This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aquariumliefhebbers hier???

aquascaping

ik ben wel voor uit het aquarium stekend hout.

[ir]http://www.aquamoss.net/Flame-Moss/images/Flame-Moss-03.jpg[/ir]

Doet me denken aan mijn aquarium rampen met algenplaag dit en witte stip zus... Supermooie bakken. Alleen kwallen hoeven van mij niet.

heb 3 aquariums helmaal omgegooid. piranhas weg en daar zijn maanvisen etc voor gekome zie foto's
aller eerst ciclide/roggenbakje

de bak met maanvissen etc

meschien niet goed te zien maar er zijn twee kanten 'bekleed'

eigen kweek

Hier thuis ook een aquarium met guppy's, algeneter, 2 zoenvissen, plaatjes, neontetra's, roodneuszalmen. Sinds kort haaibarbeel dood, was zowat helemaal wit geworden, waarschijnlijk een of andere ziekte

Water beweegt of het beweegt niet... Zijn weinig mening over te geven :S

Maja denk dat sommige mensen hier even echt goed moeten gaan kijken of de visjes wel goed zitten kwa samenstelling van de vissen, grote van het aquarium en de beplanting.

Het nut van luchtpompjes word betwist.
Zoek het maar op.

Volgens mij heb je het niet nodig als alles klopt.

Het nut van luchtpompjes word betwist.
Zoek het maar op.

Volgens mij heb je het niet nodig als alles klopt.
Zeker niet. Misschien voor een extra filter dat met lucht werkt. Maar anders moet het gewoon goed gaan met potfilter of filter in je aquarium. Gaat dat niet goed en met lucht wel? Dat is er iets fout

luchtpomp is om de zuurstof gehalte in water omhoog te brengen... 't schijn nodig/gewild te zijn bij roggen. voor in een normale bak, met planten, filter/uitstroom/beweging (dus niet dood water)_ totaal onnodig, je verdrijft dan alle co² uit het water = geen voeding voor je planten.

Vandaag ook maar een (beginners)bakje gekocht. Juwel Rekord 600 (60 x 30 x 40). Net alles klaar gezet en achterwandje vast gezet. Morgen kan er water in en zet ik er een paar plantjes bij.

Last edited:
Nog geen idee . Ik begin met 10 neontetra's, daarna even kijken wat er bij kan. Eerst maar wachten tot de bak stabiel is.

Foto hoe het er bij staat nu. Alles is er net in gezet. Ik moet nog even kijken of ik het goed vind zo.

[IR]http://i43.tinypic.com/r1hrhi.jpg[/IR]