This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Als je een beetje kennis wil maken met Apple/Mac is een iMac/iBook G3 dan iets om te proberen? Omdat het al wat ouder is enzo, maar OSX volgens mij eigenlijk al tijden ongeveer hetzelfde is op wat optische aanpassingen na?

Zit eigenlijk al m'n hele leven aan Windhoos, alleen het design, simpelheid, mooiheid van OSX trekt me toch wel..

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een OSX versie vlekkeloos op een 'gewone' intel pc te draaien of wel?

Voor een leek / gemiddelde persoon is dat niet mogelijk inderdaad. Ik zou een G3 afraden, en op zijn minst een Intel nemen. Tenzij je het echt voor belachelijk weinig geld kunt krijgen..

MAC OS is niet altijd hetzelfde geweest. Eigenlijk pas vanaf versie X is het globaal hetzelfde gebleven. (Vandaar OSX ja :+) Met een oude vesie van MAC OS draaien is al helemaal niet aan te bevelen. Het lijkt erop maar werkt heel anders. Op een G4 draait OSX (Leopard, Tiger) netaan. Op een G5 zal het oke draaien mits volgestampt met RAM.

Een aangepaste OX (drivers etc) kan op een niet MAC draaien.

Kw00t Wiki Pee

While Mac OS 9 lacks the functionality of a modern operating system, such as protected memory and full pre-emptive multitasking[1], lasting improvements include the introduction of an automated Software Update engine and support for multiple users.

Zegt genoeg. Windows 3.11 functionaliteit dus.

Last edited:
Ik heb het ook de hele tijd over OSX, OS9 oid ga ik niet aan beginnen inderdaad.

10.3/10.4 en 10.5 lijken imo wel aardig op elkaar?

@Piels, zit er in een G3 geen Intel processor? Zo nee, wat is het verschil precies?

Heb de overstap een 3/4 jaar geleden ook gemaakt, je kan er bijna geen spijt van krijgen (tenzij je die-hard gamer bent).

Zit er in OSX een programma/manier om van een hele muziektrack een klein gedeelte te selecteren (bijv. voor ringtone). Of een ander fatsoenlijk programma via i-net?

In Garageband kun je dat eenvoudig, onderdeel van het iLife pakket wat standaard op je Mac geïnstalleerd zit. Heb je een upgrade gekocht voor je besturingssysteem, dan heb je waarschijnlijk geen iLife meer tenzij je het los gekocht hebt. Eind van de maand komt de nieuwe versie uit, iLife 09. Hij kost €79,-.

Zit er in OSX een programma/manier om van een hele muziektrack een klein gedeelte te selecteren (bijv. voor ringtone). Of een ander fatsoenlijk programma via i-net?

Quicktime pro.. gewoon ergens een serial nummer kopen

je kunt in itunes toch gewoon een beltoon aanmaken van een nummer wat je in je bibliotheek hebt.

voor info hoe dat kanmoet je maar ff pb sturen

wpa moet zo lukken met invullen..

Ik heb op school een 802.1x verbinding met SecureW2.. dit is zelfs in te stellen op de iPhone.. na wat geklooi een programma gedownload via Apple site waarmee het mogelijk is om profielen aan te maken.. profiel gemailt en binnengehaald op m'n iPhone. Nu op school ook i'net. Heb je ook zoiets op of de HS of HU.. ff zoeken naar iPhone en dan Enterprise oplossingen oid. Programma downloaden en instellingen overnemen die je ook op je notebook gebruikt. Vervolgens openen @ iPhone en Username + Password invullen en klaar ben je. Vragen? PM!

thanks! Ik moet het nog een beetje uitvogelen allemaal. Maar mijn router doet ook heel vreemd dus daar zal het ook aan liggen. Het is geen linksys wat nog wel eens problemen kan opleveren als ik het lees op internet. Volgende frustatiepunt is dat irritante Itunes. Snap er nog geen hol van

Haha dat vind ik ook irri.. maar dr zijn tegenwoordig mogelijkheden om het buiten itunes om te doen.. iPod Acces is zo'n voorbeeld.. en met wifi kan je al je apps ook uit de app store halen. Btw er is geen creditcard vereist om een account aan te maken! Iig voor mij.. ik wil al die betaalde shit niet.. alleen voor de freeware

Baal best, Macbook van Anne gekocht.

Ik dus de externe HDD erop aansluiten, bestanden overpompen. Allemaal prima.

Vanochtend doe ik reboot met me externe HDD weer op me Windows, is dat hele ding gaar en gewoon half gecrashed x|

Alle bestanden kwijt, en tripped de hele tijd.

Iemand enig idee hoe deze bestanden terug te halen zijn?

Ik weet niet precies waar ik het moet posten maar;

Ik ga van de week dit setje aan schaffen, lees er veel goede reviews over. Piels jij had dit setje toch ook?

En ik ga ook op zoek naar een externe HDD, het liefst draadloos, iemand tips?

Status
Not open for further replies.