Goed bezig
jongens, even paar vraagjes voor een vriend v me..
hij heeft 2 sluierstaarten gekregen..
2 probleempjes:
-water is (bijna) altijd troebel, vanaf eerste dag
-ze happen de hele tijd naar lucht.
nou hebben we te maken met een onzekere dude, die de hele tijd twijfelt of die t wel goed doet...
hij vervangt dagelijks bijna de helft van de bak met nieuw water (iedereen weet volgens mij wel dat je dat niet moet doen).
ik heb ergens gelezen dat je 1/5 van het water elke dag moet verversen, terwijl je niet voert, totdat het weer helder is.
iemand ervaring met sluierstaarten+troebelwater+luchthappen??
hij heeft nu trouwens een nieuwe bak gekocht, denk dat die iets van 50x25x25 (lxbxh) is.
thx alvast!
Hoe lang draait de bak nu? Heeft hij hem ''in'' laten draaien??
Denk het niet? Zit er filter op?
Ik zou iig op de korte termijn er een luchtsteentje in doen. Je weet wel, van die belletjes. Dan happen ze iig geen lucht meer en een stuk rustiger én veiliger.
Dan doorgaan met elke dag 1/5e verversen van het water en NIET voeren. Of iig heel schaars...
Dan filter plaatsen met actieve kool en blauwe watten.
Na een tijdje is het probleem dan gefixt, daarna kan je weer gaan voeren, ZEKER niet teveel, een vis kan je beter te weinig geven dan te veel.
Trouwens, schiet me nu binnen....
Heeft hij het zand/grind gewassen???
Mooie koektrommel als ie dat niet heeft gedaan
Er staat vaak op dat het al is voorgewassen, maar dit is NOOIT genoeg en doordat de steentjes in een zak zitten en tegen elkaar aan schuren ontstaat er in de zak ook weer stof. Als je dit er niet afwast krijg je zoiets als jij beschrijft.
Welke kleur is het water trouwens? Wit? Groen? of beetje grijsachtig??
Tot slot, hoe groot is de bak voor de goudvissen? In een van 50x40x40 kunnen ze alleen voor nood, op langere termijn is dit absoluut niet mogelijk..
Succes iig