Alles over Scooter SPUITEN topic...

Status
Not open for further replies.
Snelplamuur, is dat bruikbaar op kappen? Plastic staat niet bij "geschikt voor" maar ook niet bij "niet geschikt voor"...
Moet maar klein stukkie plamuren (2 bij 2 mm)

ihre said:
Snelplamuur, is dat bruikbaar op kappen? Plastic staat niet bij "geschikt voor" maar ook niet bij "niet geschikt voor"...
Moet maar klein stukkie plamuren (2 bij 2 mm)

try and find out.
als het toch maar 2 bij 2 mm is kan je het er zo weer afschuren denks.
ik gebruik altijd poly plamuur van motip.
te koop bij auto onderdelen shops voor iets van 8 euro 1kg pot.
Halfords heeft het :)

Matthijs@Area said:
try and find out.
als het toch maar 2 bij 2 mm is kan je het er zo weer afschuren denks.
ik gebruik altijd poly plamuur van motip.
te koop bij auto onderdelen shops voor iets van 8 euro 1kg pot.
Halfords heeft het :)

okay, ik zal morgen eens kijken :)
ik laat wel weten hoe het afloopt :P

vragen over coaten zal hier ook wel mogen?

Als ik mijn remklauw laat coaten... hoe moet ik dan de boel op de juiste manier afplakken. Ik lever de klauw daar gedemonteerd/ gesplitst af dus de vloeistofgaatjes zijn open en de zuigers ...

pasvlakken van de klauwdelen dicht maken. in schroefdraden boutjen draaien zoals banjo en ontluchtingsgat.

zuigers eruit halen en gat afplakken of. de zuigers enal afplakken.

succes

Sonic Tuning said:
pasvlakken van de klauwdelen dicht maken. in schroefdraden boutjen draaien zoals banjo en ontluchtingsgat.

zuigers eruit halen en gat afplakken of. de zuigers enal afplakken.

succes

vraag was nogal onduidelijk gesteld denk ik:).

bouten overal indraaien was me wel bekend en afplakken had ik al verwacht. Maar kan dit met gewone afplaktape?

zo eindelijk deze kap in de lak!!:W

* zelf gespote *

DSC00413.jpg

:)

zjaaakie said:
vraag was nogal onduidelijk gesteld denk ik:).

bouten overal indraaien was me wel bekend en afplakken had ik al verwacht. Maar kan dit met gewone afplaktape?
Daar hebben ze bij het coatbedrijf speciale tape voor. Deze tape smelt niet tijdens het bakken. Gewoon thuis even alles goed schoonmaken en ontvetten en als je bij de coater bent vragen of je het zelf even mag afplakken wat niet gestraalt en gecoat mag worden.
Waar ik mijn spullen laat coaten is dat geen probleem en ik krijg vaak daardoor ook nog korting omdat hun dat niet meer hoeven te doen.

fvanwinsen5 said:
zo eindelijk deze kap in de lak!!:W

* zelf gespote *

PLAATJE

:)
Niet echt een scherpe foto maar zo ziet het er wel strak uit. Gewoon met spuitbus of met compressor?

compressor!;)

ja kheb nog een fototje..

DSC00415.jpg

MOrgen veder spuite!

Binnenkappen worden MOeilijk om ze zo strak te krijgen!! als van de Ex scoot van Insane malebrain! ( zal me ook denk ik niet zo mooi lukke(A) )

@fvanwinsen5: Als dit de eerste keer was met de compressor moet ik zeggen dat het heel erg goed gelukt is.

Op hoeveel bar heb je hem staan en wat voor spuitpistool gebruik je?

Ik heb het een tijdje terug ook een tuinhuisje :+ met de compressor gespoten alleen op echt een gladde ondergrond was het niet zo strak.

dit is me 2e kap, hier voor heb ik zelf me Z kapjes gespoten @ 10 bar :L :P HEEEEL Fout... maar wist toen nog niet dat je op 2 bar moest spuiten!

dus die kiesler kap heb ik op 1,5/2 bar gespoten

Ik spuit wel in me schuur waar toch wel heel veel stof zit:S, maar helaas kan ik nergens anders spuiten vanwege de plaats van de compressor

anders moet je even een spuit kabine fabriezeren had ik ook gedaan en ik had nergens last van.

dit was het reslutaat
DSC01651.JPG

ook even de grond iets nat maken dan blijft de stof enzo liggen

ik ben vandaag bezig geweest met mijn voorpoten te polijsten, zoals jullie misschien kunnen zien is de bovenkant goed gelukt.
http://img8.picsplace.to/img8/17/Afbeelding_097.jpg

maar het andere gedeelte wil maar niet goed lukken, iedere keer als ik een nieuwe laag wil proberen lijkt het alsof de lak ergens mee reageert:? Ik ontvet met amonia.. en ik zou niet weten wat ik fout doe..

Ik wil mijn carter mat zwart hebben.
Omdat ik het te duur vind om hem te laten stralen en coaten, wil ik het zelf doen met een paar spuitbussen.

Is het slim, en uberhaupt mogelijk, het carter eerst dun in te spuiten met spuitplamuur?
Kan spuitplamuur tegen de hoge temperaturen welke het carter kan worden?
Of is spuitplamuur niet nodig en is een goede grondlaag voldoende voor de kleine oneffenheden in het gietwerk weg te werken?

Ik ga mijn kappen spuiten, nou waren die eerst rood, opgeschuurd en doorzichtige kunststofhechtgrond overheen gedaan, moet ik nu ook een laag van witte/grijze primer doen of kan ik gewoon me eerste laag over de doorzichtige hechtgrond doen?

Ziet er erg straks uit. In wat voor omgeving heb je em gespoten als ik vragen mag. Want ik zou mijn hyosung wel met de compressor willen spuiten. Gewoon zwart.

Status
Not open for further replies.
Back