Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
nou bjorn ,
aangezien ik de scooter in stappen aan het opknappen ben en dus een klein budget heb is dat een te dure optie.
vraag is dus wat de beste stappen plan is voor het spuiten met een spuitbus.
dus welke korrel schuren in stappen?
van welke grofheid tot aan de 800 korrel ofzo

Je kan er ook verfafbijt op doen. Dan zijn ze meteen helemaal kaal, hierna moet je ze dan wel een beetje opschuren.

Ja 600 is wel goed, als je ziet dat de velgen nog erg veel grove krassen hebben kun je ze nog schuren met een fijnere korrel

nou bjorn ,
aangezien ik de scooter in stappen aan het opknappen ben en dus een klein budget heb is dat een te dure optie.
vraag is dus wat de beste stappen plan is voor het spuiten met een spuitbus.
dus welke korrel schuren in stappen?
van welke grofheid tot aan de 800 korrel ofzo

ten eerste: je knapt geen scooter op met een klein budget.

als je al helemaal geen geld hebt voor een velg te herspuiten, dan kan je beter ermee ophouden, maar jouw situatie heb ik ook gehad, dus ik kan er inkomen :P

voor 30 euro heb je al simpelweg een pot GOEDE maar dan ook echt goede verfafbijt, lees pik off (beste die ik ken), dan koop je 1 bus primer, 1 bus lak, 1 bus blanke lak, hier zou je toch mee moeten toekomen.

ga je toch schuren, koop je gewoon korrel 120 320 en 400.
opschuren en toch primer spuiten door die afgebladerde stukken, laat zeker ALLES goed drogen. dan gaat het gewoon niet reageren.

Hoe lang moet je wachten tussen het spuiten van je kleur en de blanke lak, mijn garagist liet me weten dat je maar een half uurtje tussen deze 2 lagen mocht wachten. Is dit waar, of moet je eerst je kleur laten uitharden?

ja kan nat in nat spuiten, maar dat doe ik persoonlijk liever niet.
gewoon 24 uur laten drogen.

@sandor,
als ik zeg dat ik een klein budget heb dan is dat zo.
heb niet elke maand veel geld over om dat te bekostigen.
dus wel degelijk een klein budget.
elke keer een beetje.
dan kom ik er heus wel hoor.
beter rustig aan en goed als snel en het ziet er voor geen meter uit.
hoe kan ik eigenlijk foto's posten?

www.tinypic.com

en dan ipv
plaats [ir ] en [/ir ]

dus verfafbijt er op.
laten in werken......minuten.
schoon mken met een ontvetter.
goed gladschuren met 800 en 1000.
primer spuiten en laten drogen.
met 1000 korrel goed glad schuren.
ontvetten.
en dan meerdere lagen lak aan brengen.
24 uur laten drogen.
dan meerdere lagen blanke lak aan brengen.
goed laten drogen en klaar is de velg.

is je laat je velg coaten voor paar tientjes. hoop gezeur minder en beter resultaat komt er tevens niet zo snel vanaf als spuitbus lak. remstof eet namelijk snel door spuitbus lak heen.

ja, coaten kan niet bij een schade bedrijf. daar heb je en speciale oven voor nodig enzo. Dan moet je even zoeken met Katja.

beter zoek je gewoon op www.goudengids.nl en onderneem je iets, er zijn coaters genoeg.

mijn frame gideon zijn velgen laten doen bij kriek in alphen a/d rijn. ziet er goed uit.
kosten:
frame 60,-
velgen 60,- (set)

dit was incl. stralen. dus velgen vies weg brengen en na een weekje nieuwe ophalen, geniaal :W

Status
Not open for further replies.
Back