Aanschaf Laptop.

Ik wil net zeggen. De meeste technische 3D applicaties zijn niet grafisch geaccelereerd, dus heb je aan een onboard videokaartje imho wel voldoende. Ga je 3d renders maken is een geacelereerde wel erg fijn.
 
ik ga binnekort de asus C90S-AK006C halen

Intel Conroe E6600 (2.4GHz; 4MB L2 Cache; 1066Mhz FSB)
160GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
nVidia Geforce 8600M GT 512MB/ 2.0M Rotated Webcam
15.4" WSXGA+ ColorShine TFT (1680 x 1050)
Fingerprint Reader
1 x Headphone-out jack with SPDIF, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 3 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x HDMI, 1 x e-SATA, 1 x VGA Port, 1 x MCX connector for TV-RF
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
Internal W-LAN 802.11 a/b/g/n/ Bluetooth 2.0
Li-Ion 6 cells: 4800mAh
367 mm x 268 mm x 34~44 mm/ ~3.1 kg

zit prijskaartje van rond de 1300 euro
opzich nog wel nais dus:)
 
Even een kickje..

Ik ben er al een tijdje achter dat ik voor op school beter een laptop kan hebben. Het is altijd zoeken naar een computer en vaak is er ook nog iets mee mis. Ik wilde eerst een 12 inch laptop maar dat is me toch iets te klein. Dus nu toch maar gaan kijken naar een 15 inch. Ik gebruik vooral voor mijn studie, internet, msn en zo nu en dan btje fifa ofzo. Niet hele zware dingen dus. Is dit een goeie? Het is btw wel het maximum bedrag wat ik wil uitgeven voor een laptop.

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/K...=C09&SC=I08&KAC=I41&ArtikelNummer=740213&ZM=1

Hoop op snelle reacties (A)

Grtz kees
 
Volgens mij geen gek ding voor het geld, al moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik de laatste tijd vooral in 17inch laptops verdiept heb (en 2 kennisen precies dezelfde aangesmeerd heb :p).

Snelle CPU zit erin, 2gb ram en een behoorlijk grote hdd. Enige minpuntje vind ik dat de hdd 4200rpm draait (en daardoor wel merkbaar wat slomer is als een 5400rpm hdd).
 
Volgens mij geen gek ding voor het geld, al moet ik er eerlijk bijzeggen dat ik de laatste tijd vooral in 17inch laptops verdiept heb (en 2 kennisen precies dezelfde aangesmeerd heb :p).

Snelle CPU zit erin, 2gb ram en een behoorlijk grote hdd. Enige minpuntje vind ik dat de hdd 4200rpm draait (en daardoor wel merkbaar wat slomer is als een 5400rpm hdd).

Ik zou bij een keuze voor een 17" toch écht wel even achter mijn oren krabben of het wel de juiste is.

Als je veel met de laptop op pad bent begint een zware/grote 17" toch snel te vervelen. Als je em vaker als thuispc gebruikt is het misschien wel beter. Ik heb nu een paar keer een 17" thuis gehad maar greep toch liever snel weer terug naar mijn 15" als ik op locatie aan het werk ging.
 
Ik zeg toch ook niet dat hij een 17 inch moet kopen?. Heb me voor een paar kennisen erin verdiept, maar hun gaan er beide toch niet echt mee slopen (alleen binnens huis, en dan is een 17 inch ideaal!).

Plus de videokaart is ook niet je van het.

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2097 Dit is al heel wat beter, specs zijn super en helemaal voor die prijs.
Check die site maar, betere prijs kwaliteit verhouding.

Ik ben zeer happy met mijn XFL90 (T7500, 3gb ram, 160gb (7200rpm), 8600m GT 512mb + bluetooth, fingerprint en de hele mikmak).


Als je een laptop voor school koopt heb je natuurlijk geen videokaart nodig. Scheelt ook nog eens een hoop qua accu duur (en prijs, aangezien laptops met een beetje fatsoenlijke kaart aardig aan de prijs zijn).
 
Bedankt voor alle reacties. Veel goede punten. Doordat ik las dat een 4200 rpm hdd te traag is, ben ik verder gaan kijken. En zo kwam ik uit bij dell. Het type 1520 ga ik voor, die van 899. Toch iets duurder weer, maar na overleg hier thuis waren mijn ouders toch ook van mening dat ik dan wel iets goeds koop.

Specificaties:
Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Videokaarten
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Harde schijven
160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

Kan ook een 9-cel nemen, maar volgens mij wordt het dan weer zwaarder?
Vanavond ga ik hem bestellen, want vandaag is de laatste dag met 70 euro korting + gratis bezorging :)
 
Achja das maar net hoeveel je download enzo. Ik heb nu ook 160Gig maar heb er meer dan zat aan. Simpelweg omdat ik hooguit wat muziek en progjes down, verder niks.

Maargoed, vind het wel een prima systeem voor die prijs. Dell maakt ook best leuke dingen tegenwoordig. Maarja je hebt em vast al besteld, dus veel heb je niet meer aan mijn commentaar :p
 
ik ga binnekort de asus C90S-AK006C halen

Intel Conroe E6600 (2.4GHz; 4MB L2 Cache; 1066Mhz FSB)
160GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
nVidia Geforce 8600M GT 512MB/ 2.0M Rotated Webcam
15.4" WSXGA+ ColorShine TFT (1680 x 1050)
Fingerprint Reader
1 x Headphone-out jack with SPDIF, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 3 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x HDMI, 1 x e-SATA, 1 x VGA Port, 1 x MCX connector for TV-RF
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
Internal W-LAN 802.11 a/b/g/n/ Bluetooth 2.0
Li-Ion 6 cells: 4800mAh
367 mm x 268 mm x 34~44 mm/ ~3.1 kg

zit prijskaartje van rond de 1300 euro
opzich nog wel nais dus:)

laptop sinds een week in gebruik
bevalt me goed

een groot pluspunt is dat deze laptop heel makkelijk te upgraden
4 schroefjes eruit draaien en je kan overal bij
processor geheugen videokaart hd.

nu alleen nog wachen op sterkere videokaart want ik kan crysis net niet op high draaien:(

er zit ook een powerboost(overklok) funtie op waardoor de processor 10-20% beter gaat presteren

minpunt accu verbruik is niet lang(powersave mode anderhalf-2 uur max)
std mode is 1 uurtje max

en het geluid wat het produceerd door de 4 koelers als die op overklok mode staat is best veel
 
inderdaad wat D,j zecht.
mackbook pro of mackbook, is echt helemaal top.
je kan er echt alles mee en voor foto,s en dat soort shit om te berwerken helemaal super.

heb zelf de mackbook maar had er voo acer maar zou niet meer terug willen.

wees slim geef wat meer geld uit en koop gewoon een mac

greets
 
Back
Top