Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Nope, ook geen kawasaki zoals iedereen denkt.

Komt van het motor merk Triumph af :)

Me scooter was al die in die kleur met metallic zwart maar extra lak leek me toch wel handig.

Ik wist dus niet meer welke kleur het was, en wou lakstiftje/extra lak aan laten maken maar zat dus zonder kleur nummer. Me vader werkt bij een auto garage met aparte auto schade herstel. Die zetten er zon kastje op en pluggen hem in de pc die zoekt even en voila met merk + type en al erbij. Dan kijkt hij in de database hoeveel gram van alles erin moet en mengen maar :D

Dat kasje mogen ze ook wel eens op die toyota kapjes leggen van een aerox. Als ik me niet vergis is dat de kleurcode: dupont standard colors 1501 white pearl. Alleen kan ik niet niet nakijken... Als ik mijn scooter laat spuiten bij team tovenaar wil ik wel graag eerst zien of het de goeie kleur is...

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van polypropyleen kunstof (ofwel pp kunstof) ?

watvoor lak gebruik je hiervoor.
aangezien pp kunstof erg flexibel is, lijkt mij dat wanneer je harde lak gebruikt het vrij snel scheurd en barst.

puttensr,

das dus mooi niet het geval.
deze scooter heeft inmiddels andere kleuren gehad dan dat ik wil.
heb hem van iemand gekocht.
maar wilde hem in de peugeot wrc206 kleur spuiten.
alles zilver behalve de onderkap die is rood.
iemand een idee hoe ik daar achter kom?
heb peugeot scooters al diverse malen gemaild maar krijg geen antwoord.

ja das nu het probleem.
ik wil graag de orginele kleur aanbrengen/spuiten.
niet iets dat er op lijkt op zo.
heeft niemand die gegevens of toevallig een speedfight wrc206 waar de kleurcode aan de binnen zijde van 1 van zijn kappen heeft staan?

Ga met die kap naar de spuiterij en zeg tegen ze dat je precies de zelfde kleur wilt. Ze kunnen die kleur makkelijk namaken. Teminste als je de kap nog hebt.

zo als ik reeds melde heeft de vorige eigenaar zelf in de weer geweest met verf uit een spuitbus.
dus ik heb geen orginele kleur.
zo als je kunt zien in mijn avator ziet hij er niet uit.
hij word dus voornamelijk zilver en de onderkuip rood.
en nee het rood wat op de scooter reeds zit komt niet eens in de buurt van het orginele rood.
als ik het die wil iki het ook goed doen dan.

Last edited:
En kun je bij ene peugeot dealer niet zo'n auto boekje halen waar wat kleuren in staan? Meestal komt de kleur van een peugeot auto af. Of even vragen de dealer. Stuurt je denk ik door naar hun spuiterij (als ze die hebben)

denk dat een scooter kleur niet overeen komt met de auto kleuren van peugeot.
trouwens zijn er veel verschillende kleuren rood bij peugeot.
dan zoek ik mij wezenloos.
daar heb ik dus echt geen zin in!

Het is van de WRC Rally auto van peugeot. Ik denk dus wel dat ze die code weten bij een peugeot dealer. Gewoon ff vragen. Weet je het in ieder geval zeker. En als ze het niet weten ff verder informeren.

denk dat een scooter kleur niet overeen komt met de auto kleuren van peugeot.
trouwens zijn er veel verschillende kleuren rood bij peugeot.
dan zoek ik mij wezenloos.
daar heb ik dus echt geen zin in!

je wil de exacte kleuren maar je wil wel effe niet zoeken?

gewoon effe naar een carrosier gaan in de buurt en zeggen dat je die kleuren wil hij heeft wel een boekje van alle merken scooters en kan je de code geven, zo ging het bij mij toch

Status
Not open for further replies.
Back