aquariumliefhebbers hier???

img2055q.jpg

moet alleen nog van die rode pluisalg af zien te komen. En moeten natuurlijk nog aardig wat koralen bij komen.

hij is 250 liter. Valt opzicht wel mee. Alleen dat rode alg moet weg. Dan ziet het er al een stuk beter uit. En moet nog een krab vangen die het nu op mijn blauwe hermietkreetjes gemunt heeft.

mijn crystal reds beginne nu pas echt goed voorteplanten. ook zwemmen er al aardig wat grotere jonkies rond,
had alleen last van een slakken plaag heb nu twee slakken eten de slakken erin gedaan (wat een zin)

zee aquarium gaat ook goed, nu nieuwe zeester en een annemoon. alleen de nieuwe zeester heeft mijn andere zeester doodgebeten! vraag me nie waarom en hoe maar het is gebeurd alle 5 zijn armpjes eraf gebeten/getrokken zal morge wel een foto maken van de dode ster,

Vorige week ook een 2de Juwel 60x30x30 gekocht van een vriend voor 30eu:7 Vandaag dik stuk hout erin gegooid, soort spiderwood was 15eu maar dan heb je ook wat. Ook 4 mosballen gekocht en een Anubias Nana voor op het hout en dan komen daar volgende week Vuurgarnalen in en een schooltje Rasbora's.

@Rene, heb in me andere 60x30x30 ook last van alg die op me bladeren groeit van de plantjes. Wat voor alg heb/had jij en wat heb je eraan gedaan om het weg te krijgen?

Vorige week ook een 2de Juwel 60x30x30 gekocht van een vriend voor 30eu:7 Vandaag dik stuk hout erin gegooid, soort spiderwood was 15eu maar dan heb je ook wat. Ook 4 mosballen gekocht en een Anubias Nana voor op het hout en dan komen daar volgende week Vuurgarnalen in en een schooltje Rasbora's.

@Rene, heb in me andere 60x30x30 ook last van alg die op me bladeren groeit van de plantjes. Wat voor alg heb/had jij en wat heb je eraan gedaan om het weg te krijgen?

Ik had bruine alg op de bladeren. Is van die opstart alg. Heb mijn bak toen een poos met rust gelaten, wel gewoon plantenvoeding en bio co2 erop gehouden en draaide goed.

Had alleen de complete bak vol met drijfplanten, dingen groeien als een gek. Gevolg was dat er bijna geen licht in de bak kwam en veel bladeren zijn afgestorven.

Ik heb nu in mijn 60cm bak een nestje van me kempvissen, een wit mannetje met blauw vrouwtje. Vannacht gebeurd, zullen morgen wel uitkomen :)

iemand hier nog een rekord 60 pomp liggen?

heb wat garnalen/kreeften van een vriend gehad, maar mijn pomp is overleden...

dus als iemand nog een pompje over heeft...

hoe zit 't trouwens met de rest van de nanobakjes, heb sindsvandaag weer 1 op me buro staan... net ff 6 mosballen en wat mostmatjes besteld...

dank je. Ja klopt zijn kalkalgen. Moet zeggen dat ik deze over het algemeen wel verwijder (nu een tijdje niet gedaan), want vind het zo lelijk dat je allemaal van die spikkels krijgt. Zoals je boven op de steen ziet heb ik van het weekend een zee-egel aangeschaft. Deze verwijdert toch wel wat rode pluisalg waar ik graag vanaf wil.

Hoop ooit ook zoiets te hebben, vind het echt schitterend!

@ Robert, ik zie die koi discussie nu pas, maar diepte is inderdaad heel erg belangrijk. Mijn oom heeft meer als 10 dode koi's gehad na deze strenge winter... allemaal grote ook!

Gaat een beetje kut met me vuurtjes. Begon met 60 garnalen (gekregen van een collega, bespaard een hoop euro's) en heb er nu echt nog maar 12 ofzo. Elke dag gaan er een paar dood en die sterfte is echt in een tijd van 4 dagen ofzo gekomen. Ga morgen ff me water testen want ik dacht eerst aan me voeding maar dat helpt ook niet. Dus hopelijk kan ik morgen wat kopen wat zal helpen! Tinne was toch degene met al die mosballen? Mischien weet jij wat het kan zijn?

ben je nu eigenlijk al laat mee, je gebruikt geen koper/metaal houdende spullen in je aquarium?

kheb hier zelf garnalen op vers kraanwater, die het perfect doen :P

colombo supersafe+easylife, en dagelijk 35% verversen...

Ik zou het ontwerpen, spullen kopen en bouwen ervan veeeeeel leuker vinden. Daarna heb je een paar stomme vissen in je badkuip zwemmen, waar je niks mee kunt :+

Hhahaha, ik vind een vijver echt wel mooi om naar te kijken.. Maar vergeet vooral niet om hem GROOOT!! te maken, op het moment dat je graaft lijkt het echt huge, als hij er eenmaal in zit met beplanting en alles valt het (mij) vaak tegen.. Bij mijn ouder de vijver nu al een keer groter gegraven.. Eerst 8 kub, daarna nog eens 8 eruit ofzo, uiteindelijk hadden 'we' hem nog wel groter willen hebben..

Back