Airsal Rally Frame "racer"

gisteravond proberen te bedenken hoe ik de buddy het beste kan bewerken (ivm choke/frame enz.) en dat wordt met zo goed als maandag gedaan.
de carterkap wordt zeker gestraald, samen met mijn originele aerox uitlaatjes.
voor zit er een andere schijf op. voorremsysteem is bijna zeker van sr2000

wat ik nog moet halen:
- originele cylinder laten tunen.
- zijstandaard.
- pro grip handvatten
- gaskabel
 
updeetje !!!!

ben nu redelijk veel bezig met scooter, ben gisteravond weer goed bezig geweest.

de benzinetank zit erop, de carb zit erop en is helemaal aangesloten, het frame is aangepast om het choken mogelijk te maken (malossi handchoke)


gisteravond ontsteking nog ff los gehad en nou vonkt hij ineenkeer nog maar heel zwak, en toen ik het blok eronderuit gehaald heb, daarna vonkte hij niet meer.
ook is ineenkeer alle compressie weg |( :'(
woensdagavond gaat de cyl er nog ff af en dan ff alles goed controleren. snap dr helemaal nix van, maarja.
wordt wel weer gefixt. flink beunen :P:P
 
limbo_aerox said:
ben nu redelijk veel bezig met scooter, ben gisteravond weer goed bezig geweest.

de benzinetank zit erop, de carb zit erop en is helemaal aangesloten, het frame is aangepast om het choken mogelijk te maken (malossi handchoke)


gisteravond ontsteking nog ff los gehad en nou vonkt hij ineenkeer nog maar heel zwak, en toen ik het blok eronderuit gehaald heb, daarna vonkte hij niet meer.
ook is ineenkeer alle compressie weg |( :'(
woensdagavond gaat de cyl er nog ff af en dan ff alles goed controleren. snap dr helemaal nix van, maarja.
wordt wel weer gefixt. flink beunen :P:P

Zal je zeker wel geen massa hebben gehad ofzo, toen je het blokje eronder uit had gehaald;)
En waarom laat je de orginele cilinder tunen:?
 
eindelijk

hehe, na heel veel kicken en een beetje remmenreiniger wilde hij starten.
+ralf++ralf++ralf+

setup is nu:

Cylinder: origineel tuned stage 2
Uitlaat: arrow kompress met malossi dempert
Carburateur: 21mm dellortho met malossi handchoke
Luchtfilter: powerfilter
Membraan: origineel met malossi carbon plaatjes
Spruitstuk: origineel
Variateur: Polini Speedcontrol
V-snaar: dayco
Koppeling: Yamasida
Vertanding: origineel
Ontsteking: origineel


De airsal wordt eerst nog verder bewerkt en getuned. ook wordt er ook nog een nieuwe pakkingset gekocht.
 
Last edited:
limbo_aerox said:
wat ik nog moet halen:
- originele cylinder laten tunen. (is gedaan)
- pro grip handvatten (gekocht en gemonteerd)
- gaskabel (gekocht en gemonteerd)

wat ik nog moet halen:
- zijstandaard
- temperatuurmeter
- nog wat kleine sh*t
 
vanmorgen nog n stukje gereden, als ik een beetje aan het stuur trek heb ik n wheelie te pakken. hij gaat echt fijn! kan niet wachten tot de airsal er weer onder komt.


uiterlijk planning:

-voorrem maken
-achterkap + achterspoiler schuren en spuiten
-stuur eraf halen, beugels eraf slijpen en stralen+spuiten
-frame bijspuiten
-"killswitch" aansluiten
-draden + bobine netjes wegwerken
-soort van voetenplank maken
-carterkap laten stralen en blanke lak erover

laat vooral een reactie achter met wat je er tot nu toe van vindt, foto's komen a.s.a.p.
 
