Krijg nieuwe harddisk niet werkend.

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik zit al een tijdje te kloten met een probleem.
Ik heb een Dell Latitude D620 Laptop welke een 40 gig hardeschijf heeft.
Dit vond ik niet genoeg dus heb ik bij iemand in de buurt een 160 gig schijf gekocht welke de zelfde aansluitingen heeft enzo.

Nu was ik zo te werk gegaan:
Backup gemaakt van mn schijf op een externe HD
nieuwe schijf erin en windows 7 cd erin
opgestart vanaf cd en windows 7 geinstalleerd tot ik een melding kreeg dat de schijf handmatig geformatteerd moest worden.

Nou dit ging me natuurlijk niet lukken omdat ik de pc niet kan opstarten via de HD.
Ik weet nieteens wat er op staat. Ik ging er vanuit dat windows deze zelf deed formatteren bij installeren van windows 7.

Nu heb ik een "converter" kunnen lenen van iemand. Hiermee kan ik de nieuwe HD lezen via een usb kabel.
Dus meteen geprobeerd de HD (160gig Seagate) te lezen. Deze komt nu er wel bij te staan (E:) maar wanneer ik deze aanklik reageerd deze niet meer.

Dit heb ik bij de andere schijf welke ik nog heb liggen ook (60gig samsung)
Precies het zelfde verhaal.

Zou dit betekenen dat bijde schijven kapot zijn?

Ik kom er echt niet meer uit en hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Download eens een hiren's boot cd, en probeer dan eens de schijf te testen met de tools die erop staan.
Maar ik ben bang dat ze idd stuk zijn.
 
Wat ook een optie is dat jou moederbord op IDE staat, en je nieuwe hardeschijf op AHCI, dat zorgt er ook voor dat hij niet gedetecteerd wordt :)

Probeer hem anders even aan een andere (nieuwe) pc te hangen en dan te kijken of hij hem wel pakt, is dit het geval dan kun je de modus van je PC omzetten van IDE naar AHCI of vice versa in je BIOS :)
 
Booten vanaf Linux live distro en formatteren.
W7 rescue/cli (ofzo) modus kiezen tijdens installeren en dan formatteren.
 
AHCI of IDE, beide word hij gewoon gedecteerd hoor...

Ik heb laatst het probleem gehad ermee, dus ik denk ik vermeld het even. Dat moederbord detecteerde een harde schijf gewoon pertinent NIET tenzij hij op IDE stond, dan werkte het perfect.
 
Oke, heb nu een 2.5 mm naar 3.5mm converter besteld, dan kan ik m even testen op de andere computer.

Hoe kan ik weten of de hardeschijf op AHIC staat?
Staat dit er gewoon op of is dit in te stellen?
 
Back
Top