Mini laptop/notebook

Giugiaro

Well-Known Member
Ik heb momenteel een normale laptop, maar deze doet het alleen op netstroom (door mijn gebruik is de accu ''dood'' gegaan).

Nu ben ik van plan om een mini laptop te halen voor gebruik op college's/school.

Deze computer gaat dus ook alleen daarvoor gebruikt worden, alle andere zaken doe ik gewoon op me huidige laptop.
Maar ik heb gewoon de ballen verstand van computers,...

Heeft iemand een idee wat een goede is, (prijs/kwaliteit)
 
Advertisement - register to remove this

Adviesprijs

€ 1.599,00 excl. BTW
€ 1.902,81 incl. BTW

Ik gebruik hem puur op school, dus meer als mails/internet/office zal er niet gebruikt worden. ik zoek dus meer iets onder de 500euro.

Nu heb ik mininotebooks gezien met 160gig geheugen intern voor 300euro, maar is dat wat?
 
Vergeet niet dat die EEE pc's (en alle ripoffs) qua processor absoluut niet snel zijn. CPU is redelijk vergelijkbaar met een oude Pentium 4 @ ~2,4Ghz. Ze zijn nieteens in staat 720p af te spelen :p.
 
Ik gebruik zelf een MSI wind netbookje (10 inch geval) kost tegenwoordig €299,-
Bevalt me erg goed, elke dag mee naar school, het is net alsof je een dik Boek in je tas hebt. Goed te doen.
Specs: intel atom processor(zit in al die kleine dingen dacht ik) 160GB HDD, 2gig werkgeheugen. Dus voor het standaard internet/mail/tekst etc super handig.

Ook het toetsenbord is goed te doen. In tegenstelling tot aardig veel andere netbooks heeft deze wel de shiftknop naast de /? knop zitten. Je ziet ze veel dat daar eerst nog het pijltje omhoog voor komt.
Ik heb in het begin om eens te testen Vice city geinstalleerd, deze speelde hij vlekkeloos..

Nou genoeg verkooppraat, succes met de zoektocht.
 
Ik gebruik zelf een MSI wind netbookje (10 inch geval) kost tegenwoordig €299,-
Bevalt me erg goed, elke dag mee naar school, het is net alsof je een dik Boek in je tas hebt. Goed te doen.
Specs: intel atom processor(zit in al die kleine dingen dacht ik) 160GB HDD, 2gig werkgeheugen. Dus voor het standaard internet/mail/tekst etc super handig.

Ook het toetsenbord is goed te doen. In tegenstelling tot aardig veel andere netbooks heeft deze wel de shiftknop naast de /? knop zitten. Je ziet ze veel dat daar eerst nog het pijltje omhoog voor komt.
Ik heb in het begin om eens te testen Vice city geinstalleerd, deze speelde hij vlekkeloos..

Nou genoeg verkooppraat, succes met de zoektocht.


Dit is informatie daar kan ik iets mee, hoe is het met de duur van accu zonder netstroom?
 
Volle accu, geeft hij 5:17 minuten aan. Uiteraard gaat dit niet echt op!
Maar zoals nu heb ik 2 a 3 websites open en staat msn aan+usb boxjes.
Momenteel geeft hij 97% 4:49 minuten aan.
Al met al ben ik er in ieder geval zeer over te spreken. Heb ook niet het idee dat de accu snel leeg raakt! Denk dat je er zeker 4 uur mee kunt WERKEN. Heb het eigenlijk nooit echt gemeten.
 
Vind die mini laptops sowieso kut, toetsen veel te dicht bij elkaar (typt kut imo)
En scherm is uiteraard ook kleiner.

Maar het formaat kan wel handig zijn ja.
 
Ben gegaan voor de Acer Aspire one d250
10.1'' scherm
160G intern
1G werkgeheugen.
€ 250ex.

Alleen 1G werkgeheugen vond ik een twijfel geval... maar ik vind het tot nu toe echt een super fijn dingetje... alles werkt snel, en het formaat/gewicht is als een boek!
Zelfs het toetsenbord ben ik al aan gewend..

[ir]http://www.pmptoday.com/wp-content/uploads/acer-aspire-one-d250.jpg[/ir]
 
Back
Top