Airsal Rally Frame "racer"

Of gewoon std gaan rijden ;) Zijn je ouders ook blij... 8P

Het is wel een vet projectje... Je kan ook gewoon een langere vertanding nemen... Kan hij z'n vermogen misschien wat beter kwijt, heb je een hogere top en geen wheelies :P (in ieder geval minder)
 
ik snap dr nix van maar ik hoef het maar gas te geven en die scooter staat op zen achterwiel. het is echt gevaarlijk als je ff niet nadenkt en na een bocht hem gewoon vol doortrekt.
ik heb nou ook weer mijn "oude" afstelling erin, met veel te strakke trekveertjes en nu trekt hij een heel stuk minder op, en dus ook niet meer op het achterwiel.

wheelie afstelling: drukveer: polini goud
koppeling: hebo verstelbaar strakste stand
trekveerjes: malossi blauw
geen wheelie afstelling: drukveer: malossi rood
koppeling: hebo verstelbaar strakste stand
trekveertjes: malossi rode, die sterker zijn als die malossi blauwe.

maar ik ga het eens proberen met een andere sec. vertanding en een bida c20 8P :P

bidalot c20 heb ik hopelijk zaterdag thuis. en dan wordt die maandag gemonteerd.
 
heeft misschien iemand een id. hoe ik mijn scooter evengoed goed kan laten optrekken maar niet meer zo snel autowheelies boekt
suggesties zijn altijd welkom
 
bidalot c20 komt maandag,
heb al een Sec vertanding binnen.
Primaire vertanding is besteld.
Ook besteld: TP naaldlagerdekseltje

Ook even een nieuw setup lijstje:

Cylinder: Airsal T6 70cc
Uitlaat: Gianelli Reverse (komt Bida C20)
Krukas: Top Performances P10
Lagers: SKF C4
Vario: Polini Speedcontrol
V-snaar: Polini
Koppeling: Hebo Verstelbaar
Carburateur: 21mm Dellortho met malossi handchoke
Spruitstuk: Origineel
Membraan: Origineel met malossi Carbon plaatjes
Ontsteking: Origineel
Vertanding: Origineel (andere besteld)
Vertandingsdeksel: Origineel ( TP naaldlagerdeksel besteld )
Carterdeksel: Top Performances of Origineel Bijgefreesd (heb ze allebei liggen)
 
heb vanmiddag mijn Bidalot C20 binnen gekregen.
heb hem net een beetje proberen af te stellen.
zit nu een 4 maten kleinere :X sproeier in als met Reverse, maar heb nog niet echt op top kunnen blazen.
hij rijdt echt goed. hij maakt een hele hoop meer toeren, ook onderin

heb vandaag ook een originele aprilia Rally achterveer gemonteerd. nu komt hij voor iets minder snel omhoog, ook i.c.m. die C20.

ga volgende week ofzo eens kijken om die langere Secundaire vertanding te plaatsen.

en hoop dat ik ergens een keer vol gas een km of 2-3 kan blazen zodat ik weet hoe hard hij blaast. of ik ga een keer naar een testbank.
 
foto's komen in het weekend. mss. ook filmpjes

ook binnen: Batavus Recht stuurtje 8P (zilver)
nu nog wachten op een TNT stuurpen.

weet b.t.w. iemand of een TNT stuurpen zo op een SR voorvork past? (SR ditech vork)

als deze niet past wordt het originele stuur verzaagd en komt er een een fiets stuurpen op
 
X-treme SR said:
Zo'n TNT geval past precies, en gaat de goede kant in zo te zien ;)

Heb vandaag een stuur verzaagd. heb ook een vooruitstaande giant (fiets) stuurpen geregeld. die krijg ik morgen. dit wordt dan zaterdag gemonteerd en hopelijk heb ik dan ook foto's.
ook heb ik vandaag ff een zijstandaardje erop gezet, van een SR ditech, die originele buzetti zijstands voor Rally kreeg ik niet passend (k*t noob dingen zijn altijd het moeilijkst) en keek in het magazijn, daar lag hij al op mij te wachten, een zijstandaard van een SR ditech. deze paste na 2 hamerslagen meteen en staat perfect. *D

heb net (8 uur) nog ff gereden. is me powerfiltertje onder me achterwiel gekomen (liet los en is nu DooD) heb er gelijk weer een nieuwe opgezet.

maar ik snap het niet zelfs met me oude power one filtertje kreeg hij teveel benzine. zit nu zelfs al 6 maten KLEINERE sproeier in als met gianelli Reverse :X:X
weet iemand misschien of dit normaal is??
 
