aquariumliefhebbers hier???

eg7p0i.jpg


351u9mo.jpg


nwd7qo.jpg


25pn2f8.jpg


24zxj6f.jpg


2zebgv6.jpg
 
Ja zijn een paar foto's van mijn koralen. Mij aquarium heeft een tijdje wat minder gedraaid. Wat problemen gehad met de bacteriehuishouding. Nu alleen nog wat last van groene alg, maar dit schijnt gezonde alg te zijn dus vind het niet zo'n probleem.
 
NEMO!

haha,. wel echt super vet zoon bak!
je hebt die neem ik aan in de woonkamer staan?
en wat kost zoiets eigelijk? als je een leuk klein bakje wilt hebben met wat beplanting en gekleurde vis?
 
Bak staat inderdaad in de woonkamer. Het is echt fascinerend wat je elke keer weer tegenkomt als je in de bak kijkt.

Je kan de hobby zo duur maken als je zelf wilt. Als je op marktplaats kijkt koop je al een RSM130 rond de 400 euro. Echt een super mooie bak. De nemo's kosten 12,50 per stuk. En koraal begint zo'n beetje vanaf 20 euro tot 70 euro. Ligt eraan wat voor koraal je wilt hebben. Als je koraal goed groeit kan je ze stekken en weer verkopen aan andere mensen.
 
Komt inderdaad wel hoop onderhoud bij kijken wil je het goed doen. Maar hoe groter je bak hoe minder onderhoud je er aan hebt.

Heb zelf een 400Liter bak, geen idee of ik al wel eens fototje heb gepost, maar deze is van mij:

dmen6.jpg


Beetje crappy foto, maar is met mobiel gemaakt.

jeoma48.jpg


jeoma51.jpg
 
Kan ik begrijpen!

Mijn aquarium is gebaseerd op de oldskool hollandse manier van aquaria inrichten. Daar ligt het accent op de planten, momenteel ben ik ook niet tevreden hoe de rechterkant van me bak er uit ziet. Die is te rommelig. Daar moet ik binnenkort even plannen voor maken.

Sowieso zijn zee en zoet niet te vergelijken, zou ook heel graag zee-aquarium willen. Maar de kosten houden me tegen :)
 
Moet je eigenlijk niet vergelijken; zoet & zout.

@ Intercooler.
Traditioneel maar niet makkelijker dan een ander soort inrichting btw.
Het is mijn smaak niet...maar het is niet zo maar allerlei planten erin en klaar.
Wat me wel stoort is dat je bodem zo ver opkomt aan de voorkant. Je ziet de voedingsbodem en her en der wat donkere gedeelte (vuil?) ik ben er altijd tegen dat jet ipv op, tegen de bodem kijkt. Vooraan gewoon een dunnere bodem of een strip ervoor oid.

Ik zou een zeeaquarium met alleen maar koraal maken...geen vissen.
 
Ja die rand met zand en grind heeft me nooit gestoord tot een jaartje terug, toen begon het een beetje. Heb laatst eens geprobeerd alles voorzichtig beetje naar achter te schuiven maar heb nu nog last van het zweefvuil dat daar vanaf kwam. Dus ik laat het eventjes zo.

Ik heb weer niet zoveel met die amano stijl aqua scapen. Heb daar altijd het gevoel dat er te weinig beschutting is voor de vissen. En dat er véél teveel co2 in word gepompt. Maar om zo'n bakje goed in balans te krijgen is ook hele klus. Wil het nog wel een keer gaan proberen in een aquariumpje, maar denk dat het niet voor mij is weggelegd. Jij had toch zo'n mega garnalenbak? Doe eens update? Ben benieuwd :)
 
Zelf heb ik ook jaren zoetwater gehad. Moet eerlijk zijn als de zeewater bak goed draait heb je er echt geen omkijken aan. Af en toe doe ik de waterwaardes controleren eventueel wat toevoegen. 1x in de maand ververs ik 20 liter water. En inderdaad zee- en zoetwater zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
 
Ik heb weer niet zoveel met die amano stijl aqua scapen. Heb daar altijd het gevoel dat er te weinig beschutting is voor de vissen. En dat er véél teveel co2 in word gepompt. Maar om zo'n bakje goed in balans te krijgen is ook hele klus. Wil het nog wel een keer gaan proberen in een aquariumpje, maar denk dat het niet voor mij is weggelegd. Jij had toch zo'n mega garnalenbak? Doe eens update? Ben benieuwd :)

Veel voorbeelden van die aquascape bakken staan ook maar voor de show. Volgens mij worden die voor een 'wedstrijd' ingericht en dan weer...
Ik ken ook de theorie dat het onnatuurlijk is doordat de vissen idd nergens een logische luwe plek hebben. Dat zou idd waar kunnen zijn. Die bakken zijn ook soms te mooi.

Mijn bak tja...Niets veranderd...alleen 5 extra garnalen, zelfde merk. Zitten alleen per ongeluk twee doorzichtige voor japonica aangeziende vuurgarnalen bij...lfb. Wil nog eens een moswandje maken....Johnny? Mos?
 
Back
Top