Apple Talk #3

Status
Not open for further replies.
Vraagje over webcammen. Ik wil webcammen met een MacBook (Pro), met Leopard. Ik heb alle MSN's geprobeerd geloof ik, Adium, MSN Messenger, Mercury, aMSN, en zover ik weet heeft alleen aMSN en Mercury een webcamfunctie. Vroeger kon ik wel cammen met Mercury. Op 1 of andere rare manier kan dat nu dus niet meer, ook niet als ik de programma's opnieuw installeer etc.

Een misschien samenhangende vraag, maar ik heb op mn ene MacBook dat ik mijn hotmail bij Mail kan ontvangen, is er ook een trucje voor om dat ook met iChat te doen soms?
 
Iemand ervaring met de Efi-X? (USB dongel waarmee je zonder al te veel hasstle osx kan installen op een pc. Deze moet hier wel compatible voor zijn, hardwarematig bedoel ik).

Ik heb een leuke pc samen gesteld, die kwa specs redelijk overeen komt met een vrij dikke mac pro, alleen scheelt het me 2000,-. Uiteraard zal hij niet zo vlekkeloos lopen als een mac pro, maar ik heb geen 3000,- euro voor een mac pro, en ik heb wel flink wat power nodig in verband met video editing en renderen en dergelijke.

Dus.. iemand ervaring mee?
 
nog ff een vraagje, ik heb nou nummers op me ipod staan die ik niet op me pc hebt staan... hoe kan ik nieuwe liedjes erop zetten, zonder deze te verwijderen?
 
Zijn wel programma's voor, ik had op mn oude mac een programma waarbij je iTunes kon omzeilen. Zal eens kijken of ik de naam nog kan achterhalen.
 
Even een vraagje;

Momenteel ben ik aan het kijken voor de 27 inch Imac. Nu ben ik alleen aan het twijfelen of ik nu al iets aan de quadcore (de i5) heb, of beter voor het instapmodel (duo core) kan gaan.

En of iemand weet of er een enorm groot verschil zit tussen de ATI Radeon HD 4850 graphics with 512MB & ATI Radeon HD 4670 graphics met 256MB?

De hoofdreden dat ik overstap naar een Imac is dat ik steeds meer grafisch werk maak en windows helemaal moe ben.
Ik zal helaas toch een windows boot moeten draaien op de mac ivm Acces. Hierdoor zullen er eventueel wat games op komen en ben benieuwd hoe goed deze draaien op het instap model van de 27 inch Imac.

Alvast bedankt :)
 
Voor grafisch werk zou ik sowieso de snelste nemen! Al helemaal de snelste grafische kaart! Het woord zegt het al..

Dit is de kaart die al je grafische berekeningen doet, en hoe sneller die is, hoe sneller je grafische programma's zullen draaien.

Kwa processor zul je het verschil alleen merken als je meerdere programma's tegelijk hebt draaien.

Op het basis model zal hij bij wijze van spreken moeilijk gaan doen als je InDesign, Illustrator, Photoshop en weet ik veel.. Brigde ofzo tegelijk open hebt staan. Bij de snellere versie zal hij dit dan weer niet doen. (ik bedoel dit puur als voorbeeld, ik kan natuurlijk vanaf hier niet zien hoe hij zal omgaan met meerdere programma's, maar you get the point i think)
 
Uhu dat begrijp ik.

Maar ik mag er eigenlijk toch wel een soort van uit gaan dat ik met de instap 27 inch ook een aardige tijd vooruit kan ?

Ik bedoel dat model is sneller / beter dan de duurste macbook pro op dit moment.

En het is een beetje dat als ik de "top" Imac (i7 quad core / 8 gb intern geheugen) dat daar een prijskaartje aan hangt van € 2.158,99 tegenover de € 1.499,00.
Vind het een behoorlijk verschil en vraag me dan ook af of ik niet beter nu het instap model kan kopen, en over een jaar of 3/4 gewoon dan een nieuw type kopen (Met het idee dat je een Imac in een 3/4 jaar kan afschrijven).
 
Op het basis model zal hij bij wijze van spreken moeilijk gaan doen als je InDesign, Illustrator, Photoshop en weet ik veel.. Brigde ofzo tegelijk open hebt staan. Bij de snellere versie zal hij dit dan weer niet doen. (ik bedoel dit puur als voorbeeld, ik kan natuurlijk vanaf hier niet zien hoe hij zal omgaan met meerdere programma's, maar you get the point i think)

Cs4 word op basis van flash opgebouwd, waardoor je computer stukken minder hoeft te rekenen.

+ voor een normaal cs pakket heb je in principe niet veel nodig.
 
Dus om fatsoenlijk te kunnen werken met illustrator/flash/photoshop heb je dus eigenlijk helemaal geen dikke mac nodig als ik je goed begrijp Pepijn ?
 
de gangbare systemen met windows besturingssystemen die je in de winkels ziet draaien zulke programma's zeker wel.

mijn laptop bijvoorbeeld (2 jaar oud nu: dualcore t7300 @ 2 GHz, 3gb werkgeheugen, nvidia gforce 8600M GT) draait makkelijk illustrator, photoshop en flash naast elkaar, op school soms de hele dag door.

zal niet zeggen dat ie er geen moeite mee heeft, maar ik kan er prima mee werken.
een apple was me destijds te duur, daarom de keuze voor een samengestelde windows laptop.
 
Ik heb een vraagje over film bewerking, ik heb een film van 625mb die 25 minuten duurt in .wmv formaat, maar ik wil een groot deel weghebben uit die film, wat is daar goede gratis software voor? Als ik hem importeer met iMovieHD dan krijg ik er een Flip4Mac watermerk overheen, en hij importeert alleen de eerste 2 minuten..
 
Vraagje: ik wil een nieuwe macbook pro (13") bestellen bij Apple, maar ik zie bij de specs nergens een VGA of andere herkenbare video-output poort staan. Ik werk altijd op een 26" scherm dat ik aan mijn huidige laptop koppel, hier zit vga/dvi/hdmi ingang op etc. Kan ik deze dan niet meer gebruiken?
 
Vraagje: ik wil een nieuwe macbook pro (13") bestellen bij Apple, maar ik zie bij de specs nergens een VGA of andere herkenbare video-output poort staan. Ik werk altijd op een 26" scherm dat ik aan mijn huidige laptop koppel, hier zit vga/dvi/hdmi ingang op etc. Kan ik deze dan niet meer gebruiken?

Zit een mini display port op. Je hebt stekkertjes (die je gewoon mee kan bestellen bij je laptop) van mini display port -> VGA/DVI.
 
Zooo, sinds deze week een nieuw logicboard en superdrive in mn MBP. Die kan er weer tegenaan. Tijdens het Skypen gister kwam ik er alleen achter dat ze m'n iSight zijn vergeten aan te sluiten. :X Kan ik weer naar Uitgeest. Deze keer wordt het wel meteen gemaakt iig. Het vervangen van het logicboard en SD duurde ook maar 4 dagen, dus geen ramp.

- Logicboard
- Superdrive
- Derde accu

Lijstje gaat goed.
 
idd..
gaat beetje der verkeerde kant op eigenlijk

tot nu toe na 3 maanden 0.0 problemen met men laptop..
alleen dat safari regelmatig vast loopt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top