Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
ik heb zelf een spuit cabine gemaakt van plastic met afzuiging en filter enz
van binnen nat gemaakt met planten spuit uur voordat ik ging spuiten en stofpak met masker enz op en dan spuiten maar

prijs van de verf weet ik niet het is namelijk al 20 jaar oude verf :p
had me vader nog staan maar kost meestal rond de 40 euro per halve liter
het is metallic oranje

als mensen wat gespoten moeten hebben moeten ze maar ff pm'em :p
 
Nou ziet er erg strak uit. Wou die hyosung van me in eht zwart wit hebben, en leek mij wel mooi om dat zelf eens te doen. Maar dat komt nog wel eens. Eerst ff men andere scoot af.
 
DSC029366.JPG


hier nog een foto van het zelfde spatboardje die ik vorige week zwart had gespoten

daar zitten alleen paar stofjes op maar dat probleem is nu verholpen
 
Erg netjes gedaan. Hopelijk lukt mij dat ook zo :P. Alleen moet ik ff zien of ik de garage ook ff af kan plakken. Maar jah zal wel zien. In ieder geval super strak gespoten :).
Als ik wat aan jou zou geven wat vraag je er dan ongeveer voor?
 
hoeveel liter heb je eigenlijk nodig voor een scooter te spuiten?
ongeveer dan he.
kleurlak en blanke lak.
ga namelijk compressor + spuitpistool kopen volgende week ergens.
wil ik direct al experimenteren. en metallic lak, waar kan je dat vinden?
 
Of 2x een halve liter.
Ik zag alleen de 2 potjes waar hte inzat, dus weet niet hoeveel erin zat.
En ik ben ook slecht in schatten.
Dus het zal wel 2x een halve liter zijn geweest.
 
2 liter is zkr veel

met een halve liter goed dekkende verf moet je het wel kunne redden
 
Last edited:
Ligt er maar net aan welke lak je gebruikt. Je moet de mengverhouding weten.

Voor mijn ex scooter heb ik 1 liter onverdund gebruikt. Verdund is dat 1.5 liter (mengverhouding 2:1)
En dat was een redelijk dekkende parelmoer kleur.
 
Je moet het verdund spuiten.
Dat doe je omdat het anders lastiger te verspuiten is en het word zo ook gladder (als je niet te dik gaat spuiten tenminste ;) )

Verdunnen moet je doen met het verdunningsmiddel wat op de bus staat. Dat kan bijvoorbeeld thinner, water of iets anders zijn.
 
ik heb nog een vraagje: ik ga mijn Booster spuiten in Kawasaki groen met wit, en ik ga de verf laten maken, omdat je die niet in potten kan kopen.
ik ga mijn kappen spuiten met mijn compressor( zo een kleine uit de gamma) maar verbruikt die wel genoeg lucht???
 
Waarschijnlijk kan hij de juiste druk wel halen, maar dan houd hij dat niet lang vol omdat hij een te kleine tank heeft.
Dan moet je af en toe wachten tot hij weer op druk komt.

Vraag aan de lak leverancier met welke druk je het moet verspuiten. Dit is allemaal erg verschillend
Als hij je dan een druk opgeeft moet je ook ff vragen waar die druk gemeten moet worden en voor welk spuitpistool dat geld (boven of onderbeker)
 
maar je moet zowiezo toch altijd in lagen spuiten?
dus als je 5 minuten tussen elke laag laat,
is een compressor met een tank van 25 eigenlijk al voldoende?
 
Sandor said:
maar je moet zowiezo toch altijd in lagen spuiten?
dus als je 5 minuten tussen elke laag laat,
is een compressor met een tank van 25 eigenlijk al voldoende?

Altijd in lagen spuiten idd. Maar je hebt ook verschil tussen dikke en dunnen lagen ;)

Het beste is eerst een lichte nevellaag. Dit voorkomt siliconen in de lak en het geeft een betere hechting.
Daarna geeft je 2 volle lagen. Mocht hij dan nog net niet goed dekkend zijn geef je hem nog een extra laagje.
Maar ga het niet forceren door een te dikke laag te spuiten. Zo krijg je veel structuur en kans op zakkers e.d.
 
DSC02960klein.JPG


heb nieuwe verfspuit aangeschaft en heb hier voorbeelde hoe het is geworden

als ie klaar is komen er nog meer foto's
 
vandaag ook eindelijk een compressor + spuit gaan halen.
heb eens geprobeerd met water, om het pistool door te krijgen.
ik vind het afstellen eigenlijk nog redelijk moeilijk.
maar ik ga eens gewoon verf halen + verdunner en test spuiten op wat plastiek ofzo

dan nog paar vraagjes:

spuitplamuur, ik weet dat ik het moet opschuren enz voor een mooi resultaat. maar ik spuit met de compressor, moet ik nu die spuitplamuur ook kopen voor compressor? of is die uit een spuitbus al goed genoeg?

mij maakt het niet zoveel uit. ik wil alleen niet dat het gaat reageren.
en die spuit, hoe moet ik dat ding afstellen?
ik heb de nozzle al horizontaal staan, zodat die verticaal spuit.

vandaag had ik met gewone lak die hier nog stond (voor de muren) eens gespoten, verdund met water zoals erop stond, op plastiek krijg ik echt veel structeer erop, en op metaal minder, maar het was nog steeds niet vlak. ligt dit nu aan mij of aan die verf zelf?
 
Last edited:
Dit heeft niet direct betrekking op scooters
Maar ik heb een paar dingen met 2k lak gespoten, eerst alles in de epoxyprimer gezet, en toen paar in de kleur gespoten. maar nu na een tijdje (Week+) als je er 1 keer met een doek over wrijft heb je direct een soort kleine krasjes erin zitten, toch heb ik alles gedaan zoals mij verteld werd, tis net of de lak nog niet krasvast is ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top