Apple Talk

Status
Not open for further replies.
Ik heb nu 8 maanden een macbook 13" en het bevalt me prima!

Tot nu toe eigenlijk helemaal geen gezeik mee gehad. Het is idd plug en play je zet hem aan het wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf.

Wat studentenkorting betreft, als je hem op internet besteld (www.apple.com) krijg je geloof ik een 3% korting op de aanschafprijs, btw moet je wel gewoon betalen.

Ik weet zeker dat mijn volgende laptopje weer een macbook wordt, ik heb een intel processor en heb dus de mogelijkheid om windows erop te draaien alhoewel ik dit niet momenteel niet gebruik.

Ennuh, word, powerpoint en excel for mac heb ik wel voor je ;)

Als je nog wat vragen hebt of wat foto's oid wil zien moet je het hier maar even laten weten :)

ooi!

Hey,

Thnx voor de reply. Klinkt positief in ieder geval! En als ik geen Mac Office aan hoef te schaffen scheelt dit ook weer veel geld :).

Gebruik je zelf wel word enz.? Ik heb het ook gebruikt op de Macbook bij de Mediamarkt, en het werkt gewoon precies hetzelfde dus dat moet geen probleem zijn. Zijn er problemen waar ik eventueel tegenaan zou kunnen lopen?

En ik gebruik hem dus niet voor extreme videobewerking e.d. dus ik neem aan dat de 2.0 GHz meer dan voldoende is?

Btw. hoelang doe je ongeveer met een batterij?

Gebruikt iemand van jullie Bootcamp of Parralels? Ik weet niet of het noodzaak is om dit te hebben? Als ik een verslag van een klasgenoot via de mail wil openen en dit is een Word bestand kan ik dat toch gewoon als ik Mac office heb?

Gebruikt iemand van jullie Bootcamp of Parralels? Ik weet niet of het noodzaak is om dit te hebben? Als ik een verslag van een klasgenoot via de mail wil openen en dit is een Word bestand kan ik dat toch gewoon als ik Mac office heb?

Ik gebruikte op mijn oude stage parallels maar als iemand jou een mailtje stuurt met een word document kan je dit gewoon in word for mac openen. (moet het wel een .doc bestand zijn)
Zelf gebruik ik geen word for mac maar heb het er alleen opstaan voor als mensen mij iets toesturen wat ik in word moet openen. Verslagen oid maak ik op met indesign cs3.

2Ghz is prima hoor!

En de duur van de batterij is helemaal afhankelijk van wat je ermee doet. Als je gaat fotoshoppen/internetten/msn/downloaden tegelijk zal het wat sneller gaan dan wanneer je alleen aan het msn'en bent. Ik weet de exacte tijd niet maar het is in ieder geval meer dan 4 uur, bij mijn laptop dan wel te verstaan. En dit is dan alleen msn en een verlaagde brightness van het scherm.

Oké relaxed :)! Ja als ik Word, Excel en Powerpoint erop heb staan ben ik al blij, al zou Frontpage ook erg handig zijn ik heb alleen geen idee of dit er is voor Mac?

Maar ik ga er maar is werk van maken :). En PM je wel tegen die tijd over Office, thnx alvast:*.

weet iemand toevallig of er al docking stations uit zijn voor de ipod touch ?

ik kan namelijk niet echt wat vinden (alleen uni spul)
maar een touch heeft een heel andere maat dan een classic ?

Oké relaxed :)! Ja als ik Word, Excel en Powerpoint erop heb staan ben ik al blij, al zou Frontpage ook erg handig zijn ik heb alleen geen idee of dit er is voor Mac?

Maar ik ga er maar is werk van maken :). En PM je wel tegen die tijd over Office, thnx alvast:*.

