Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Filmpjes werken :)

Nu weer andere vraag..
Heb een Westerndigital paspoort.(externe hardeschijf)
Nou is het zo dat ik deze wel kan openen maar niks kan veranderen. Lees deleten of iets verplaatsen of iets er op zetten.
Als ik bij eigenschappen kijk zie ik dat het een windows schijf is. Verder staat er ook dat het read only is. Dat verklaart waarom dat allemaal niet werkt.
Nu is de hardeschijf wel in windows xp geformateerd en een boel data er op gezet.

Hebben meer mensen hier last van?

Filmpjes werken :)

Nu weer andere vraag..
Heb een Westerndigital paspoort.(externe hardeschijf)
Nou is het zo dat ik deze wel kan openen maar niks kan veranderen. Lees deleten of iets verplaatsen of iets er op zetten.
Als ik bij eigenschappen kijk zie ik dat het een windows schijf is. Verder staat er ook dat het read only is. Dat verklaart waarom dat allemaal niet werkt.
Nu is de hardeschijf wel in windows xp geformateerd en een boel data er op gezet.

Hebben meer mensen hier last van?

Is je hardeschijf FAT32 of NTFS? Mac heeft wat problemen met schrijven op NTFS schijven namelijk :)

Jij switched nog wel eens he, handel neem ik aan?
Die 17" is wel rete strak zeg voor dat formaat, maar 2500 euro, teeering..

ja klopt. heb nu een macbook, macbook pro en macbook air
de air is echt een heel leuk ding voor de grap! gewoon beetje films kijken etc :) zo licht en dun
zal als k thuis ben ff foto maken van de collectie :P

zo:

[Ir]http://i39.tinypic.com/2hr0txj.jpg[/Ir]

wel geinig

Last edited:
Vet man :W

Maar een maatje van mij heeft ook een Macbook AIR, die kan niet eens fatsoenlijk photoshop cs3 draaien of wat dan ook :) Heb jij dit probleem ook ? Anders ligt het aan zijn macbook denks..

Maar voor de rest is het design en het gewicht echt gruwlijk van dat ding :W

Weet niet, ik weet ook niet precies wat CS3 inhoud, nieuwste photoshop etc dacht ik? Ik heb zelf CS zonder getal geloofk, maar dat zet ik er ook niet op, zet er alleen wat films op om te kijken in de bus en als ik hem weer verkoop verwijder ik ze weer zodat die gewoon nog netjes schoon is :) Photoshoppen moet je sowieso geen Air voor kopen denk ik :P Gebruik ik wel mn MacBookje voor

Vet man :W

Maar een maatje van mij heeft ook een Macbook AIR, die kan niet eens fatsoenlijk photoshop cs3 draaien of wat dan ook :) Heb jij dit probleem ook ? Anders ligt het aan zijn macbook denks..

Maar voor de rest is het design en het gewicht echt gruwlijk van dat ding :W

Als je CS3 gebruikt weet je dat je geen AIR moet kopen (of macbook bij intensief gebruik).

Ook maar een keer mijn macbookje dus. Tis een beetje zooitje op mn bureau, maar dat komt omdat ik net mn hele kamer heb omgegooid en nog het e.e.a moet aansluiten.

[ir]http://i41.tinypic.com/11vqydf.jpg[/ir]

Ik heb ook nog een mighty mouse liggen maar gebruik hem nooit, waarom heb je eigenlijk zo'n stand voor je macbook? beter op ooghoogte of iets dergelijks?

Werk er idd vaak achter en krijg last van me nek als ik er 4/5 uur achter zit en omlaag kijk richting het scherm. Krijg dan last van hoofdpijn etc...

Kan ik via mijn macbook het thuisnetwerk beveiligen?
Via het Airport hulpprogramma lukt het niet.

Hoe bedoel je 'het thuisnetwerk'?

Wil je het netwerk wat er onderling tussen je computers is beveiligen of wil je het WiFi netwerk beveiligen?

Als je het WiFi netwerk hebt beveiligd is het nogal onzin om je thuisnetwerk te beveiligen aangezien toch niemand bij dat netwerk kan :)
WiFi netwerk zal je kunnen beveiligen door naar je router te surfen. (http://192.168.1.1)

Weet iemand of je op een externe harde schijf een extra partitie kan aanmaken met een andere schijfindeling zonder daarvoor de hele schijf hoeven te formatteren?

Heb nu ong 100 gb aan data op een 500 gb schijf. Wil hiervan 200 gb op een FAT32 indeling hebben. Kan dit zonder de hele 500gb te formatteren?

Weet iemand of je op een externe harde schijf een extra partitie kan aanmaken met een andere schijfindeling zonder daarvoor de hele schijf hoeven te formatteren?

Heb nu ong 100 gb aan data op een 500 gb schijf. Wil hiervan 200 gb op een FAT32 indeling hebben. Kan dit zonder de hele 500gb te formatteren?

Je wilt dus op 1 hardeschijf een partitie van 300Gb in NTFS en 200Gb in FAT32?

Volgens mij is het sowieso al lastig om dat voor elkaar te krijgen. En correct me if i'm wrong maar ik dacht dat een FAT32 partitie maximaal iets van 32-40Gb mag zijn (In Windows iig). Dan moet je dus al 5 FAT32 partities gaan maken. Daarnaast is een FAT32 indeling ook niet blij met bestanden van 4+Gb.

Ik denk dat het makkelijker voor jou is om een oplossing te zoeken voor het NTFS - Mac OSX probleem. (daar zal dit mee te maken hebben neem ik aan? Anders kan ik niet verzinnen waarom je perse FAT32 wilt hebben ;))

Status
Not open for further replies.
Back