Aanschaf nieuwe PC..... advies gevraagd!

kijk 's op www.yorcom.nl daar heb ik laatst een compleet systeem gekocht voor m'n oom, en doet het prima. hij wilde alleen maar internetten erop dus hij heeft het systeem van 300 euro gekocht. jij kan dan evt nog een samsung tft schermpje erbij kopen, dan zit je rond de 600 euro.

zelf heb ik een 22inch breedbeeld van samsung gekocht, maar die is 350 dus dan zit je boven je budget, je kan evt ook die pc van 200 nemen maar dat is wel het absolute minimum wat je wilt hebben.
 
Gewoon een leuke pc kopen voor weinig.
Hoef je niet te kloten en heb je gewoon een werkend systeem. Dan zijn de onderdelen vaak oke en mocht er iets verkeerd gaan kan je gewoon terug naar de toko waar je hem gekocht heb.
Een TFT zou ik los van het systeem zelf kopen.

Wat mij overigens wel opvalt is dat men hier echt absurde voedingen aanbiedt:7. Een 300 a 350watt is vaak ruim voldoende voor een normale PC. Met een sterkere voeding haal je er echt veel minder rendement aan uit dat bij een lage. Gewoon een 300watt pakken dus als dit kan :)

BTW: pak geen widescreen TFT, daar krijg je spijt van. Gewoon een normale pakken met normale resolutie. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop :)
 
Ik heb ook nog een vraag:p

Ik heb gehoord dat die dual cores warm lopen en dual cores2 niet. Is dat nog steeds zo of was dat een ''roddel''?

Is dit wat?
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=SPGHX1&showTechData=true

Ik wil wel de moderne spellen kunnen draaien;)
Deze pc is bij mycom voor 600 eu:)
Nog nooit van gehoord. Grootste bullshit die er is. Het is dual core of dual core. Dual cores2 bestaat nieteens 8P
Die pc is wel oke, maar verwacht niet dat je er moderne spellen mee kan spelen. Dan zul je wel tegen de 1000 aan moeten gaan zitten. Het kan natuurlijk altijd voor minder, maar dan zul je af en toe wat moeten upgraden :)
 
Ik weet wel zeker dat ik de nieuwe spellen kan spelen;) Het hoeft niet de aller beste kwaliteit te zijn hoor;)
Ik denk dat ik deze pc gewoon koop:)
 
Ik weet wel zeker dat ik de nieuwe spellen kan spelen;) Het hoeft niet de aller beste kwaliteit te zijn hoor;)
Ik denk dat ik deze pc gewoon koop:)
Jawel hoor, maar vraag niet hoe:

1GB is eigenlijk al te weinig voor moderne speler. FEAR draait al een stuk lekker op 2GB.
Een 7500 is echt geen topkaart, verwacht hier geen wonderen van, want zodra iets shared memory heeft (turbocache gebeuren) dan is het al niets.
Een T2060 in een desktop? Zwaar domme keus, dit zijn laptop CPU'tjes. Een 1.6 met een 533FSB is echt laag, dan doet mijn laptop het nog beter, en ik kan nou niet zeggen dat ik daarover tevreden ben qua spellen :)

http://img201.imageshack.us/img201/7355/606608230kb2.png
Kijk daar maareens naar. Verwacht dat een 7500 iets beter presteert dan de 7300TC die in die grafiek staat :)
 
Bovenstaande PC is gewoon zuinig en gemaakt voor een low-end gebruiker. Maar alsnog vind ik hem ( te ) duur voor wat je ervoor krijgt.

En als je wilt gamen ermee, vergeet het maar ;)
 
Nee, want dan ben je zoveel kwijt dat je beter meteen een goede kon halen.
En die CPU is gewoon te budget, want met een betere videokaart zal deze de prestaties omlaag trekken omdat ie het niet bij kan houden.
Zoals ik al eerder wou aangeven:
Wil je goed gamen, leg dan rond de 1000 neer en stel hem zelf samen en dan kun je lekker ongestoord gamen :)

BTW: Het is een slimline model he, en geen miditower. De kans is dus groot dat je er nieteens een videokaart kan inproppen (als ik de afbeeldingen bekijk) en je zult net zien, dat er 2x 512MB in zit en er maar 2 bankjes aanwezig zijn. Dan kan je dus niet meer 1GB erbij doen.
 
Met die CPU zal er ook wel geen goeie voeding inzitten, vergeet de voeding niet bij een game PC! Een krachtige videokaart lust wel wat Watts. :p

Ga naar een goede PC shop ( Mycom bijv ) en laat je voorlichten. Vertel ze je budget en wat je ermee wilt.

Voor een goed game systeem moet je richting de 1000€
 
Last edited:
Ik ben al bij mycom geweest, even snel. en zij waren bezig met een game pc voor indd 1000 euro;) Ik ga van de week nog een keer en dan ga ik een pc samenstellen tussen de 600 en 700 euro:)
 
Back
Top