@ piemeltje: pm'ed

vandaag nog ff stukje gebrand. sproeier is iets te klein en dus rijdt ik met de choke erop.
Vandaag ff met kameraad gepraat, frame + voorvork worden soon gespoten. zodra mijn airsal weer klaar is om gemonteerd te worden ! dan kan alles in een keer gedaan worden.
Tevens remklauw gevonden van grimeca. deze wordt nog rood gespoten en dan gemonteerd.
 
vandaag weer een update uit het altijd levendige kelpen-oler :p

vandaag weer een aantal dingentjes gedaan nl:
- om te beginnen eerst een lekker stukje gebrand +ralf+
- een nieuwe zuiger besteld (airsal 47.6mm)
- een afspraak gemaakt om de cylinder nog verder te laten bewerken
- de top performances carterkap toch maar gespoten (donker toyota grijs :w)
- treedplank gefixt uit een aprilia sr treedplank, heb gewoon de accubak ertussenuit gefreest
- dingen geregeld zodat ik na mijn vak (16 t/m 23 jul) kan gaan beginnen met het frame+nogwat andere dingen te spuiten
- aan het eind van de zomer genoeg gespaard hebben voor een c20 8) of voor een digicam
 
weer een update na een welverdiende vakantie

op advies van Twins toch maar geen c20 gaan kopen, heb me mijn yas Z (van mn aerox) geruild tegen een reverse. Volgens twins zou mijn airsal het daar goed op doen!

de zuiger is binnen en de cylinder wordt zo snel mogelijk bewerkt!
maar de cylinder komt er pas op als een voorrem heb, heb de problemen met niet passende remklauwen opgelost, het probleem lag voornamelijk in verkeerde bussen en een foute as. als ik dat allemaal heb opgelost gaat hij helemaal uit elkaar om gespoten te worden. en om de airsal te monteren :)
 
Wie gaat je cilinder tunen? En kom je er ook een keer mee naar school?:P ff checken dan;)
En waarom haal je geen leuke binnerotor?
succes
 
ey, zeer mooi project. Ziet er goed uit, airsal kan zeker blazen, hopen dat mijne het ook doet. Beter haal je ook een goede vario, een dipcontrol schijnt nogal de dippen :P
 
@steppy spy: van die speedcontrol heb ik nog! geen spijt, met me orgi cyltje stage 2
vlam ik al dik 95 naast auto en optrekken is met een kleine kracht wheelies maken !

@ronnie_nrg: binnenrotor heeft niet echt zin, mijn airsal zal zijn top vermogen rond de 10000 rpm afgeven, en dat kan me originele ontsteking nog goed aan.
en ik denk dat ik er NIET mee naar school kom. mss als ik vrij kan krijgen dat ik naar de meeting in venlo kom.
 
maja, een tuned airsal is never met een std cil te verglijken he. Maja als die het bij jou goed doet zou ik 'm houden.

tip: kijk op de marktplaats voor een goedkope c16, ben je ong 100 euro kwijt
 
ronnie_nrg said:
Ja wat dacht je van betere gasreactie?

als jij hem betaald wil ik wel een binnenrotor :p:p:p:p

vandaag de reverse eronder gehangen, is 10x beter als die arrow, is nu al moeilijk aan de grond te houden.

heb vandaag ook maar een nieuw pakkinsetje besteld voor de 70cc,
alleen de leverancier heeft vakantie :'( maarja, dan maar zo rondblazen
deze week eens testen hoe hij nu op top rijdt.

ook komen er deze week nog nieuwe foto's.
 
Mooi project man!!!
Ook leuk dat het een beetje snel doorloopt, dus mooi om te volgen ;)
Doe je best en niet zeuren over low-budget... niet iedereen heeft er net zoveel geld voor over
 
toch vind ik het jammer dat ik mijn reverse zwart heb moeten spuiten, de uitlaat was zo geroest dat na 7 uur schuren de uitlaat in de bocht onder en boven nog steeds roestig was.

ook weer een aantal spulletjes gekocht:
spuitbus Motip: Remklauwverf Rood
spuitbus Motip: Zwart glans (frame)
killswitch

ben aan het twijfelen of ik een mtb stuurpen bestel en van een rechte pijp een stuurtje maak, of een origineel firefox stuur aan ga passen (alles eraf slijpen en een beugel ertussen lassen

vandaag ook begonnen met een carterdeksel te bewerken. foto's komen ook deze week nog!
 
Back
Top