Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Passen 5.1 speakers op een macbook?? Ik heb nu een 5.1 speaker systeem van logitech maar er zitten 3 stekkertjes aan. Aangezien er maar 1 gaatje is voor audio werken er maar 2 speakers.

Ik ben daarom ook op zoek naar nieuwe speakers. Liefst met subwoofer en meerdere speakers. Maar ben bang dat dit dus niet kan op een macbook?!
 
Geen idee, zit er geen optical in op je speaker set? Misschien dat een macbook een opt. out heeft. Analoog gaat sowieso niet lukken, dan moet je een ext. usb geluidskaart hebben oid.
 
Dan moet ik wel eerst Leopard kopen :+

bootcamp kan je volgens mij gewoon downloaden




Ik heb zo'n radio/cd/casette speler, en daar sluit ik al mijn speakers op aan (bij elkaar geraapte zooi), en dan heb ik een kabel (tulp aansluiting heet het geloofk) naar mijn iMac of MacBook, waar ik achter zit in dat geval.
 
Enfin,

Macbook heeft ook de welbekende scheurtjes in de case... net ff contact gehad met applecare...hopen dat het vervangen wordt...

Weet iemand of de hele case dan vervangen wordt? of alleen he keyboard?

dit dus:

[ir]http://i155.photobucket.com/albums/s313/thegoldenfox/macrack.jpg[/ir]
 
Wordt alleen die topcase vervangen wat defect is, dus waar je keyboard ook overheen zit zeg maar. En als je binnen je 1e jaar van je garantie zit heb je 99% kans dat dit vergoed wordt.

Het komt omdat boven op je scherm een soort bevels zitten, en als je de MacBook te hard dit doet, of je pakt hem steeds op dat punt vast om hem te vervoeren, het dan stuk gaat.
 
Zo even bij 2 macwinkels geweest in utrecht en contact gehad met applecare.

Apple care heeft me een case nummer gegeven en zegt dat het vergoed wordt. Omdat dit een bekend & erkend probleem is. Ik naar de mac winkel, duurt het 2 weken voordat ie gerepareerd is..

Gebruik hem echt intensief (5-6 uur per dag) en kan dus niet ff 2 weken zonder mijn macbook, op afspraak repareren doen ze niet aan :(

Vind het goed kut....bovendien kwam ik er net achter dat mijn mighty mouse van een half jaar oud niet meer omhoog komt na het klikken. Ik klik dus en dan blijft hij hangen :S

Kut apple's :+
 
Ik heb het links en rechts...

Weet iemand trouwens als ik mijn mighty mouse in amsterdam gekocht heb ik er dan in utrecht mee heen kan gaan? Heb de bon hier liggen en heb de muis op 12-4-2008 gekocht, dan heb ik toch nog garantie?
 
Ik zie dat het scheurtje er bij mij ook aan zit te komen, wel balen... T.z.t. maar een nieuwe upper case kopen oid.
 
Het is een erkend probleem dus ze verhelpen het ook buiten je garantie om. Een nieuw toetsenbord kost 260 euro!!!! Dat zou ik dus echt never nooit uitgeven aan nieuwe laptop toetsenbordje...
 
Ik heb mijn macbook op 1-2-2007 gekocht en bij mij gaan ze het repareren. Omdat het een erkend apple probleem is. De vraag is alleen wanneer, want het kost 2 weken voordat je je macbookje terughebt...

Bovendien verwacht ik ook niet dat mijn laptop na 1,5 jaar al begint af te brokkelen. Ze zouden het eens niet moeten vergoeden...
 
Ik heb het links en rechts...

Weet iemand trouwens als ik mijn mighty mouse in amsterdam gekocht heb ik er dan in utrecht mee heen kan gaan? Heb de bon hier liggen en heb de muis op 12-4-2008 gekocht, dan heb ik toch nog garantie?

Het lijkt mij gewoon een ontwerp foutje dat dit gebeurd, en het komt ook heel veel voor. Ze doen daar inderdaad niet moeilijk over.

Op die muis heb je nog garantie, dus gewoon er mee terug gaan. Bij die winkel waar je hem gekocht hebt zullen ze je waarschijnlijk gewoon een nieuwe geven. En als je in Utrecht ergens langs gaat heb je kans dat je administratiekosten moet betalen omdat je hem daar niet hebt gekocht.
 
Het ontwerp foutje ging btw nog over die scheur in je topcase ;)
Verder, no problem.

Ja die snap ik :D

Ik wil me macbook alleen niet voor 2 weken kwijt zijn. Omdat ik hem zoveel gebruik heb ik al aangeboden om het onderdeel zelf te vervangen, of een reparatie afspraak te maken als hun het onderdeel binnen hebben. Maar is echt niks te verzinnen met die lui...

Je bent hem 2 weken kwijt hij wordt dan kosteloos gerepareerd....

Even kijken of ik iets kan plannen voor de as vakantie...
 
Als de APR waar je geweest bent een eigen technische dienst heeft, zou ik het volgende voorstellen. Ze noteren je gegevens incl serienummer zodat ze de garantie kunnen claimen bij Apple. Ze bellen wanneer de topcase binnen is, en repareren hem dan. Dan ben je hem maximaal 2 dagen kwijt. De rest van die tijd ligt hij daar toch maar te wachten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top