aquariumliefhebbers hier???

nope waaiergarnaal ben ik net achter gekomen..

ik wil in een bakje van 40 bij 30 bij 20 hoog ongeveer een garnalen bakje maken iemand tips?

kijk naar bakjes zoals aqua40/tetra30 (heb ik) aqua cube 25
meestal kost zo'n bakje nieuw niet meer als 30/40 euri en dan heb je alles (verwarming+ klein filter)

ik heb mijn bakje zelf van internet geplukt (hier in de buurt) voor 10 euri...

heb net een bak opgestart heb een nieuwe bak gehaald van 60 liter... met op de bodem zwart heel fijn grind ook staat er al ricca op kienhoud in morge of anders vrijdag verwacht ik mijn rest van de planten binnen.. volgende week donderdag komen waarschijnlijk 10 bijengarnaaltjes en 10 red crystals.

wat kan ik ze het besten eten te geven?

bestaat speciale eten voor garnalen
ik doe daar echt niet aan
voer ze gewoon met de rest van de vissen mee, beesten eten restjes/algen/dode planten.. zo nu en dan wat rode muggenlarven ofzo./.

heb maar een potje voedsel gehaald!

heb net 20 bijtjesgarnalen besteld!! ook zijn vandaag de planten binnen gekomen! zal snel een foto posten!

verschillende bloedlijnen... kweekt/voorplant beter... anders blijf je maar inteelt hebben, met mogelijkheid dat er na een tijdje garnalen kleurloos/zwak of iets anders krijgen/worden..

verschillende bloedlijnen... kweekt/voorplant beter... anders blijf je maar inteelt hebben, met mogelijkheid dat er na een tijdje garnalen kleurloos/zwak of iets anders krijgen/worden..

over een x aantal weken komen er ook red crystals bij!

hier paar foto's hoe doe nu is!

Foto-JKLT4IMY.jpg

Foto-YDIMY7ZA.jpg

Foto-ORARI7TU.jpg

Foto-HGOMQWCC.jpg

srry voor de kwaliteit!!

ik weet, heel veel mensen gaan dat kruizen juist uit de weg.. dat probeer ik te zeggen... persoonlijk vind ik dat zonde, vooral met de red crystals

ik zoek een ander aqarium voor mij schilpadjes liefst eigen ontwerp weet iemand een goeie aqarium bouwer voor een beetje "leuke" prijs
en heeft ook iemand ervaring met 1 van deze pompen en kan iemand mij de verschille vertelle behalve de thermostaat het gaat om de Eheim 2080 Professionel III en de Eheim 2180 Professionel III

ik zoek een ander aqarium voor mij schilpadjes liefst eigen ontwerp weet iemand een goeie aqarium bouwer voor een beetje "leuke" prijs
en heeft ook iemand ervaring met 1 van deze pompen en kan iemand mij de verschille vertelle behalve de thermostaat het gaat om de Eheim 2080 Professionel III en de Eheim 2180 Professionel III

www.aquariumshop.nl

Heb ik zelf mijn bak ook gehaald, echt super prijzen en perfecte afwerking + service.

Verschil tussen de 2 pompen is er niet behalve de thermostaat, ik stond destijds voor dezelfde keuze als jij, ik heb toen gekozen voor de versie zonder verwarming. Dit omdat ik als mijn pomp kapot gaat, ook meteen me verwarming weg kan gooien. En als er iets met de pomp gebeurt dat dan niet meteen én me pomp én me thermostaat niet meer werkt. Daarom heb ik gewoon een losse verwarming gekocht. Was nog voordeliger ook nog :)

Grtz

ok dankje wel dan ga ik ind voor de gene zonder thermostaat deze heb ik al dus heb een mail gestuurt naar die site dus nu is afwachten

www.aquariumshop.nl

Heb ik zelf mijn bak ook gehaald, echt super prijzen en perfecte afwerking + service.

Verschil tussen de 2 pompen is er niet behalve de thermostaat, ik stond destijds voor dezelfde keuze als jij, ik heb toen gekozen voor de versie zonder verwarming. Dit omdat ik als mijn pomp kapot gaat, ook meteen me verwarming weg kan gooien. En als er iets met de pomp gebeurt dat dan niet meteen én me pomp én me thermostaat niet meer werkt. Daarom heb ik gewoon een losse verwarming gekocht. Was nog voordeliger ook nog :)

Grtz

volgende week krijg ik een rog!
Heb nu dus aan "aparte dieren" een zoetwater aal of zoiets. een blauw gekleurde kreeft. en vanaf volgende week een rog!

Back