Geen probleem mocht je vragen hebben kan je me altijd pm'en :) En over frontpage, ik weet niet of dat bestaat voor mac. Maar er is vast wel een vergelijkend iets :)

Ik zal even kijken hoe ik office het makkelijkst kan sharen :+

ooi

Geen probleem mocht je vragen hebben kan je me altijd pm'en :) En over frontpage, ik weet niet of dat bestaat voor mac. Maar er is vast wel een vergelijkend iets :)

ooi

Er wordt toch een 30 dagen trail bijgeleverd... Je moet het dan zelfs niet meer instaleren. Gewoon de code vanop het "doosje" intikken

Ik heb de originele Mac Office op mn MacBook, maar de Word bevalt me niet. Kan iemand mij vertellen waar ik mijn lettergrootte kan wijzigen? Want dat mis ik heel erg.

Verder nog een vraag:
Klasgenoot van me, heeft Leopard voor een tientje kunnen kopen omdat hij zn MacBook na 1 october heeft aangeschafd. Hij heeft dat dus nu.
Kan ik via zijn CD ook op mijn MacBook Leopard installeren? Werkt alles dan gewoon nog? Internet etc.

Je kunt Appeltje + D doen, of je gaat naar View -> Formating Palette
Je kunt die DVD gewoon gebruiken om te installeren.

ooi

Hey,

Ja ik moet me portofolio maken in Frontpage, maar ik denk dat het via een programma van Apple veel makkelijker kan om online te zetten. Maar daar kom ik binnenkort wel achter.

Ik PM je wel tegen die tijd.

:* Erik.

Er wordt toch een 30 dagen trail bijgeleverd... Je moet het dan zelfs niet meer instaleren. Gewoon de code vanop het "doosje" intikken

Ja klopt je krijgt er inderdaad een trial bij, dus als ik een code krijg van iemand staat hij er niet meer op als trial maar kan ik hem gewoon gebruiken?

Dat klopt idd.

Ik heb alleen met een 2gb USB stick gewoon de hele programma's vanaf een computer van school op me stick gesleept en toen de file's van me usb naar me macbook gekopieerd en dat werkte gewoon :)

Let trouwens even op dat de goedkoopste Macbook geen brander heeft. Op de school shop van apple kan je nog een 6% koring krijgen oid. Ik kan je wel wat vertellen over APP, maar je geeft aan dat je te lui ben om te zoeken. Dus zeg ik er niets over. :+

Ik draai nu een tijdje de beta van Office 2008 op mn MBP. Maar waar ik nu juist af ben door over te stappen van microsoft naar osx word ik met office weer mee geconfronteerd. Spontaan afsluitende applicatie zonder duidelijke reden etc. :|

Ik ga kijken of iwork een beetje cross vendor compatible is.

Let trouwens even op dat de goedkoopste Macbook geen brander heeft. Op de school shop van apple kan je nog een 6% koring krijgen oid. Ik kan je wel wat vertellen over APP, maar je geeft aan dat je te lui ben om te zoeken. Dus zeg ik er niets over. :+

Ik ga straks de voorwaarden doorlezen, wil je er dan alsnog wat over vertellen ;).

Oké, brander is opzich geen probleem. Maar thnx dat je het even meld. En die 6% korting is gewoon die studentenkorting neem ik aan? Dan kost die 980 oid.

Xander, ik heb der voorwaarden ondertussen doorgelezen. Maar het is in principe gewoon uitbreiden van 90 dagen/ 1 jaar naar 3 jaar.

Heb jij het? Waarom? Of waarom heb je het niet?

Thnx:*.

Ik denk dat ik het niet nodig heb. Apple zit gewoon goed in elkaar. En mocht er iets kapot gaan wat echt op een productiefout wijst komt het alsnog wel goed.

Ik heb het niet, en ik heb spijt dat ik het niet heb genomen.
Bij mijn volgende machine neem ik het wel. Ik heb het al een
aantal keer kunnen gebruiken, en door die kosten had ik het bedrag er al uitgehaald ondertussen.

Status
Not open for further replies.
Back