aquariumliefhebbers hier???

prijzig! Maar het leuke er van is dat je het zelf zo duur kan maken als je wilt. Vissen zijn heel verschillend.

anemoonvis 12,50 p.s De gele dokter kost 35. Heb er een rode koraalklimmer inzitten die wel 60 euro kost. Zelfde geld voor het koraal. Sommige stukken tientallen euro's. Andere stukken kunnen wel tot de 100 euro gaan. Maar die heb ik niet. Had er ook wat blauwe hermietkreeftjes inzitten 5 voor 10 euro. Deze zijn helaas opgegeten door een krab.

En je moet wel in de gaten houden dat de techniek wel wat kost. De koeler die ik heb kost wel 400 euro. Had hier helemaal niet aan gedacht toen ik de bak kocht. Al gauw bleek dat de temperatuur opliep tot 30 graden in de bak en dit vinden de koralen niet echt fijn.

Het is dat ik nog thuis woon, want als ik mijn eigen huisje heb dat komt er zeker een mooie koivijver in de tuin :)

Je zou eens kunnen kijken bij koifora.. Zag er toen foto's van een gast die een vrij simpele vierkant bak had gegraven met stenen wanden er in, het was allemaal denk ongveer 1 mtr boven de grond met aan de voorkant een glasplaat er in zodat je de vijver in kon kijken, supervet en neemt niet veel ruimte in, ding was vooral diep, dacht een mtr of 3 ofzo

je kan al stnd vierkante (poly) bakken kopen...zelf ff aansluitingen maken en klaar is Robert.

mooiste is dan een HPDE bak

1232712520.jpg

P1010059.JPG

maar het kost sowieso duur :P

prijzig! Maar het leuke er van is dat je het zelf zo duur kan maken als je wilt. Vissen zijn heel verschillend.

anemoonvis 12,50 p.s De gele dokter kost 35. Heb er een rode koraalklimmer inzitten die wel 60 euro kost. Zelfde geld voor het koraal. Sommige stukken tientallen euro's. Andere stukken kunnen wel tot de 100 euro gaan. Maar die heb ik niet. Had er ook wat blauwe hermietkreeftjes inzitten 5 voor 10 euro. Deze zijn helaas opgegeten door een krab.

En je moet wel in de gaten houden dat de techniek wel wat kost. De koeler die ik heb kost wel 400 euro. Had hier helemaal niet aan gedacht toen ik de bak kocht. Al gauw bleek dat de temperatuur opliep tot 30 graden in de bak en dit vinden de koralen niet echt fijn.

Het is dat ik nog thuis woon, want als ik mijn eigen huisje heb dat komt er zeker een mooie koivijver in de tuin :)

Het ging me eigenlijk ook meer om de prijzen van de techniek, dan om de vissen.
Een bak is het probleem niet, de vissen ook niet echt, maar inderdaad, zo'n koeler, en wat nog meer? Sowiezo in het najaar eens naar een goede zaak om me te laten informeren....

zelf heb ik een redsea max 250. Deze zit nieuw toch zo rond de 1200 euro met onderkast. Dit is een plug en play systeem. Dit houdt in dat je hem in het stopcontact kan doen en klaar. Je hebt ook een 130. Deze zit rond de 700 euro.

Je kan natuurlijk ook een losse bak kopen. Dan een sump eronder. Dan moeten er nog pompen komen, verlichting en dat soort dingen. Waarschijnlijk ben je dan nog duurder uit.

Toch zie ik veel mensen op het forum die een bak hebben met een oud lelijke onderkast eronder. Ik heb zoiets van het oog wil ook wat en het moet er strak uitzien. Ook moet ik geen losse dingen in de kamer hebben zoals losse kabels. De redsea is gewoon een strakke bak. Toch heb je wat aanpassingen nodig bij deze bak. Ten eerste deze bak kan niet zonder koeler draaien. En de originele afschuimer is niet top.

Achteraf had ik misschien een gebruikte redsea 250 moeten komen. Af en toe kom ik hele leuke bakken tegen van een half jaar oud voor 700 euro.

ik heb geen moeite met mijn temp. van het water blijft rond de 25 graden heb maar jij had die gele doktersvis wel spot goedkoop!!! ik heb het dubbele voor betaald

is een probleem van de redsea max. Er zitten gewoon een aantal pompen in die aardig wat hitte afgeven aan het water. Dit komt mede door de pomp van de eiwitafschuimer. Als ik deze vervangen heb zal het stukken minder zijn.

Ja, de gele dokter heb ik inderdaad voor een nette prijs gekocht. Mijn winkelier zit altijd wel aardig netjes met de prijs.

is een probleem van de redsea max. Er zitten gewoon een aantal pompen in die aardig wat hitte afgeven aan het water. Dit komt mede door de pomp van de eiwitafschuimer. Als ik deze vervangen heb zal het stukken minder zijn.

Ja, de gele dokter heb ik inderdaad voor een nette prijs gekocht. Mijn winkelier zit altijd wel aardig netjes met de prijs.

dat is wel jammer koop je zo'n dure bak en dan zorgt het standaart apperatuur ervoor dat hij veel te warm wordt

Water laten testen, is helemaal perfect. Het lijkt soms ook wel of ze niet door hun vervelling heen komen dus ik heb van dat spul gekocht op aanrading van die aquarium zaak, Chitine heet het en dat is poeder wat je in je aquarium gooit en dat hecht op alle objecten en dat eten de garnalen op waardoor ze makkelijker vervellen. Hopen dat dat helpt, aan de temperatuur ligt het niet, die komt niet hoger dan 25 graden, ook met dit warme weer niet.

dat probleem heb ik ook wel. Meestal doe ik het 's avonds net voordat het licht uitgaat. Dan scheelt het toch wel een dag voordat ik het weer opnieuw moet doen.

Back