aquariumliefhebbers hier???

mijn bak loopt ook stabiel.
3e TL erin gehangen en 3 VSA's ipv 1 voor 2 TL's.
alleen nog niet tevreden met de inrichting.
heb nog wel wat kienhout nodig, en kan dat 2dehands nog niet echt makkelijk vinden. je gooit het gouw in een kast of afvalbak als je het niet nodig hebt. dus als iemand nog wat over heeft :P

verder loop ik met het idee te spelen van een 150/160x60x60 bak.
dat is zonbeetje mijn ultieme droom.
die zou ik midden in de woonkamer als roomdivider willen.
berg kienhout in het midden als soort rif, met plantjes ertussen en rondom mooi zand. en rondom te bekijken.

mja, kost bom duiten

mijn bak begint er weer boven op te kome heb een bacterie gehad of iets...

meer als de helft van de vissen overleden:(

ik zal wel x fototje make van mijn bakke

Pas mn bak uitgeschoond, heb nu nog maar 2 kersenbuiken erin, het koppeltje.

Dus nu:

5x Kardinaaltetra
2x Kersenbuik
2x Corydoras Azizi (ofzo)
1x Algeneter
1x Kuhli

Vrij mager he... Ben nog steeds bezig met een nieuw vissenbestand.

Bacterie in de bak gekregen van die maanvissen? :eek:

jip.. had 8 maanvissen had er 3 over en nog stuk of 6 andere overleden..

1 zwarte maanvis was kantje boort maar met een middeltje tege vinrot hoop ik dat hij er boven op komt middeltje was 4 x zo duur als die maanvis....

heb nu mijn waterverversinge aangepast voor alle 3 de bakken i.p.v. 1 x in de 2 weken 25% ben ik naar de 1 x in de 1,5 week 33% gegaan..
elke week worden nu de nitriet en nitraat waardes gecontroleert dit wil ik niet nog eens...

het was een beetje duur voedsel voor de piranhas

tjuuuuuu, klote voor je man,

Maakt de hobby meteen een stuk minder leuk :(

Ik heb het ook een x gehad, alleen dat was gewoon ordinaire witte stip. Heeft me een school van 25 kardinaaltetra's gekost. En de rest van de vissen had niks! Vandaar dat ik de symptomen niet helemaal door had. Dacht dat het kleine luchtbelletjes waren :angry:

en waardoor het kwam is onbekend nitriet zat rond de 50 is wat aan de hoge kant maar niet dodelijk en nitraat zat netjes op 0 wat dus het gevaarlijkste was...

maarja de oorzaak is onbekend meschien een besmete vis ofzo.. het is begonne toen ik ander vis erbij had gezet( zijn alle overleden) maanvissen etc ook zijn er vissen die er al inzate gestorven.. heb nu dus een licht bevolkte bak wat ik dus saai vindt

iemand tips voor een mooie scholen vis?

Welke vissen heb je nog over?

Diamantzalmen zijn prachtig maar heb ik zelf nog nooit gehad.

Zwarte fatoomzalmen (wildvang volgroeid) zijn echt wonderschoon, prachtige beesten met meesterlijke rugvin, echt mooi.

Op het moment heb ik een school keizertetra's zitten. Ook hele leuke interessante speelse beestjes en spontaan jongen van. Echt super leuk.

Dan heb ik nog 10 indische glasmeervallen erbij zitten. Opzich leuke dieren om te zien. Mensen die komen kijken vinden ze helemaal het einde. Maar na een tijdje gaat het voor jezelf vervelen. Zijn ook redelijk duur.

Roodkopzalmen zijn ook super in een grote school. Staat ook heel mooi.

Maar zou persoonlijk gaan voor fatoomzalm. Die beestjes zijn zooooooo mooi. Echt, heel speels, na waterverversing en wat levend voer leveren ze een prachtig schouwspel.

Fototjee:

megalamp.jpg

In de winkel zijn ze meestal heel stil in een hoekje en doen zijn ze vrij grauw van kleur. Blijf gewoon net zolang kijken totdat ze een zending krijgen met mooi volgroeide volwassen exemplaren. Doe ik ook altijd. Anders geef je geld uit aan iets wat zich uiteindelijk niet loont.

