Helaas willen die van mij echt nergens in gaan zitten en zwemmen ze al 2 jaar roekeloos door de bak heen ;)

zeroedge aquarium is wel mooi maar er hangen aardig wat nadelen aan. Je moet je bak echt 100% waterpas hebben, anders krijg je de waterval zeg maar nooit goed. Ook zal je alg krijgen op de buitenkant van je aquarium. Vrij veel geluid van water. En tevens moet je oppassen met de vissen dat die je bak niet uit springen.

Dat over die anemoonvissen, misschien ook een gebrek aan 'gevaar' ?

Wat dacht je van de waterverdamping bij zo'n zeroedge? Als er dan te weinig water in zit dan...?
 
Tinne, ik lees net je pb... doe even je adres, dan post ik begin volgend week wat voor je...


ga zelf, weer even verdiepen in zout water... (ooit een 60L bakje gehad) misschien daarna al 't zoetwater eruit doen, en 1 mooie zout water voor in de plaatst...
 
Back
Top