Aerox Jaguar

Status
Not open for further replies.

Jeroen.

Retired Member
Ik begon mijn scooter-carriere met een Area51.
Na een hele poos standaard te hebben gereden had ik een C16 via Scootparts besteld en 2 weken daarna had ik een ongeluk met deze scooter.

area.jpg

Total-loss....

Ik had evengoed nog wat geld gevangen voor dit 'wrak' en ik heb wat financiele steun van me ouders gehad om een Aerox Jaguar te kunnen kopen. Na 100km std. te rijden kon ik de verleiding al niet weerstaan om me C16 eronder te gooien. Ik ben toen gaan sparen voor een bijpassende setup. Na 500km totaal te hebben gereden heb ik wat meer aangeschaft: Evo70, 21mm, Evo vario, Power One krukas + C3 lagers...

Na een tijd met deze setup hebben gereden en aangezien ik nu aardig wat centjes per maand verdien, wilde ik hem nog veel vetter maken.

Ik heb toen me velgen laten goud spuiten bij me oom, voor een zeer aantrekkelijk prijsje :)


Yasuni Carrera 20 gekocht, de C16 was al aardig 'verneukt' omdat ik eerst er gewoon dagelijks mee reed door de regen en ik had hem toen zwart gespoten etc..Het werd tijd voor een nieuwe uitlaat. Ik wilde mijn cilinder laten bewerken... Na een tijdje gereden te hebben met de C20 kwam er een scheur in de expansie :'( Dus ik ging terug naar de dealer waar ik hem gekocht had op hoop dat ik een nieuwe als garantie zou krijgen.
Dit gebeurde dus ook na 2 weken 8)

Later nog wat transmissie onderdelen gekocht: Overrange, Deltaclutch & Wing Clutch Bell.

stripped.jpg


Het uiterlijk begon op een gegeven moment te vervelen. Ik heb een ontwerpje gemaakt en ben naar mijn oom gestapt. Ook had ik het een of ander besteld: BCD koplamp, TNT-stuur, TP Carterkap & Naaldlagerdeksel, Alu traanplaat. Bij VFRacing had ik een vrij exclusieve Willy Hubert onderkap gekocht...


2 Weken later zag ie er zo uit :W
scootzonder.jpg


*bling* *bling* :p
binnekant.jpg



Setup was nog steeds niet vet genoeg. Ben toen naar Koopmans gegaan met mijn cilinder en blok. Gelijk een Malossi vertanding gekocht en laten persen...Ik heb meteen met Inne (Razma) wat stickers wezen uitzoeken die de F1 Jaguar ook heeft :)

spullen.jpg


Van Eric heb ik toen een Dell'Orto 25mm + Malossi spruitstuk gekocht en van SBK2001 een Selletra rotor. Bij de Jager een VL14 membraan.

Ook weer wat andere spulletjes besteld: Koso, Malossi remschijf, snelgas, Kundo paddockstand

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg



Setup:
Polini Evolution 70cc -FKT Stage 5-
Carters -FKT Stage 3-
Power One krukas + SKF C4 lagers
Yasuni Carrera 20
Dell'Orto 25mm
Malossi 25mm Spruitstuk
Malossi MHR 2000
Malossi Overrange snaar
Malossi Fixed Poulie
Malossi Torque driver
Malossi Deltaclutch
Malossi Wing Clutch Bell
Malossi VL14
Malossi Primaire 13/44
Italkit Selettra

Dit scoorde een zeer magere 14,8pk op Lelystad, moet dus nog even wat nagekeken worden alhoewel de afstelling 90% goed zit
Op Lelystad zijn ook wat foto's genomen door het Franse magazine ScootLook, foto's komen in de augustus-editie

lelystad.jpg


Op het moment ligt mijn Evo cilinder bij de Jager. Er wordt een binnenkop gedraaid met een andere compressiewaarde. Ook wordt de cilinder zelf nog een beetje onderhanden genomen.

Ik heb nog wat besteld bij ScooterAttack, Kiesler monoseat:

kiesler.JPG



More to come soon
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mmmhz je ideeën zijn wel goed daarom
ik wens je er veel plezier en succes mee
en vooral nie meer op je plaat gaan, zou echt zonde zijn

uh die kapotte c20 heb je daar foto van? want ik zou m anders eventueel misschien willen overkopen

pm dan maar

groeten and keep on tuning, Aerox-racing
 
ziet er heel vet uit allemaal, mooie plannen! Wanneer gaan we em voor het eerst irl zien, KW? Lelystad?
 
ik vind em vet... gewoon beetje een 'standaard' design uitbouwen naar nog iets bruters.

btw, die area heb ik vorige week in Hoorn (bij het station) zien rijden, rijd die nog? (d8 al dat het iem. van forum of inet was)
 
Boyd;
Ik hoop zowiezo op Jubbega, Klaaswaal & Lelystad te zijn

Boeie;
Area is opgeknapt door iemand, blauw gespoten en rijdend...
Kan wel kloppen dat ie ergens in Hoorn woont. Als het goed is zit er nog in het Buddy-dek een klein brandgat (van iemand die zijn brandende peuk op mijn buddy had gelegd :|)

Boostah;
Ik spuit hem niet over. De groene kappen blijven zoals ze zijn.
Alleen de ruwe zwarte/grijze kappen worden gespoten...
 
nee ik bedoel heb em in deze kleuren zien rijden, maargoed verder ontopic :)
(echt precies hetzelfde, ook die blokjes 8erop, panty over koplamp, etc)
 
ziet er bruut uit man! een vriend van mij die ook een aerox heeft gaat m ook zoiets maken.alleen hij maakt de velgies ook wit.
laterzzz en succes verder.
 
Originally posted by A-Bizar
ziet er bruut uit man! een vriend van mij die ook een aerox heeft gaat m ook zoiets maken.alleen hij maakt de velgies ook wit.
laterzzz en succes verder.
ik dus :p bij mij wordt alleen zijkap andersom (wit met groen)
 
Mooie R'ox jeroentje !
T gaat opeens wel erg snel heh, binnenrotortje erbij, beloofd wat te worden. Ik kom wel ff langs als ie klaar is.
voor de rest keep up the good work 8)
 
wooot zeker vet, ik mis eigenlijk nog een witte bcd koplamp voor :) voor de rest is er eigenlijk niks meer aan toe te voegen :D

grtz en suc6 verder marco
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top