Aanschaf Laptop.

Hey, voor mijn komende opleiding heb ik een laptop nodig.
heb er niet bijzonder veel eisen voor,

ik wil er vlot mee kunnen werken want aan wachten op me pc heb ik een hekel, het is niet nodig om programma's als photoshop erop te draaien want daar heb ik een desktop pc voor.

wel een evt. ingebouwede draadloze internetverbinding maar ook een aansluiteing voor een normale LAN kabel.

dvd brander en als het even kan een fatsoenlijk beeldscherm met redelijke videokaart zodat ik af en toe een filmpje kan kijken in de trein.

ik heb er om eerlijk te zijn de ballen verstand van:love: dus zou iemand me op weg kunnen helpen?

mvg Bas
 
Advertisement - register to remove this

Zit er dus ook aan te denken om een laptop / pc te halen.

Iemand meningen / ervaringen met de Acer 9305 AWSMI

AMD Athlon Dual Core 64 TK 53
Geheugen 2048 MB (2x 1024 MB)
120 GB
Nvidia Geforce 6100 tot 528 MB
Duallayer DVD Brander
17 inch LCD Breedbeeld
Geintegreerde webcam
Prijs : 799


Is dit wat of raden jullie me af om dit te kopen ?
 
heyzz

moet ook via mijn school een laptop bestellen, miss wel beetje laat maja

iemand ervaring met deze laptop van Dell

Type: DELL Precision M90


Hardware specificaties

- M90 Intel Core Duo processor T7200 (2.0GHz 4Mb L2 cache 667MHz FSB)
- 17” WXGA+ (1440 x 900) LCD screen
- 2.0Gb 667MHz DDR2 SDRAM memory (2 x 1024Mb)
- 80Gb (5400rpm) hard drive
- 24x CD-RW/8x DVD Combo drive
- 256Mb NVIDIA Quadro FX1500M Graphics card met VGA en DVI aansluiting
- 56.6k V.92 capable internal modem & adapter
- Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g Mini Card (54Mbps) Core 2 Duo
- 6 USB aansluitingen
- 1 FireWire aansluiting
- 1 Multi memorycard reader (SD/MMC – MSPro – xD)
- Bluetooth Card
- 130W AC adapter
- 9 cell 80W/hr LI-ION primary battery
- Dutch – Microsoft Windows XP Pro SP2 (no media)
- Dutch – Genuine Windows XP Pro SP2 media/recovery CD
- Resource CD
- Software drivers
- Cyberlink PowerDVD v5.7
- Base Warranty
- 3Y NBD (Next Business Day) On-site


hoor t graag
bedankt
 
Ik zeg bij een laptop altijd: Pak een A-merk!
De onderdelen van een laptop komen nou eenmaal wat preciezer en zijn gevoeliger als bij een desktop pc. Als je een laptop van goede kwaliteit neemt scheelt dat je op termijn écht euro's.

Ik gebruik nu al een aantal jaren laptops en het merk waar ik het meest over te spreken ben is HP. Erg goede kwaliteit, je betaalt wat meer, maar het betaalt zich zeker terug. Ik heb hier ook nog een HP/Compaq laptop draaien die al 3 jaar mee gaat zonder dat er maar iets abnormaal is versleten of kapot is gegaan.

Kijk eens in deze shop, goede prijzen voor het spul wat daar te koop is:
www.bestelhp.nl

Daarnaast vind ik Asus, Sony en Dell goede laptops maken. Ook acer kan best goed meekomen en is vaak wat lager geprijsd.

Over de laptop hierboven:
Prima ding IMO, ook nog korting via school neem ik aan? In dat geval gewoon doen.
 
morgen even naar BCC en Mediamarkt, kijken voor een aantal laptops, heb een fraaie toshiba laptop gezien bij BCC. eerst maar eens even rustig kijken morgen. heb m wel donderdag meteen nodig dus meteen opladen dat ding en ik hoop dat hij wordt geleverd met software zoals microsoft office want ik heb een boekhouden met excel cursus, maar volgens mij is dat wel vanzelfsprekend toch dat office er std. bij zit?
 
Reken er maar niet op dat office erbij zit, office is namelijk erg duur. Vraag er duidelijk naar!

Nog even een kleine toevoeging op de post van Manta.

