aquariumliefhebbers hier???

Klopt, meerdere mannetjes achter een vrouwtje aan. Op gegeven moment zie je eitjes tussen de achtervinnen van het vrouwtje. Die plakt ze op het raam en het mannetje bevrucht ze vervolgens.

Heb ze wel eens uit laten komen in een apart bakje maar die leefden nooit zo lang.

Idem hier. In een apart aquarium zelfs.
Filteren link door grootte visjes (speldenknop) voer ook link; elk restje = schimmel is dodelijk.
Eentje ooit tot 1 cm en toen dood. Je moet er zin in hebben.

ga der ook geen moeite voor doen. Heb van de platy's/zwaarddragers inmiddels wel al zo'n 7 kleintjes sinds de zomer, in 2 weken toen 6 kleintjes, nu zwemt er alweer 1 rond dus dat gaat wel lekker.

Vandaag naar de aquariumzaak geweest voor een bodemstofzuiger, meteen gevraagd voor alg-aanslag wat ik heb.

Bleek me nitriet veel te hoog te liggen en de zuurstof-planten die ik had gekocht koud-water te zijn...
Kortom, 2 uur bezig geweest met water verversen, bodem gereinigd, nieuwe planten erin, nitrietminus erbij.... Nu komende week alles in de gaten houden.

Wel veel meer plekken gevonden met eitjes, ben benieuwd, zal wel niks worden.

Iemand ervaring met iets van kweekbakjes oid?

Heb nu voor de 3e keer baby-guppen gevonden, 1e 2 keer meteen opgefreten natuurlijk alleen deze zat in me filter :D Staat nu apart in een emmer...

Slim op zo'n bakje te kopen die in het aquarium hangt of iets van een apart bakje?

Hangbakje als ze er niet doorheen kunnen denk ik...aparte bak is zo'n gedoe.

Zie er nu 2 zitten tussen de planten, hopen dat ze het overleven.

Me albino corydorassen zijn wel flink aan het paren, al redelijk wat eitjes tegen het raam, ook een hoop op de planten alleen die worden meteen opgegeten.
Dit word me nieuwe 'projectje', kijken of ik de eitjes kan laten uitkomen in een aparte bak.

Besloten om simpel te beginnen met een kweekbakje. 4 eitjes heb ik kunnen vinden, rest is waarschijnlijk opgegeten. Met een watertemperatuur van 25 graden komen ze na ongeveer 4 dagen uit.

[ir]http://i42.tinypic.com/14u4cy.jpg[/ir]

Kan er met me nagel niet tussen in ieder geval. De spleten lopen diagonaal door de wand van het bakje. Ik zie het wel, lukt het niet dan probeer ik wat anders. Van de 4 eitjes is er voor zover ik kan zien minstens 1 bevrucht.

iemand toevallig enig id hoe ik al die kleine slakjes uit mijn bak kan krijgen, en zorgen dat ze er ook echt uitblijven?

heb sinds een paar week in de bak van mn vriendin last van en het worden er steeds meer.
ik haal er dagelijks wel een paar uit maar ik zie er steeds weer nieuwe bij komen :(.

je kan ze er handmatig blijven uithalen. Ze planten zichzelf flink voort, goed opletten naar eitjes. Deze zitten in een soort kleine gel-substantie met meerdere bij elkaar.

Verder is de vriendelijkste manier om slakken erbij te plaatsen die zich veel minder snel vermenigvuldigen en deze kleine slakken opeten of bepaalde vissensoorten te kopen die slakken eten. De lege huizen blijf je wel houden omdat alleen kogelvissen alles eten. Andere vissen of slakken halen alleen het huis leeg.

lege huizen stoor ik me niet aan die planten zich niet voort;).
weet je toevallig ook welke visjes dat doen?

het is een bak met neon's, plaatjes, zebrabarbeelen, guppen, bijlzam en zoenvisjes.

Was toevallig gisteren in de aquariumzaak en toen is de naam wel gevallen.... ff google'n of langs een aquariumzaak gaan. Soort die ik gister heb gezien was een zwart/gele grondkruiper...

Koop daar geen vissen voor. Die jij bedoelt is een clownbotia, een groepvis en kan dik 25cm worden. Koop maar gewoon een anetoma helena ook genaamd slak etende slak.

ok zal wel ff kijke. het moet er natuurlijk wel beetje bij passen dat het niet gelijk heel de bak in de war brengt;).

edit; ok, dat word wel een beetje heel groot voor die bak. zal gaan kijken of die slak wat is.

edit 2; maar die plant zich niet zo snel voort? niet dat de hele bak gelijk vol zit met die slakken.

Last edited:
Back