aquariumliefhebbers hier???

Hij kan toch niet zomaar verwachten dat die boom gekapt gaat worden omdat zijn nieuwe vijver er last van heeft? Dan maakt ie maar een dak erboven ofzo.

precies ja.

hij kwam van de week lichtelijk geirriteerd met de boodschap dat hij een advocaat zou inschakelen als er niet snel actie ondernomen zou worden, maar zoals ik het snel heb uitgezocht staan wij gewoon in het voordeel.

sowieso staan er in de omringende tuinen ook veel coniferen en ander materiaal waar ook wel eens wat uitwaait, dus onze boom is niet de enige oorzaak.

in ieder geval stel ik de mogelijke opties aan hem voor, en dan zoekt hij het zich maar uit :)

Verwacht dat hij nergens komt met zijn advocaat.
Een boom moet zoveel cm van de grensscheiding staan, MAAR staat hij er dichterbij dan is er een termijn van 20 jaar dat ze er iets over kunnen zeggen en je verplichten weg te halen. Staat hij er langer dan 20 jaar dan kunnen ze er niets meer over zeggen, en heeft hij geen poot om op te staan.

Maar het is aardig van de zotte dat hij zo reageert!

Verwacht dat hij nergens komt met zijn advocaat.
Een boom moet zoveel cm van de grensscheiding staan, MAAR staat hij er dichterbij dan is er een termijn van 20 jaar dat ze er iets over kunnen zeggen en je verplichten weg te halen. Staat hij er langer dan 20 jaar dan kunnen ze er niets meer over zeggen, en heeft hij geen poot om op te staan.

Maar het is aardig van de zotte dat hij zo reageert!

Haha het is wel vrij belachelijk ja, zo zie je maar weer hoe buren/kennissen ineens in klootzakken kunnen veranderen over zoiets. Hij plant daar ff zijn vijver neer terwijl de boom er al x aantal jaren staat, en nu moet die dan verwijdert worden. En in de zomer weer trg omdat het lekker schaduw biedt. :P

Aquariumliefhebbers!

Ik heb een overschot aan mosballen...wie heeft er interesse...
heb er een aantal van 5 t/m 10 cm.

060703.jpg

zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met de onderstaande situatie?

de buurman van mijn oma heeft een tijd geleden in de hoek van zijn tuin een koi vijver aangelegd.
direct naast die vijver, aan de andere kant van de schutting en in de hoek van mijn oma's tuin, staat een grote spar, van ca. 25 jaar oud al.
nu waait er wel eens wat zooi uit die spar in de vijver, en de buurman heeft laatst aangegeven dat mijn oma die boom maar weg moet doen.

dat gaat dus niet gebeuren, die boom stond er al, en het is dus zijn probleem, niet het onze.

is het slecht voor de vissen als er een soort overkapping of scherm over de vijver staat?
misschien is er een andere oplossing?

0304_Bonje.jpg

net mijn zee aquarium verhuist naar mijn nieuwe adres laaste weken draaide da bak minder soepel had ook geen tijd om zout gehalte etc in de gaten te houden i.v.m. verbouwing wat blijkt zout gehalte op 1030:( zowiezo een stuk koraal dood:( in annemoon ziet er ook uit alsof hij in de magnetron heeft gestaan

[iR]http://forum.kreeftengarnalen.nl/gallery/image.php?album_id=419&image_id=3665[/iR]

Heb het beugeltje nog liggen van dat stukje hout wat ik ooit aan het glas wilde hangen...
Eens kijken of ik dit stuk hout vrij van de bodem kan laten hangen.

Johnny pm.

Last edited:
Back