Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
bedankt Extreem BT :)

srry maar heb toch nog even een vraagje,

[ir]http://i16.tinypic.com/3y2xhjr.jpg[/ir]
Op het stuurkapje zie je het rode logo van aprilia, hoe verf ik deze nu niet mee, ik heb schilderstape maar hoe plak je zo iets af van enkele cm groot en dan ook nog is beetje bol of zijn er andere manieren om het niet mee te verfen.

Dat is gewoon een sticker, beter haal je die er gewoon vanaf en bestel je een nieuwe sticker bij de dealer. Dan wordt alles tenminste gespoten.

zit gewoon een plaklaagje onder hoor :), heb wel vaker zulke stickers gezien. eraf krijgen is idd niet echt makkelijk, omdat het best stug spul is.

neen eigenlijk niet echt,
coaten is een soort van magnetisch stof met een kleur dat,
dat wordt erop geblazen zet zich vast ivm magneet dus,
dan wordt het gebakken zodat het 1 laag vormt, en niet eraf valt :P
En als ik men velgen gewoon laat spuiten en bakken

Zou de lak dan nog loskomen ???

ken je die matjes van 3M?

die kun je vinden in de gamma, de paarse ervan moet je hebben,
hiermee matteer je de kappen, dit gaat VEEL beter als schuurpapier, schuurpapier neemt nm het plastiek op.

dan een laag KUNSTSTOFhechtprimer.
dan paar lagen spuitplamuur, met tussenin schuren met schuurpapier 800.
en meestal schuur ik na mijn laatste laag spuitplamuur ook met 1000.
ik weet niet als het nodig is of het wat doet, maar ik doe het gewoon.
hierna kan je eventueel primer leggen, maar dat doe ik ook nooit.
zorg gewoon dat het is uitgedroogd, GOED gedroogd dus.

dan kleurlak en misschien nog een lage blanke lak, maar dat hangt van je lak af.

oke bedankt :D
alleen ik snap niet egt wat je bedoelt met die matjes van 3m ofzo
is dat een soort schuurpapier ofzo ?
remon

Het zijn een soort van schuursponsjes, hiermee matteer je de binnenkappen. Vervolgens kan je hechtprimer aanbrengen dan spuitplamuur enz.

grt Marc

Hallo, mensjes,

een paar maanden geleden heeft een vriend van mij wat spullen voor z'n scooter laten coaten, waaronder zijn frame.

Nu heeft die zijn buddybak gemonteerd en na een paar keer rijden haalt die zijn buddy eraf en ziet die dit:

DSC01493k.JPG

Dit hoort toch niet te kunnen bij een goede coating??

groeten,

Erwin

dit lijkt erop dat de buddy niet goed vast heft gezeten dus dier heb je dus geen ''garantie'' op lijkt mij, zit je buddy niet goed vast gaat ie schuren :D en op deze plek is het er zo vanaf geschuurd om dat je hele gewicht laat maar zeggen op die balk steunt...

@ Erwin.: lijkt me op zich niet uitzonderlijk toch? Als de buddy lichtelijk kan schuifen is er dus continu een schurende werking...

Tip er zijn voor racefietsen stickersetjes te koop. Die worden gebruikt om lakbeschadiging door schurende rem/schakelkabels te voorkomen. Die plak ik altijd op de risicovlakken. Ze zijn in doorzichtig en carbon verkrijgbaar en zijn zo dun dat de pasvorm niet beinvloed wordt.

EDIT: en uiteraard kan gewoon doorzichtig plakfolie ook!:D

hallo,

ik wil mijn velgen van mijn speedfight gaan spuiten.
maar nu is op en paar plaatsen de lak afgebladerd of zo iets dergelijks.
wie kan mij een duidelijk stappen plan geven voor het spuiten van de velgen?
moeten de banden niet een stukje van de velg gedrukt worden?
ze zijn nu orgineel grijzig en ik wil ze hagel wit gaan spuiten met spuitbussen.
en natuurlijk een blanke laklaag er over heen.

Aangezien er wat stukjes missen denk ik dat je wel je hele velg kaal moet schuren of stralen. Dan zul je met primers, kleur en blanke lak aan de gang moeten. 't Simpelste en misschien ook wel goedkoopste is om ze te laten powdercoaten. Scheelt je iig een hoop gedoe..

nou bjorn ,
aangezien ik de scooter in stappen aan het opknappen ben en dus een klein budget heb is dat een te dure optie.
vraag is dus wat de beste stappen plan is voor het spuiten met een spuitbus.
dus welke korrel schuren in stappen?
van welke grofheid tot aan de 800 korrel ofzo

't probleem bij jou is juist dat je je hele velg kaal moet schuren, omdat er wat stukjes lak missen. 't Kan zijn dat ik dit mis heb hoor. Ik kan je iig vertellen dat (kaal)schuren echt een klote werk is, vandaar dat ik de andere optie voordroeg.

Hoe lang moet je wachten tussen het spuiten van je kleur en de blanke lak, mijn garagist liet me weten dat je maar een half uurtje tussen deze 2 lagen mocht wachten. Is dit waar, of moet je eerst je kleur laten uitharden?

Status
Not open for further replies.
Back