ABT 2005 Sprinter

Mol said:
Haha, was ik al beetje door jou met die nrg. Nadat D.J. langs was gekomen wist ik het 100% zeker.

:) gaat zeker vlamme die pro race ..... als ik kijk naar de vorige projecten .. })



offftopic: mol je heb je oude ava weer +ralf+
 
Heb je de cilinder trouwens andersom gefixt (met de uitlaatkant naar achtergericht)??

Iedereen roepte ook dat je geen 15pk kon halen met die andere cilinder, ik ben ervan overtuigd dat je de 20 wel gaat halen, ik weet alleen niet hoe lang het gaat duren :p
 
BurN said:
wat voor slag heb je ?

Daar zit ik nog over te twijfelen sinds ik vannochtend het nieuwe Jubbega reglement in huis heb :X

Over de uitlaten:

Ze zijn MIG gelast, simpelweg omdat dat het enige is dat ik kan... :)
 
Hee Aad ouwe beunhaas :* *D

20 pk moet ik nog zien. Maar je zal best in de buurt komen misschien.
Hee dat rijmt +ralf+

Snel in elkaar zetten die zooi en testen. Je weet hoeveel vermogen je daarmee uiteindelijk wint... :)
 
Echt een vet project!!!
Dit is een stuk mooier dan het zoveelste speed, c21, 28 mm etc project.

Ik denk dat dit wel vlamt op Jubbega :)
 
Is dit geen idee om cilinderkopjes te teste op de Kymco AC?
Blijkbaar koelt het genoeg.
08.jpg
 
emo said:
hmm.. that is a Mina. twin engine with L/C cylinder head..

No, according to me, it are massive aluminium blocks

@ Wijnand: Ik heb er ook al aan zitten denken, ik heb alleen niet zo'n groot stuk aluminium meer thuis liggen.
 
De cilinder afgemaakt:

mk1.jpg


mk2.jpg


Er is eigenlijk best veel aan gedaan:

- Cilinder getuned
- Cilinder gepoetst (Er zat een stootrand in)
- Zelf een binnenkop gemaakt
- De originele binnenkop aangepast
- Polini Evo kvs-aansluiting op de kop gemaakt
- Messing kvs-aansluiting gedraaid en in de koelmantel gemonteerd
- Cilinder even geparelstraald (vond ik mooi)

De zuiger is overigens een Athena Racing (flat), omdat ik dat hele mooie zuigers vind.


Ik ben nu begonnen aan het carter, daar zit nog vrij veel werk in, vooral de inlaat :rolleyes:


Het plan om met een langere slag te gaan rijden is even in de ijskast gezet, om de simpele reden dat ik dat nu financieel niet trek (zonder bijbaan), maar van de zomer wordt er een krukas verbouwd en ga ik met 79,9cc ofzo rijden....... :)
 
it is pas echt een DIK project.. echt respect man...

echt netjes:W ik wacht het rustig af hoe het carter word....

ws ook super netjes...
 
ABT said:
De cilinder afgemaakt:

http://members.lycos.nl/abtuning/overige/mk1.jpg

http://members.lycos.nl/abtuning/overige/mk2.jpg

Er is eigenlijk best veel aan gedaan:

- Cilinder getuned
- Cilinder gepoetst (Er zat een stootrand in)
- Zelf een binnenkop gemaakt
- De originele binnenkop aangepast
- Polini Evo kvs-aansluiting op de kop gemaakt
- Messing kvs-aansluiting gedraaid en in de koelmantel gemonteerd
- Cilinder even geparelstraald (vond ik mooi)

De zuiger is overigens een Athena Racing (flat), omdat ik dat hele mooie zuigers vind.


Ik ben nu begonnen aan het carter, daar zit nog vrij veel werk in, vooral de inlaat :rolleyes:


Het plan om met een langere slag te gaan rijden is even in de ijskast gezet, om de simpele reden dat ik dat nu financieel niet trek (zonder bijbaan), maar van de zomer wordt er een krukas verbouwd en ga ik met 79,9cc ofzo rijden....... :)


Wow nice project! I like custom made parts! :)

I have a very similar home made cylinder head for my EVO:) Did you make it for the flat piston?
 
Last edited:
Browni said:
Wow nice project! I like custom made parts! :)

I have a very similar home made cylinder head for my EVO:) Did you make it for the flat piston?

Thanks, as you probably see I don't like plug-and-play :+

The head will be made for the flat piston, yes, but I haven't machined the combustion chamber jet.

I have made the cilinder head because with the MK head I couldn't get a high enhough compression (1:12,5), so I will make a head with 1:15 compression to test the difference. :)
 
Back
Top