aquariumliefhebbers hier???

Ik heb bij mijn ouders een 60x30x30 staan met wat Japonica garnalen. In die bak zitten enkel wat kleine keien en wat mosballen. Samen met een klein binnenfilter...en geen onderhoud. Af & toe wat water verversen en klaar, Ideaal!

Heb een aardige grote pomp voor een 54 liter bakje. En licht hoelang hebben jullie dat normaal aan? Voer valt ook mee.

Je hebt licht & licht. Een aqua kan ook te veel buitenlicht krijgen.

Ik had het aquarium altijd van 10 tot 4 en van 5 tot 9. Dat uurtje donker op de dag schijnt goed tegen algen te werken.

ik heb in de ene bak wel lamp aan in de andere nooit of alleen als ik thuis ben heb geen last van algen in cycliden bak brand het licht van half7 tot half 11 en geen alg op de ramen.

komt denk ik door de hoeveel heid verversen wat ik doe. 1/3 tot 1/2 Per weer. is enorm veel maar dat doe ik in elke bak die ik heb uitgezondert garnalen en slakken cyclide bak.
ook heb ik er externe filters opstaan van ongeveer 3 a4 x inhoud per uur.
en de plantgroei en de vissen doen het uiterst goed!

Mijn aquariumhobby is stervende, ben in een half jaar tijd van 16 bakken teruggelopen naar 2.

Kutscooters -.-

DSCF0205.jpg

crap pics, maar mijn meterbakje ook maar weer es aangeslingerd...

dat hout had ik nog liggen, geen idee of ik het echt ga gebruiken (denk 't wel)
iig eerst planten ed er naar smaak in hebben, en daarna de garnalen uit de kleine bak erin gooien.. kleine bak ga ik crystal reds houden.

crystal reds gaan in de kleine bak, die dus al dik 1.5 jaar staat.. in de grote bak is filtermatriaal+water gezet van kleine bak, en het duurt nog zeker een maand voordat de bak naar zin is, en dus de andere garnalen erin komen.

zo heb weer eeen hoop geleerd over het gedrag van de roggen. het licht was bijna gedoofd voor de twee. de nitraat is in 4 dagen van 0 naar de 100mg/l gegaan. en nitriet zat ook veel te hoog. en dat binne 4 dagen. heb gister 3 verversingen gedaan en vanmorge nog en. nu elke dag 1/3 ververse totdat het peil goed is! maar denk dat ze het wel gaan hale!
hier wat foto's van andere vissen/bakken.

nieuwe algen eter:
Foto-O4UVMYM4.jpg

slakken cicliden bak: (komt nog een achterwand)
Foto-LLWSUAIU.jpg

een bewoner van de bak:
Foto-RDSQ8EF3.jpg

Foto-VJC4WFLG.jpg

piranhas
Foto-X3OYQSPC.jpg

slakjes
Foto-4SJY4LDQ.jpg

afstand foto: slangen moeten nog weg gewerkt worden
Foto-AY4VXBWU.jpg

Wel nice, alleen je hebt maar 2 bakken met een achterwand. Echt zonde man. Plak er gewoon zwart folie tegenaan aan de achterkant. Word het meteen zo veel mooier van. Echt zonde zo imo. Voor minder dan 5 euro heb je het opgelost.

Back