aquariumliefhebbers hier???

Nog geen idee :P. Ik begin met 10 neontetra's, daarna even kijken wat er bij kan. Eerst maar wachten tot de bak stabiel is.

Foto hoe het er bij staat nu. Alles is er net in gezet. Ik moet nog even kijken of ik het goed vind zo.

[ir]http://i43.tinypic.com/r1hrhi.jpg[/ir]
Je heb je achterwand gekit?
Wel ff paar keer je water verversen voordat je je watervriendjes erin doet

kardinaal tetras nemen zijn mooier

Deze worden wel een stuk groter als ik me niet vergis?

Je heb je achterwand gekit?

Nee, die zit klem tussen het grind en het pijpje van de pomp

tip doe dat grind van je vooruit, begin met achterin wat meer naar een cm of 2.5 voren.. (diepte en makkelijker schoonmaken van glas)

Ik heb achterin al een stuk meer dan voor, maar ik heb voor het mooie een beetje te veel grind denk ik.

neontetra's vind ik ook wat meer hebben,

paartje dwergcichlide's Robin? Appistogramma cacatouides oid? Kokosnootje doormidden hakken, vlees eruit halen, en ff uitkoken, dan heb je een soort grotje waar ze graag in zitten. Check:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=t5vtFeCahts&feature=related"]YouTube - apistogramma cacatuoides[/ame]

Of koppeltje van deze als je je waterwaarde's in bedwang hebt:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=4xnnBqcty0U&feature=related"]YouTube - ramirezi bellissimi[/ame]

Of deze als je neon's groot genoeg zijn:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=5XUdGRio0oo&feature=related"]YouTube - Red HM[/ame]

Last edited by a moderator:
Allemaal mooie vissen inderdaad. Maar dat gaat wel even duren dan, ik wil eerst zorgen dat die bak stabiel draait. Woensdag ga ik kijken wat de eerste vissen gaan worden. Vandaag nog een andere tl-balk gekocht. De standaard lamp was erg wit en een nieuwe gekocht met een wat breder kleurenspectrum waarbij rood en groen er wat meer uit springen, wat er nu al beter uit ziet 8).

Schop deze ook maar weer even omhoog. Toch weer een beetje verveling op t werk.

Paar dagen geleden visjes in m'n bak gedaan.

10 koperzalmpjes
12 neon tetra's
4 garnaaltjes

Ze hebben het al erg naar hun zin denk ik. Worden al 2 schooltjes gevormd en af en toe zelfs 1 school. Koperzalmpjes hebben wel duidelijk meer energie, want daar zit veel meer beweging in. Ze laten elkaar lekker met rust. De garnaaltjes hebben alle plantjes al scoongemaakt en zitten nu meestal op de achterwand. Er is wel 1 neontje dood gegaan, maar dat kan je altijd wel hebben.

Ziet er in ieder geval al leuk uit :W

ik wil een nieuwe bak kopen. Heb er nu 1 van 60 liter. Maar ik wil eigelijk voor iets groters gaan. Iemand tips?

tjah wat wil je, gezelschapsbak speciaalbak?

250 liter is ongeveer een hele nette bak die niet teveel onderhoud vraagt als je hem fatsoenlijk inricht :)

Ik heb thuis bij mijn ouders nog een 60x30x30 staan met keien op de bodem mosballen en 5 Caridina Japonica`s (garnalen). Nu was mijn zwager van plan 2 van zijn 3 aquaria (voor de kinderen) weg te doen, waaronder 2 oude van mij.
Ik heb nu mijn oude van 100x40x40 weer terug. Onderkast door tijdelijk stalling buiten......weggerot dus nu een nieuw onderstel laten lassen.

Het plan is om dit aquarium zonder lichtkap te maken. Die stnd zwarte plastik kap heb ik er al af gehaald. Dit is mss duidelijker;

DSC05741c.jpg

Helaas is de ruit niet krasvrij dus het echt kraakheldere heb ik niet meer.
Bevolking zal bestaan uit alleen maar garnalen.
Ik heb nu dus al 5 Japonica`s:
Caridina_japonica.jpg

Daar begin ik mee. Evt later wat Serrata

000014.jpg

Bodem met een minimum aan zwart grind en dan alleen een hoeveelheid mosballen.
Goed contrast met de 'doorzichtige' en evt later gekleurde garnalen.

Filter; een klein binnenpompje.

Vaders wil hem niet geheel vol en dan een tak eruit laten steken oid..we zien wel.

Last edited:
Amano stijl dus? Best vet :) Vind een paar visjes in zon bak toch altijd wel supervet om te zien, alleen garnalen zou niet mijn keus zijn.

Ik ga binnekort schooltje van 5 discusvissen kopen. Zowiezo wildvang kleuren, dan nog school van 20 roodkopzalmen oid erbij, wat kienhout, een echinodorus en we kunnen weer vooruit :)

Visjes heb ik gewoon gehad...niet meer mijn ding.
Garnalen zijn onderhoudsvrij. Minimale filter op een 100x40x40...produceren toch bijna geen afval en voeren 1x in de 3dagen oid. (ze houden de mosballen bij :W )

Een echte Amano zal niet lukken...daar is o.a. het glas te gaar (krassen) voor..
Ik probeer het alleen heel strak te houden door contrasten tussen zwart grind groene mosballen en dat doorzichtige/gekleurde garnalen.

Mooie oplossing ipv binnenfilter;

DSC00883.jpg

Ik heb sinds paar week ook een aquarium draaien, 80x40x30. Fijn zwart grind onderin en 10tal planten. Zitten nu 3 betta's in, 8 corry's albino en 10 rode minor. Die minor gaan er waarschijnlijk weer uit want sinds die erin zitten liggen mijn corry's alleen maar op de grond terwijl ze eerst door de hele bak vlogen, dat was veel mooier. Heb ook nog 60x30x30 staan voor de betta kweek.

Foto-QTFNNBHB.jpg

Daar zie ik dus geen problemen in en vissen zelf ook niet voordat die minors erin kwamen. Ze hebben eerst 2 week alleen met de betta's gezeten en toen was er niks aan de hand. Nu is er 1 van de 8 die nog rond zwemt, de rest komt alleen met eten in actie

Back