This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

5 mei Jubbega foto/video en after-talk topic

Status
Not open for further replies.
Ik zei niet dat je op hun start moet letten, maar het licht leren kennen zou voor de meesten al 2 seconde gescheeld hebben denk ik :X
Goed voorbeeld is sprintdag Emmen, ik heb daar de hele dag rondjes geknald op Sanders scoot. Ik was zeker niet de snelste, maar omdat ik de avond ervoor nog 50x geoefend had met het st.net startsysteem vloog ik ook telkens in het licht weg. Enige waar ik dik van verloren heb was het sprintframe van Marco (edit: en de Sonic van Chiel) terwijl er toch beduidend meer sneller waren. De rest kon ik meestal door de 10x betere start net voor blijven O-)

zoiets had ik dus ook in jubbega moest tegen een nrg rijden die 3 pk
meer had dan mij maar omdat hij elke x zijn start verneukte was ik eerder weg en kwam hij bij de finish elke x een meter te kort om me trug te pakken

Sander zijn scoot is gewoon snel... heeft niks met mol te maken
Geintje hoor :*

Maar heel misschien is "onder de 7 sec rijden" dus nog niet gelukt
We zien het wel in damwoude dan

is het miss geen goed idee om als "forum" samen te spannen tegen van schie. gewoon de beste dingen bij elkaar hangen onder een sprintframe en dan een lichte rijder erop.

Waar slaat dat nou weer op? Van Schie is gewoon een goede kerel. Samenspannen? Kom op zeg hoe oud ben je? Als je hem wil verslaan moet je gewoon met iets goeds komen. Als de beste wint moet je het maar accepteren als het op een eerlijke manier gebeurt net als bij van Schie.. Hij heeft te maken met exact dezelfde omstandigheden als iedereen...

S`am said:
is het miss geen goed idee om als "forum" samen te spannen tegen van schie. gewoon de beste dingen bij elkaar hangen onder een sprintframe en dan een lichte rijder erop.

waarom?
Hij mag wel winnen , maar vorig jaar reed ie met de scooters mee , dit jaar maakt ie valse starten , etc etc... dat is gewoon het punt.
Maar daar kan HIJ verder zelf niets aan doen.
Dat ligt gewoon aan het hele jubbega gebeuren.

Enrico@Sprinter said:
Blijkbaar was het geen valse start alleen zijn wij te dom om niet hetzelfde te doen..

jah ... wij zijn zo dom om te denken dat je bij groen weg moet rijden...
we gaan ook het risco nemen om een valse start te maken 2x.
Zodat we een jaar kunnen wachten en helemaal geen tijd neer hebben kunnen zetten.

S`am said:

Accepteer gewoon dat hij de snelste is ook als met een ander startsysteem zal ie de snelste zijn.

Kerel is gewoon goed en slim!

Wij zijn dom en te langzaam eigenlijk 8P

Een ding is zeker, Van Schie kan goed starten.. MAAR: die man is nie gek, hij gaat klaar staan voor de streep, wacht tot zijn tegenstander tussen de lijnen staat, bereid zich voor, concentreert zich, en rijdt dan pas zelf tussen de lijnen, dan telt ie af, en hij weet dan precies wanneer hij wegmoet rijden, ik wed dat hij zelfs zonder lampen goed kan starten, dat systeem zit gewoon in zn kop. Bij het ST.net startsysteem kan je zo niet werken, omdat de tijd pas begint te lopen wanneer de starter op een knop heeft gedrukt, dus je weet niet wanneer je moet beginnen met tellen. In principe is dat systeem eerlijker, en ook leuker voor iedereen.
Viel mij wel op dat bij het systeem van Ribbens de tweede lichtsluis onderbroken kon worden zonder dat de rode lamp ging branden, als je goed kijkt naar die foto hierboven, kun je nl zien dat de eerste lichtsluis nog wel brandt. Da was mij bij meerdere rijders opgevallen, dus in die zin is het jammergenoeg nie helemaal waterdicht.
Bij het ST.net systeem zit er trouwens ook een vrij grote marge tussen wel of geen valse start.. je kan al rijden voordat het groen is, zonder dat de rode lamp gaat branden... dat moet zowel bij Ribbens als bij ST.net eigenlijk gewoon waterdicht zijn.

Arno said:
Accepteer gewoon dat hij de snelste is ook als met een ander startsysteem zal ie de snelste zijn.

Kerel is gewoon goed en slim!

Wij zijn dom en te langzaam eigenlijk 8P

Met deze instelling kom je er wel ja... }:O

met dat filmpje van laatst van 10 min van jubbega.

Kijk maar eens bij 6:08 let goed op nummer 87, manier hoe schie ook start

Er moet gewoon elke keer, een andere tijd tussen oranje en groen zitten, geen vaste tijd.
Fix een computer die elke keer de tijd anders insteld, dat lijkt mij waterdicht ?

bij drag races met autos gaan toch eerst 3 oranje lampen na elkaar aan en bij de 3ekun je gas geven en dan ben je bij groen weg. kan dat nietr bij dat systeem op jubbega?, want daar gingen de oranje lampen tegelijk aan toch??

Nog ff over dat starten. Jubbega was voor mij ook de eerste keer dat ik hieraan mee deed. Maar ik had 2 keer een perfecte start. Ik zit dan wel al 10 jaar op fietscross waarbij het starthek valt ook doormiddel van een stoplicht waarmee ik dus veel ervaring heb. Dit heeft me idd dan ook veel voordeel geleverd ondanks dat ik geen ervaring heb met het starten met stoplicht met scooter. Voordat ik moest rijden heb ik dan ook veel gekeken naar het licht. Dus als je gewoon veel ervaring hierin heb zoals v. Schie bijvoorbeeld komt hij ook wel in damwoude goed weg, simpel weg omdat hij veel ervaring heb.
Je maakt dan ook alleen een goede start als je gas geeft net voordat het groene licht aanspringt. Als je gas geeft als het groene licht al brand ben je te laat. Dus voor degene die geen goeie starter is moet je die timing kunnen vinden vlak voordat groen begint te branden.

WaZiGe said:
bij drag races met autos gaan toch eerst 3 oranje lampen na elkaar aan en bij de 3ekun je gas geven en dan ben je bij groen weg. kan dat nietr bij dat systeem op jubbega?, want daar gingen de oranje lampen tegelijk aan toch??

In Jubbega maken ze gebruik van de "Pro Start" instelling, normaal gesproken alleen toegepast in de hoogste klassen bij DragRacing. Dus waarom ze dat doen bij een brommersprint? Ik weet het niet.

De "Staggered Start" is vele malen beter geschikt, en gelukkig kunnen we bij de ST.net sprints wel met deze instelling sprinten.

Status
Not open for further replies.