Fototje

ik heb van het weekend geen digicam geleend kunnen krijgen. misschien toch maar eens ooit zelf een gaan kopen :p

heb wel iemand bereid gevonden om van mijn Bidalot c20 een foto te maken die ik dus hierbij post
bidalotc20vanmij.jpg


het is k*t kwaliteit maar ik regel zo snel mogelijk een Digicam.

ik heb door montage van het fietsstuur een aprilia SR gashandle gemonteerd, ook heb ik de alles voor de achterrem op het stuur te bevestigen besteld incl. remhandle. ook heb ik mijn killswitch provisorisch gemonteerd.
Verderest heb ik een soort standaard gemaakt waardoor hij niet altijd op de zijstandaard hoeft te staan.

qua sproeier afstellen zit ik nou op sproeier 94 met de luchtschroef op een en een kwartslag open. en nou krijgt hij nog maar een heel klein beetje teveel.

ook heb ik de 300mm gasschokbreker van mijn aerox gedemonteerd en deze komt a.s.a.p. op de rally.

ik kan niet meer zo vaak updaten omdat ik sinds vandaag met stage ben begonnen.
 
update

hier weer een update uit het natte limburg:

vanavond de 300mm Forsa Gasschokbreker overgezet van mijn aerox straatscooter naar de rally. tevens een sproeier 96 gemonteerd i.c.m. een 1.25 slag opengedraaide luchtschroef (bougie donkerbruin). alleen toen ik even proefreed viel hij uit ;(. heb nu nog niks eraan kunnen doen omdat ik weer naar huis moest. denk dat er nl. water in de carb zit.
maar dit wordt donderdag misschien pas duidelijk aangezien ik dan weer eraan kan werken. tevens heb ik dan een digicam geleend zodat ik gelijk foto's kan maken. (hopelijk dat het deze week wel doorgaat)

ook heb ik nog wat ge-experimenteerd of ik een SR viper treedplank + accukapjes kon monteren. maar dit ging niet.

in mijn topictitel staat dat het een frameracer is, maar ik heb nu 1 complete SR viper kappenset liggen en een complete SR nieuw model kappenset liggen.
ik ben hard aan het denken om een van deze 2 te monteren.

ook heb ik een 13" achtervelg geregeld. deze komt als het goed is ook rond volgende week binnen. ik rijdt nu nl. met een SRditech 13" voorvelg rond en een malaguti Firefox SD 12" achtervelg. het enige minpuntje hieraan, is dat het de 13" achtervelg is van een SR viper.
maar dat boeit niet echt.

ook ben ik aan het overwegen om mijn cylinder te laten tunen. weet alleen nog niet door wie en hoe. suggesties welkom.

dit is het wel weer zo'n beetje. hopelijk rond het weekend update met foto's.
 
Zondag in het zuiden

weer een update uit het zonnige limburg.

dat de scooter uitviel is achteraf toch niet zo gek gebleken. als er geen benzine meer in zit 8P
sproeier is nu goed afgesteld. alleen deze week is mijn drukveer (goud) naar de knoppen gegaan. zit nu nieuwe goude in maar hij is toch te slap.
malossi rood wordt volgende week gemonteerd.

mijn 13" achtervelg is nog niet binnen, uiterlijk wordt misschien SR 2000 maar dat weet ik nog niet zeker.
verdere plannen zijn, als ik zin heb:
-hele zooi demonteren;
-frame spuiten;
-kappen spuiten;
-cartercap opnieuw spuiten;
-waterpompdeksel spuiten (mss bewerken);
-cylinder/carter laten tunen;

dit komt waarschijnlijk allemaal als het weer zo hopeloos is dat ik toch niet meer ga rijden.

verder zijn er gisteren foto's gemaakt +ralf+

IM000294.jpg


11134.jpg


11137.jpg

mooie C20 +ralf+
11566.jpg

Stuurtje + stuurpen +ralf+
11567.jpg


11568.jpg

Stuurtje+ Stuurpen nog een keer +ralf+
 
Last edited:
Je maakt me niet wijs dat dat geen invloed gaat geven op je prestatie. Test hem maar eens en leen dan een c20 dan zul je het verschil wel merken;) succes
 
de deuk lijkt veel groter op de foto dan hij echt is. door de schaduw
zal tuurlijk verschil maken, maar de airsal is toch niet echt
een hoogtoerige cylinder.
en hij rijdt fijn. hij heeft meer power als met de reverse,
alleen de power is veel beter te "doseren",
 
Back
Top