aquariumliefhebbers hier???

de site up to date houden of sta je ook echt in de kas? Lijkt mij ook wel super werk om te doen :)

de lamp in mijn garnalen bak + kranten voor de raam is nu 10 dagen aanwezig. ben aan twijfelen als ik nu de lamp aan doe en kranten verwijderen of ik wacht nog een weekje...
iemand ervaring ermee over de tijd?

gwoon kijken of je al resultaten hebt, zoniet gewoon nog een weekje blackout... ik heb trouwens geen kranten voor de glas gedaan... alleen lamp uit was voor mij voldoende.

heb nu mijn nieuwe bak weer ingericht.
het wordt een bakje voor slakken cicliden zitte nu in 30L bak en gaan na een 60L bak met veel meer beschuting. ze zijn inmidels al an het voortplanten dus daarom een verhuizing hij is nog niet helemaal af:
Foto-HOIQGTTN.jpg

de linker stene partij is voor de 2 krabjes gemaakt die er ook in komen die moeten aventoe op het drogen kunnen.
Foto-C7ODWBBN.jpg

hey zijn cicliden van 3 cm groot als ze volwassen zijn.
Foto-VJC4WFLG.jpg

heb er nu al appelslakken in dalijk ff een nieuwe pompje halen en dan in weekend de vissen erin:d

Mn Kersenbuiken deden al alsof de hele bak van hun was als ze jongen hadden in mn 80cm bak, erg irritant voor de andere bewoners...

Ze zijn nu mn enige bewoners samen met 1 overgebleven jong (kreeg ik er tot nu toe nog niet uit) en een algeneter.

Jep, daarom vraag ik mij af of het dan in een kleinere bak met nog minder schuilplaatsen dan mijn bak wel goed gaat. Maargoed, ik heb nog steeds geen aantallen gehoord.

Heb hier een hoekbak staan van 190L. Is zelfs te klein voor 1 koppel prinsessen van burundi en 2 leolamprologus occelarissen.

ik heb meerdere maanviisen in mijn aquarium twee daarvan heben eitjes nu, eentje is iig een wildvang over de andere bestaat mijn twijvel.. hoe kan ik er voor zorgen dat ze uitkomen? of hopen dat het goed gaat enigste optie?

Op me werk hebben wij dit aquarium staan
Jewel Vision 260
Vision_260_Black.jpg

iemand tips/ideeen voor een vulling ervan met planten en vissen.?

Het moet niet te gevoelig zijn zeg maar.

Nu is het een smerige mest partij met een paar harders uit het kanaal erin en ik wil dr iets moois van gaan maken

Dan zou ik allereerst beginnen om de vissen die er nu inzitten terug de sloot in doen.

Dan verwarmingselement kopen in de winkel en die erin hangen. Filter verschonen, water eruit, planten eruit (zullen er niet veel zijn denk ik? :P), voedingsbodem erin, daar zand (kalkvrij) en grind overheen.

Dan weekje laten draaien. Gewoon zonder iets erin. Dat brengt de bacteriecultuur in het filter op gang. Dan ga je naar de winkel planten kopen. Koop gewoon 3 of 4 bosjes van elke plant. En dan bijvoorbeeld de valliniseria, sumatravaren, een echinodorus, wat javavaren, wat javamos, nog wat anubias en eventueel een rode lotus (heeft wel extraijzeroplossing nodig). Kijk gewoon naar andere bakken wat je mooi vind. En probeer het zo een beetje in te richten.

Dan weer een week wachten en dan kunnen de eerste vissen erin.

Hoe groot is de bak? 400L?

2 Koppeltjes dwercichlide (apistogramma cacatouides red/4 Wildkleur Maanvis bijv.)
20 Kardinaaltetra's/roodkopzalmpjes/vuurneons/zwarte fatoomzalmpjes/keizertetra's/of andere kleinere zalmsoort uit Zuid-Amerika.
20 Nog een scholenvis (zie hierboven)
15 Corydoras (aeneus/panda/sterbai/of een andere corydoras soort)

Denk dat je dan zeker wat moois in elkaar hebt. 2x per week beetje voeren en 1x in de 2/3 weken een waterverversing.
Bovenstaand bestand geld wel voor een 400L bak he, niet dat je dat in een 80cm bakje gaat proppen :P

Succes iig.

Edit: Zie dat ut een 260L bak is.

Gewoon 1 schooltje weg laten van die 20

Hmmm, vorige week bij me vriendin alle 3 de piranha's doodgegaan. Eerst 1, en 2 dagen later die andere 2:( Zou niet weten waar het aan kon liggen, alles werkte goed, water was pas ververst en de bak was schoongemaakt... Ze kregen wel witte vlekken op de ogen en ze verloren een beetje kleur op de buik zegmaar..

Iemand weet waar dat aan kon liggen en of dit ermee te maken had?

Back