Koop geen Packard-Bell. Dit is in mijn ogen meuk. Packard Bell gebruikt goedkope hardware, plakt er Packard Bell op, en het is opeens goed.

Het is in mijn ogen ook geen A-merk, alhoewel ze zo wel geprijsd zijn.

Ik zou naar een goede computerwinkel ( Mycom! ) gaan, en je voor laten lichten als je er weinig verstand van hebt. Ga ook naar meedere winkels, mijn ervaring leert me dat ook bij computerwinkels ontzettende n00bs werken.
 
Ook ik moet een laptop hebben voor komende maandag.
Zat zelf aan een laptop van XXODD te denken (zie www.xxodd.nl) heb er van vrienden en kennisen meerdere positieve verhalen over gehoort.

Zelf zit ik te twijfelen tussen een 15" (XXODD XNi8252d) €1.215,- en een 17" (XXODD XNi8227d) €1.335,- versie.

Specs (kort):
Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz, 800MHz, 4Mb)
2GB DDR2 667MHz geheugen (1x 2GB)
120GB SATA harde schijf 7200RPM
1GB Intel Turbo Memory module

Het enigste verschil tussen die 2 is de schermgrote en dat de 17" versie ingebouwde bluetooth heeft en een HDMI uitgang. Verder heeft de 15" versie een 7in1 cardreader en de 17" versie heeft een 5.1 cardreader maar daar hecht ik geen waarde aan.

Nou is het verschil in prijs €120,- en vraag ik me af of het het geld waard is. Wat ik er verder nog moet vertellen is dat ik over een half jaar tot één jaar een LCD tv wil kopen die HDMI ondersteunt of ik de laptop daar vaak op ga aansluiten weet ik nog niet.

Verder heb ik aan die 120gb genoeg aangezien ik alles hier op een externe hardeschijf heb staan.

Als jullie trouwens nog andere sites weten waar laptops worden verkocht met een goede prijs/kwaliteit verhouding laat het maar weten. Ik hoef btw geen Dell aangezien die momenteel nogal aan het klote zijn met de levertijd en ik hem het liefst volgende week heb.
 
Leuke laptops, maar ik zou geen 17inch kopen als je hem voor school wilt gebruiken, veel te zwaar.
Inderdaad wel iets om mee te nemen in mijn overweging.

Ik heb even gekeken wat de laptops wegen en 15" weegt 2,9kg en de 17" 3,5kg, het scheelt dus 0,6kg. Ik heb geen idee of ik dit ga merken na een dag meezeulen?

Verder zag ik ook dat een mini bluetooth gevalletje voor usb voor €19,- te verkrijgen is. Blijft nog steeds mijn grote punt, ga ik die HDMI uitgang gebruiken, de schermgrote maakt mij namelijk niet zoveel uit.
 
Kijk eens in deze shop, goede prijzen voor het spul wat daar te koop is:
www.bestelhp.nl

Over de laptop hierboven:
Prima ding IMO, ook nog korting via school neem ik aan? In dat geval gewoon doen.


Klopt, met deze laptop krijg ik ook nog een korting van zeg 500euro,
ma zit er wel nog een prijskaartje aan vast van 1500,

Ik heb wel een vrij prijzige nodig, vanwege de 3D en Autocad tekeningen die ik moet maken op school.
- goeie processor
- goeie grafische kaart
- geheugen van 2 gig

vervanger voor men pc voor back @ home

@ DeJongh: Een nadeel bij dell ja is wat je noemt de levertijd,
verschillende mense uit mijn klas zitte nu nog erop te w8 aangezien ze hem maanden geleden hebben besteld :L
 
Ik heb ook een nieuwe, ding is supersnel, helaas wel een duur ding :)

Dell Latitute D830 (zelfde als de TU delft dacht ik)

T7500
2GB DDR2 667mhz
X3100 GPU (dacht eerst Nvidia N140 :()
120GB HDD
1920x1200 scherm
Bluetooth, wifi, fingerprint reader ed dat soort zooi.

Ding is erg snel, werkt onder Vista ook super vlot, als je grafische dingen gaat doen is de resolutie erg lekker, alleen zou ik dan voor Nvidia Quadro 140M gaan.
 
Back
Top