Heb je zelf misschien nog een vis in gedachte?

jah neontetras en knipstaartjes worden het iig niet... die verdwijne nogal eens 1 voor 1..

meschien dat ik vanaaf wel eens ga kijken in de winkel als er wat leuks is..

iemand meschien een site waar ik foto's kan uppen zal ik eens wat foto's poste van mijn bakke

heb net een gewonde cyclide gezien in mijn bak het lijkt op een hap uit de staart hoop ook dat het dat is en niet zelfde als ik boven had..

dit zijn enkele vissen in mijn sierbak
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Balantiocheilus_melanopterus.jpg
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Rasbora_trilineata.jpg
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Xiphophorus_maculatus.jpg
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Pterophyllum_scalare.jpg

dit schatje kan heel groot worden heb hem nu 8 maanden ofzo en hij is nauwleijks gegroeid gelukkig. ook werdt mij verteld dat ie niet goed in een gezzelschap bak kan. omdat ie nogal stress achtig is en veel en snel rond zwemt. hij zwemt wel veel maar niet wild. hij gaat gewoon van links naar rechts. en ook stond er op internet dat het een roofvis is.
ik had er twee eentje werdt aangevallen door een andere vis en hij deed niets terug heb hem maar bij piranhas gezet om hem uit zijn lijden te verlosse.(kiew kwijt buik open en oog weg)
http://aquavisie.retry.org/Database/Vissen/Pangasius_hypophthalmus.jpg

nu een fotoupload site en er kome foto;s van de bakken..

Last edited:
enkele foto's van cycliden bak
Foto-FOIBV3YJ.jpg

Foto-TQLHAJVU.jpg

Foto-OCPQHJIC.jpg

echt een mooi beest
Foto-Q6666KUY.jpg

Foto-QAOPQSX7.jpg

Foto-SFNF48QT.jpg

nu het gezelschap aquarium:
Foto-SGXALLKK.jpg

Foto-GZWAAMXR.jpg

Foto-PKZVUTGU.jpg

Foto-7TP3CBJS.jpg

wildvang maanvis
Foto-3TUZHWHV.jpg

Foto-GZ6AN6FE.jpg

Foto-OZHGXC8T.jpg

Foto-V3AYDE8W.jpg

kooi maanvis
Foto-LGSUMAAM.jpg

piranhas
Foto-V7H8VZIT.jpg

Foto-L33WQMCU.jpg

guppy kweekbakje:
Foto-88K7MZQI.jpg

samen:
Foto-NRQ6PBE8.jpg

Last edited:
guppys voor piranhas?

gooi es een achterwand in de bakken, ziet er meteen stuk beter uit..

jip guppys voor piranhas.

voor een achterwand is het nu te laat:) heb die bakke zo over gekrege en visse moesten terug erin hadde geen tijd meer voor een achterwand te halen mayb dat het nog komt iemand ervaring met een paieren achterwand die je er aan de achterkant op plakt?

idd, zoals johnny al zegt, plak er gewoon folie of papier achter :P

Staat echt veeel beter.

Verder zijn je bakken wel relaxt :)

Alleen ik zou wat meer evenwicht in je gezelschapsbak brengen, dwz. Maar 2 soorten scholenvissen, koppel maanvissen en nog een schooltje aan het oppervlak & op de bodem. Dan helemaal vol met planten zetten. Wedden dat je dan een topbak krijgt.

Verder vind ik je cichlide bak wel wat aan de volle kant hoor. Die beestjes schijten alsof het een hobby is. Niet gezond meer.

Maar verder wel chille bakjes ;)

idd, zoals johnny al zegt, plak er gewoon folie of papier achter :P

Staat echt veeel beter.

Verder zijn je bakken wel relaxt :)

Alleen ik zou wat meer evenwicht in je gezelschapsbak brengen, dwz. Maar 2 soorten scholenvissen, koppel maanvissen en nog een schooltje aan het oppervlak & op de bodem. Dan helemaal vol met planten zetten. Wedden dat je dan een topbak krijgt.

Verder vind ik je cichlide bak wel wat aan de volle kant hoor. Die beestjes schijten alsof het een hobby is. Niet gezond meer.

Maar verder wel chille bakjes ;)

jah cichlide bak is wat druk. maar heb 0,0 problemen met mijn water.
nitraat is 0 en nitriet is er nouwelijks dus het gaat goed...

en folie komt eraan:)

Misschien iets meer schaduw maken voor je piranha's.
Ze zijn nu al wel groot dus opzich maakt dat niet uit, maar na veel lezen kwam ik er toch achter dat ze op het begin nogal kunnen stressen als ze zich niet weg kunnen stoppen.

Lukte het jou piranha's eigenlijk om tetra's te pakken?

heb ff nitraat en nitriet gehaltes getest
en het is stabiel qua nitraat betreft
5 dagen laatste verversing en nu de waardes
Nitiret
Piranhas: <0.3mgl
Gezelschaps bak<0.3mgl
Cyclides <0,3mgl
dit is dus zeer goed

nu het nitraat
Nitraat:
piranhas:>100mgl (meteen ingegrepen 50% water verversing
Gezelschaps:25mgl (morge 15% water verversing)
cyclide:tusse de 12,5 en 25. morge ook een kleine verversing

tot mijn grote scrik Na de waterverversing bij de piranhas vrees ik voor de 4 piranhas. ze ligge op de bodem en ze doen niets meer je ziets ze zelfs geen adem hale. ze reageren ook nergs meer op... afwachten nu dus

Last edited:
Back