Mike@Rox said:Dan moet die fan wel hard genoeg draaien, anders heb je alleen maar weerstand.
Luchthapper is imo geen oplossing, kun je beter aan buizen denken.
Gebruik dan een grote diameter, en laat hem vervolgens verlopen in een kleinere diameter. Een soort van trechtervorm dus..
Denk btw niet alleen aan de toevoer van koele lucht, maar vooral aan de afvoer van deze lucht!
Twins heeft een soort van "Föhn" op hun std. klasse racer gebruikt voor wat extra koeling. Deze hadden ze op de treeplank bevestigd en de koelkap ervoor aangepast. Misschien dat Ant/Patrick er wat over kan vertellen. Volgens mij gebruikten ze het alleen toen het buiten redelijk warm was, heb het 2 of 3x gezien tijdens een race, verder niet.denn1s said:hmm is ook een suggestie, waar ik ook aan d8
Me vader zijn motor had een rad met daarop een ventilator. dus als te heet word ging die ventilator draaien. is het geen optie om zonder koelkappen te rijden, en er zoiets op te monteren, (kan zoiets uberhoud wel)
alle tips zijn welkom btw!
Mol said:Twins heeft een soort van "Föhn" op hun std. klasse racer gebruikt voor wat extra koeling. Deze hadden ze op de treeplank bevestigd en de koelkap ervoor aangepast. Misschien dat Ant/Patrick er wat over kan vertellen. Volgens mij gebruikten ze het alleen toen het buiten redelijk warm was, heb het 2 of 3x gezien tijdens een race, verder niet.
Dat doen wij en anderen ook al sinds de kapjes met luchthapper er niet meer zijn 8)melf #50 said:en om de scooter op te warmen zag ik dat ze vaker een stukje karton voor de koelkap deden (was met koud en slecht weer )