aquariumliefhebbers hier???

Misschien iets meer schaduw maken voor je piranha's.
Ze zijn nu al wel groot dus opzich maakt dat niet uit, maar na veel lezen kwam ik er toch achter dat ze op het begin nogal kunnen stressen als ze zich niet weg kunnen stoppen.

Lukte het jou piranha's eigenlijk om tetra's te pakken?

piranha's staan op een rustige plaats staan op mijn kamer.. maar het zijn inderdaad stres beesten. ik heb ze nog nooit iets levends gegeven. de vorige eigenaar wel die heeft er van alles in gegooid gehad tot cyclides toe die te groot werden:X

hopen dat je bakken volhouden dan, lastig om dit soort dingen altijd allemaal onder controle te houden.

ik ben er nu optijd bij gelukig
gaat fgoed kome morge ff twee zakjes nitriet filtertjes bij hale een voor piranhas en een voor cyclide in de andere zit ie al in dus waterverversing is waarschijnlijk morge niet meer nodig:)

Ik word mn Kersenbuiken goed zat nu. Hebben ze nu weer jonkies en zijn ze echt mega agressief. Tot nu toe heeft het me al 3 kardinaaltetra's gekost. Ik heb op Megaupload.com die schade even geupload.

Zoals je ziet eten ze er gewoon 1 op. Ook zie je dat ze alles opjagen... Dus, pas op, niet voor de zwakke aquariaan-maag. ;)

http://www.megaupload.com/?d=LLQCB3RN

zo heb je een ziekte in je bak en 2 weken later is er een paartje in mijn aquarium van maanvissen. gevolg een groot blad helemaal vol met eitjes.. mooi om te zien hoe de ouders het nest bewaken

Om je nitraat/nitriet op peil te houden zonder veel te verversen. Zou ik er meer planten in gooien, of minder gaan voeren. De vissen produceren zelf het nitraat wat ze uitpoepen/plassen. Hoe meer je voert hoe meer ze produceren. Dit is allemaal niet erg, zolang de bak het maar afbreekt. Planten leven/groeien van nitraat (wat de vissen dus uitwerpen) Dus als je meer planten erin gaat zetten dan zul je zien dat die gaan groeien en het nitraat peil blijft goed, zonder dat je zoveel gaat verversen want dat is juist slecht voor het biologisch evenwicht. (planten breken dus het nitraat af).

Toen ik mijn aquarium had van ong. 600l water. Ik deed 1x per week ong 20 liter en dat was het, en het nitraat gehalte was altijd op peil en de bak was biologisch in evenwicht.

Edit// @ acherwand gebruike ik altijd tampex en die schilderde ik zwart met schoolbordenverf. Die tampex zetten ik altijd wel aan de binnekant in het water dus, dat geeft nog een natuurlijk uiterlijk als er wat algen enzo op komen. Folie vind ik altijd er zo nep uit zien.

dat is wel jammer ja. heb je geen andere bak waar je ze zolang in kwijt kan?

ik zal eens een x een filmpje posten van piranhas @ voedertijd..

Nee... Naja nu heb ik dus helemaal geen kardinaaltetras meer, alleen een wolk Kersenbuiken er voor in de plaats. Weet nog niet wat ik daar nu mee moet. Zat er aan te dneken om met water verversen die beestjes eruit te zuigen en in de WC te dumpen, maja dat is ook weer zo wat... ;(

Die willen vaak de wat ouderen toch? Zodat ze mannetjes van vrouwtjes kunnen onderscheiden? Plus dat ik me afvraag of die tere beestjes die transfer overleven.

Ik wil ook graag een aqaurium ...maar mijn moeder begint wat moeilijk te doen over het stroom verbruik.
Nemen aqauriums veel stroom?, en wat zijn jullie ongeveer kwijt per jaar?

Alvast bedankt

Ik wil ook graag een aqaurium ...maar mijn moeder begint wat moeilijk te doen over het stroom verbruik.
Nemen aqauriums veel stroom?, en wat zijn jullie ongeveer kwijt per jaar?

Alvast bedankt

tjah wat is veel..

ff voorbeeldje van een van mijn bakken
2X tl lampen A 30 wat per stuk zo.n 15 uur per dag=0.9kw per dag
1 x filter (binne filter A5 wat 24 uur per dag)=0.120kw per dag
1 x warmte element @ 300 watt.. maar ik heb geen idee wat ie aanstaat ik gok op zon 15 min per uur. schating is dus=1.8kw per dag

totaal: 2.82kw per dag X365 is dan 1030kw per jaar..
weet niet wat de stroom per kw kost en als de warmte element wel zo vaak aanstaat.

ik dacht erges gehoort of gelezen te hebben dat kw prijs 12 euro cent is dan kom je op een bedrag van =123 euro per jaar

Die willen vaak de wat ouderen toch? Zodat ze mannetjes van vrouwtjes kunnen onderscheiden? Plus dat ik me afvraag of die tere beestjes die transfer overleven.

zijn sterke beesten, overleven wel..

ik gooi alles wat ik niet wil, bij een kleine dierenwinkel in de bakken, zijn ze vaak wel blij mee... of op me oude basisschool...

Ik had een slakkenplaag toen ik erg veel planten in mn bak had en een voedingsbodem. Heb ooit eens iets gelezen dat ze komen als er gewoon teveel voeding is.

Slakken komen idd vaak met planten mee, en soms zelfs met vissenvoer. die kleine slakjes planten zichzelf voort, dus het zullen er alleen maar meer en meer worden, hiervoor zijn er speciale middeltjes te halen, en evt ook vissen die kleine slakjes eten, zoals kogelvisjes, en clown botia's .. maar, dat lijkt me in een piranha bak niet verstandig.

dan weet ik al wat er gaat gebeuren... piranhas in een tijdelijke bak en dan kogelvisjes erin die middeltjes lijkt me niet bevordelijk voor de visse..

het is hier weer een tijdje stil..

heb afgelope zaterdag drie glasgarnaaltjes gekocht
grapige beesjes en ze laten zich vaker zien dan die andere garnaal de naam weet ik zo niet.

nope waaiergarnaal ben ik net achter gekomen..

ik wil in een bakje van 40 bij 30 bij 20 hoog ongeveer een garnalen bakje maken iemand tips?

tijgerlotus word te groot

verder heb ik sinds kort dus zo'n bakje draaien.. draait erg leuk... onderhoud steld nix voor... heb 2 soorten mos zitten, waarvan 1 erg snel bealgd raakt (gaat er wel snel vanaf) staat op mijn buro en ik geniet er erg veel van... nog meer als de grote bak eigenlijk...

binnenkort verhuist mijn populatie vuur/cherry garnalen naar mijn grote bak, en gaan we het proberen met red crystals... hopelijk kweken die een beetje goed, dan kan ik er geld verdienen mee ook :+

PS begonnen met zo'n 10 garnaaltjes, en kan er nu tijdens voeren zo'n 40 tellen (zijn er dus veel meer) dat binnen 2 weken na invoer... kweken als konijnen die dingen dus..

Back