aquariumliefhebbers hier???

zo weer leven, algeneters kunnen veel hebben... die redden het wel..

mijn garnalen bakje gaat iets te goed, heb nu al een maand of 2 er nix aan gedaan, ook niet verschoond ed.. en er lopen echt teveel garnaaltjes rond.. ben begon met 10 stuk, heb er nu denk ik wel 100.

zo weer leven, algeneters kunnen veel hebben... die redden het wel..

mijn garnalen bakje gaat iets te goed, heb nu al een maand of 2 er nix aan gedaan, ook niet verschoond ed.. en er lopen echt teveel garnaaltjes rond.. ben begon met 10 stuk, heb er nu denk ik wel 100.

wat voor garnaltjes zijn het? en hoeveel liter bak?

ik heb nu weer een slakkenplaag in de bak:(

cherry garnalen, mooi rood van kleur... ik had ook slakkenplaag, ben ik perongeluk vanaf gekomen.. mijn tl lampje was gesneuveld en had hem 3 weken al niet aan gehad.. alle slakken weg.

ik ga binnenkort weer mijn 1.60 meter bak starten, dan gooi ik alle cherry daarin, en ga ik met red crystals beginnen in me 30 liter bakje...

Advies bij slakkenplaag is ook vaak je aqua afplakken met kranten en licht uit. En dat een bepaalde periode. Resultaat: Slakken dood.

Pas was ik bij een aquariumzaak in Boskoop; Verloop.
Daar hing dus zo`n smal lang aquarium. Tering wat vet!

hmm dat zal ik eens gaan proberen. hoelang is die periode dan ongveer tinne?

dit s de rog die ik heb potamotrygon laticeps ofja twee stuks zal wel x foto's posten

dus zonder licht slakken weg? ik heb een 60L bak met cherry garnalen leuke beestjes?

wel leuk om te zien... maar heb toch meer met vissen..

en idd zonder licht gaan je slakken dood, en bij mij kweekten me garnaaltjes als konijnen, en ging me mos/planten het eindelijk es goed doen..

dus best veel voordelen

Mijn aquarium is zo groen dat ik er haast niet in kan kijken. Bah... heb echt een schurfthekel om dat ding schoon te maken!

Ik heb mn bak al echt lang niet schoongemaakt, maar het is ook niet echt nodig, er zitten maar 4 vissen in ofzo. Maargoed, otch maar weer eerdaags eens schoonmaken.

en idd zonder licht gaan je slakken dood, en bij mij kweekten me garnaaltjes als konijnen, en ging me mos/planten het eindelijk es goed doen..

dus best veel voordelen

ik zal er ook een x neon tetras of iets bij zette iig als ze maar van de garnaaltjes afblijven!

zo ziet mijn nieuwe rog eruit de donkere!

[ir]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TYTKAMMT.jpg[/ir]

Tis vet man!

cherrymar2005.JPG

Hoe hou je zo'n aquarium nu schoon? Zoals die foto hierboven. Kan je toch nooit de grond schoonmaken met al die planten. Ik heb echt een hekel om mijn bakje van 60 liter schoon te maken. Maar ik zit er wel aan te denken om een grotere bak van 100 liter ofzo te kopen!

Heb mn bak ook weer schoongemaakt. Jammer genoeg kan ik ff geen fotos maken omdat mn camera niet meer werkt met Vista, maar het ziet er weer mooi fris uit. Kwam er alleen wel achter dat mn 'tropical TL buis' kapot is. Ik heb nu alleen nog maar 1 paarse.

Iemand tips voor een nieuwe? Weer zon tropical ding? Schijnen goed te zijn voor de planten, maar een ander effectje in mn bak leek me ook wel leuk...

gebruik zelf gewoon phillips buizen 830/840... die grolux dingen zijn leuk voor kleuren van vissen ed, maar helpen je alleen maar aan algen... neemt niet weg dat ik er binnenkort ook 2 zal bijplaatsen..

rick, je moet er echt de tijd voor nemen.. ik heb er ook nooit zin in, maar 30 min later is het weer gebeurd en kan je weer genieten.

+ hoe groter de aqua hoe minder vaak je moet schoonmaken.

Hmm ik was er wat mee aan het klooien net, en blijkbaar is 1 van mn starters kapot.

Wil ik er zo ff 1 halen bij de viszaak, kan ik ook mooi ff mn vissenbestand weer aanvullen. Ik heb er nu een kersenbuik koppel inzitten, 2 overgebleven jongen van dat koppel, 1 corydoras en 1 algeneter.

Die kersenbuikenen zijn vrij agressief wat ik niet zo leuk vind, dus mogen er van mij part uit. Zo ziet mn bak eruit:

[ir]http://img508.imageshack.us/img508/2984/img6159fc0.jpg[/ir]

Liefst vissen die bij de bak passen verder, dus de plantensoort en kienhout. Iemand tips?

dwerg cyclides? heb nu sort van slakken cycliden die in slakenhuizen kruipen. echt vet maar vooral argesief een kogel vis van 4 cm tegen zo'n cyclide van 2 cm heeft het moeten ontgelden maar ze zijn wel grapig die visjes.

Hoe hou je zo'n aquarium nu schoon? Zoals die foto hierboven. Kan je toch nooit de grond schoonmaken met al die planten. Ik heb echt een hekel om mijn bakje van 60 liter schoon te maken. Maar ik zit er wel aan te denken om een grotere bak van 100 liter ofzo te kopen!

Daar zit geen vis in. Alleen maar garnalen. Dus weinig vuil. Dode bladeren voordat ze afvallen gewoon verwijderen. Hoeft ook nauwlijks een pompje op.

Ideaal dus!

Back