Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
ik heb een tijd trug mijn brommer gespoten, ging allemaal goed enzo. toen blanke lak erover heen( 2k) maar als je eerst een dun laagje doet krijg je zo'n mooie waas, dus ik heb meteen iets dikker gespoten zodat het glimt. naja alles goed gegaan, geen druipers.

Maar paar weken trug een scherm gespoten met spuit busjes, en op die zelfde manier ook blanke lak aangebracht(ook uit spuitbus) maar die ging dus wel heel erg druipen. Dus hoe kan ik het beste de blanke lak aan brengen? gewoon in dunne laagjes of in een keer een mooie glimmende laag erover?
 
DeJongh said:
Dit kun je heel simpel voorkomen door te lezen wat er op de spuitbus staat. Namelijk dat je een bepaalt aantal minuten moet schudden en dit staat er niet voor de grap op. Verder ook zorgen dat het spuitmondje goed schoon is. Overigens je spuitbus ook gewoon rechtop houden en niet op zijn kop.

ja dat heb ik wel gelezen en ik heb ook wel goed geschud.
hij spettert eigenlijk alleen op het moment van indrukken en loslaten..
 
rain man said:
ik heb een tijd trug mijn brommer gespoten, ging allemaal goed enzo. toen blanke lak erover heen( 2k) maar als je eerst een dun laagje doet krijg je zo'n mooie waas, dus ik heb meteen iets dikker gespoten zodat het glimt. naja alles goed gegaan, geen druipers.

Maar paar weken trug een scherm gespoten met spuit busjes, en op die zelfde manier ook blanke lak aangebracht(ook uit spuitbus) maar die ging dus wel heel erg druipen. Dus hoe kan ik het beste de blanke lak aan brengen? gewoon in dunne laagjes of in een keer een mooie glimmende laag erover?

eerst laatste kleurlak laag aanbrengen, 10 min wachten en dan beginnen met blanke laklaag. een paar dunne lagen (2 of 3, meer kan ook.) met ook steeds een paar minuten laten uitwasemen ertussen.
ik heb nu een paar kappen gedaan en bij mij werkte het heel goed.
 
ey,

ik ga mn kappen binnenkort spuiten
maar ik heb gekozen voor een zwarte kleur die niet glanst..
maar als ik er blanke lak over heen spuit
glimt hij toch..
wat moet ik doen?
is het erg als ik geen blanke lak overheen spuit?
 
Zojuist even velgjes van mijn viper gespoten. Kijk en aanschouw:

Voor:
10witr5.jpg


10wip8y.jpg

Na:

10wit6c.jpg


10wiu51.jpg


Vind hem zelf wel aardig gelukt!!!Gespoten met een compressor en praxis verf :W
 
Last edited:
Arash said:
misschien hoort dit hier niet
maar spuit je je helm op dezelfde manier
als je kappen?

Als je je helm spuit is de beschermende werking vaak weg. Volgens mij mag je deze helemaal niet spuiten.
 
Erwin. said:
Als je je helm spuit is de beschermende werking vaak weg. Volgens mij mag je deze helemaal niet spuiten.

oh oke
waarom is de beschermende werking dan weg:O?
 
Soort reactie als het goed is.

Maar die ene paars achtige aerox (WHN als ik me niet vergis) heeft zen helm ook gespoten. Maar jah weet niet hoe erg het is.... Zou wel es een test willen zien met ene gespoten helm die ze ergens tegen aan rammen en een niet gespoten...
 
Arash said:
oh oke
waarom is de beschermende werking dan weg:O?
Het materiaal waarvan je helm is gemaakt gaat lopen werken met de oplosmiddelen in verf, waardoor het materiaal breekt in plaats van de klap op te vangen. Ik zou het verder ook niet proberen, want je helm is echt geen flikker meer waard en het heeft dan nog weinig zin om hem op te hebben.

Je kunt je helm verder wel laten spuiten, dit wordt dan gedaan met een speciale laklaag waardoor het materiaal van je helm niet wordt aangetast. Hier zit echter wel een kostenplaatje aan die waarschijnlijk duurder is als jou helm. De eigenaar van de WNH Rox heeft hem volgens mij ook op die speciale manier laten spuiten.
 
tjappie said:
ik ben de kappen van me phantom aan het spuiten maar soms spettert de spuitbus waardoor er dus allemaal spetters op me kappen komen. wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt
tjappie

gewoon je spuitbus in drukken naast je kap
dan over je kap bewegen en ook weer loslaten als je naast je kap bent
dan heb je nergens last van
 
DeJongh said:
Heb je uberhaupt wel eens geprobeert die rubbers eruit te halen? Want dit kan dus werkelijk waar echt ieder halve idioot. Ik betaalde bij mijn plaatselijk dealer voor nieuwe subframe en carterrubber in totaal 8 euro. Dit noem ik nou niet echt een hoog bedrag voor standaard Yamaha onderdelen. Het was bij mij gewoon een questie van voor het coaten even met een stanley mes die rubbers eruit snijden/duwen. Na het stralen die nieuwe rubbers in een bak met heet water zodat het rubber wat zachter word en een minuut later zaten ze erin. Dus ja geen idee wat het hele probleem is en je komt trouwens ook erg overtuigend over met die bewering dat een moderator je dat heeft verteld, het lijkt me namelijk dat de meeste mod´s hier op het forum wel beter weten.

own jij een area?
nee een blerox.
en ja het wil er wel uit ik heb er beweging in ik zal vanmiddag even langs Lammert en vragen wat zon rubber nou kost aangezien er amper imitatie onderdelen zijn voor area en bijna alles orgineel moet bestellen.
Het wil er wel uit (alles wil eruit) maar het gaat er HEEEL MOEILIJK IN!
Werd me btw afgelopen zaterdag ook nog even verteld bij de scootersloop :)
En ja ik weet het geen relevante overtuiging ivm met die moderator.
Als ik me alleen nog kan herinneren welk topic dat was aangezien het al een tijd is geleden en die pms dus allang zijn verwijderd.
Verder wil ik er nog even bijzetten dat ik geen snoeiharde discussies op het forum hierover wil hebben.
Dus zeg aub niet meteen de volgende keer dat ik uit me nek loop te lullen omdat jij het misschien anders gehoord hebt maar hoor volgende keer het verhaal even uit en drop dan je mening.
Het is om vanelkaars ervaringen te leren :|

peaz out
 
heey,
ik heb 2 vragen
misschien een beetje domme vragen, maargoed :
1.hoe moet ik met waterproef schuren want ik doe t met een beetje
water maar mn schuurpapier is nu helemaal blauw geworden vanwege de verf.
2.En moet ik mn kappen schuren totdat er geen verf meer op zit?

alvast bedankt
 
En je helm speciaal laten spuiten waar kun je dat laten doen dan? Ook gewoon bij de auto spuiter? Of is daar weer een speciaal bedrijf voor?
 
Ligt er maar net aan wat je wilt. Als je bijvoorbeeld een speciale airbrush wilt ga je naar de airbrusher. Wil je hem gewoon spuiten, dan ga je naar de autospuiter.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top