Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
p-j,

zo werkt het misschien bij jou maar hier al een paar schade bedrijven bezocht en die konden mij niet verder helpen.
zal eens een peugeot dealer bezoeken maar geef weinig kans.
want een peugeot dealer verkoopt toch ook geen wrc auto's!!!!

projectrox,

en waar moet ik dan verder informeren?

Last edited:
Maar als het goed is weet zo'n peugeot dealer wel die kleurcode. En die schadeherstel die ze er bij hebben moet dat wel weten lijkt mij. Want die mensen die daar spuiten weten er aardig wat vanaf. Je kan als het goed is zo met ze meelopen en even een waaier bekijken. Mocht ik wel toen ik die toyota kleur zocht.

Je moet gewoon een dealer van peugeot binnenlopen die een schadeherstel er bij heeft. Zit er meestal wel achter. Zij kunnen je daar wel verder helpen.

er was niks op tv en ik verveelde mij
dus maar aan mijn kappen van mijn speedfight begonnen
met schuren.
korrel p600 waterproof schuurpapier ter hand genomen en rustig begonnen met schuren.

hier wat foto's:
stuurkapod0.th.jpg

nu wil ik verder gaan.
moet ik nu toch eerst kunstof primer gebruiken voor ik gewone primer ga gebruiken?

Last edited:
Als je de kappen helemaal kaal hebt geschuurd moet je eerst kunstof hechtprimer gebruiken. Zitten er nog lagen verf op dan hoeft dit niet.

marc,

ik heb op diverse plaatsen er doorheen geschuurd inderdaad.
op de foto van het teller kapje is dat goed te zien.
is orgineel zwart geweest maar vorige eigenaar had het wit gespoten.
ik spuit hem zilver.
dus op alle plekken waar ik er doorheen geschuurd heb moet ik kunstof primer spuiten en dan over alles primer in de kleur grijs?

spuitbussen is voor mij verlede tijd dees is echt niet goed uitlegt voor speciale dingen doe je da voledig anders ik kvolg al 5 jaar carosorie heb al andere dingen dan zoo iets gedaan grzt speedy booster

is deze volgorde okee?

-schuren p600.
-goed onvetten.
-kunstof primer.
-primer.
-eventueel schuren met p1200.
-goed ontvetten.
-spuiten lak in meerdere lagen met tussen pozen.
-blanke lak spuiten en laten drogen.

Op pagina 1 t/m 12 ben ik de vraag zeker 10 keer tegen gekomen maar het antwoord eigenlijk niet. En ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb met motip en nog een ander merk blanke lak 'hoogglans' uit een spuitbus de ervaring dat het de lak alleen maar doffer maakt. Dan ben ik tevreden met hoe het eruit ziet naar de kleurlak, doe blanke lak erop. Complete glans weg, ziet er niet meer uit.
Ik ga ervan uit dat ik dus iets verkeerd doe. Dus mensen die met motip hoogglans vernis goede resultaten hebben behaald, kunnen jullie mij misschien vertellen wat wij verkeerd doen?

ik heb zelf ook al een keer gehad dat het minder mooi werd nadat ik de blanke lak erop deed daarna nooit meer met spuitbus gespoten dus weet niet wat ik precies verkeerd deed het kan ook aan de blanke lak liggen of misschien aan de tempratuur of luchtvochtigheid

kan iemand antwoord geven waarom de glans dan weg zou zijn?
te dun gespoten of zo iets dergelijks?
of afstand te op zichte van het te spuiten opervlak te groot?
te koud?
te vochtig?
wie o wie heeft hier antwoord op?

is deze volgorde okee?

-schuren p600.
-goed onvetten.
-kunstof primer.
-primer.
-eventueel schuren met p1200.
-goed ontvetten.
-spuiten lak in meerdere lagen met tussen pozen.
-blanke lak spuiten en laten drogen.

schuren met p1200 lijkt mij een beetje overbodig, zo fijn is helemaal niet nodig om een mooi resultaat te krijgen, 600 is fijn zat. Voor de blanke laklaag en tussen de laklagen door ook nog ff schuren, dit kan eventueel wel met 1200 om het mooi glad te krijgen.

kan iemand antwoord geven waarom de glans dan weg zou zijn?
te dun gespoten of zo iets dergelijks?
of afstand te op zichte van het te spuiten opervlak te groot?
te koud?
te vochtig?
wie o wie heeft hier antwoord op?

vaak is het een verkeerd klimaat, dus luchtvochtigheid te hoog/laag of te koud maar kan ook te warm zijn. Het kan ook zijn dat je een te dunne laag aanbrengt..

wat je wel kan proberen als het dof geworden is; poetsen/polijsten met brasso, je hebt kans dat het dan super glanzend word!

sowieso ook al is het mooi geworden, probeer is op een minder zichtbaar stukje kap met brasso... bij mij is het echt nog een stuk mooier geworden !!

later

tjap

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van polypropyleen kunstof (ofwel pp kunstof) ?

watvoor lak gebruik je hiervoor.
aangezien pp kunstof erg flexibel is, lijkt mij dat wanneer je harde lak gebruikt het vrij snel scheurd en barst.

er is speciale kunstof lak wat dus tegen enige buiging kan... dit is ook van bijf motip.

Heb net mn zeikap weer terug van de spuiter.. zat een kras op :D Hij heeft zichzelf weer overtroffen :W

Op de fotos die ik heb gemaakt is de belichting + telefoon een beetje kut daarom is de groene kleur heel lelijk uitgevallen maar daarom onderop een foto van hoe het groen is! Want is in de badkamer met van die spotjes zal morgen overdag een foto maken :D

kkdcommqowoqo-Untitled-1.jpg

kkdcommqoweq-Untitled-2.jpg

kkdcommqqaepo-Untitled-3.jpg

Zo is de kleur dus in het echt:
kkdcommdppqme-Untitled-4.jpg

tjappie,

op mijn werk heb ik een polijst set van 3m.
daarmee halen ze stofpuntjes uit de lak in een schade bedrijf of verwijderd men ondiepe krasjes.
kan toch hier ook de lak mee ophalen lijkt mij.
en wat is brasso?
waar krijg ik dat en in welke verpakking?

Status
Not open for further replies.
Back