Ik heb niet veel verstand van injectie maar heb je ook een 72 cc ecu?Ik heb dus een GY6 blok met een 72cc.
Het is een injectie met een rongmao ecu.
De scooter loopt stationair enzo maar heeft heel erg weinig vermogen.
Trek momenteel trager dan een 50cc.
Ik heb 12,5 bar compressie en bougie is goed.
Weet iemand wat het probleem is?
Nee ik heb die injector vervangen door een grotere. Hij heeft eerst goed gelopen maar toen vastgelopen en een revisie gedaan.Ik heb niet veel verstand van injectie maar heb je ook een 72 cc ecu?
Ben jaar geleden begonnen met scooters maar misschien dat alles nu toch een stuk beter zit dan in de eerste setup.
Nee ik heb die injector vervangen door een grotere. Hij heeft eerst goed gelopen maar toen vastgelopen en een revisie gedaan.
Dat was inderdaad m’n eerste maar die was vasgelopen doordat ik dacht dat de kleppendeksel pakking niet nodig was (was kapot gegaan en had hem zonder erop gezet) toen was er heel veel olie gaan lekken en is die er mee gestopt.11/12 (zelfs iets meer) bar is vrij normaal voor de nieuwe type 4 takt scooter motorblokken.
Standaard klepspeling is 0.10 in & 0.15 uit voor dit type met vol injectie systeem.
Eerste set-up staat hier: https://scooterforum.net/threads/4-takt-injectie-scooter-72cc.217254/#post-3572888 ?
Of heb je inmiddels nog meer aangepast ?
Maar ik zal morgen eens even m’n uit klep op 0,15 zetten en kijken hoe die dan loopt. Want nu doet die het niet heel erg lekker.
Ja maar opzich was ik ook wel blij dat ik hem weer uit elkaar moest halen want hij was ook al eerder warmgelopen met kleine schade in de cilinderwand.Oké, duidelijk, en tevens enorm klote dat een relatief goedkope pakking dit had kunnen voorkomen.
Wist ook niet dat je inmiddels er een complete modificatie erop losgelaten had!
Ik weet wel dat het vrij nauw luistert met de div. China varianten.
De inlaat krijgt koude brandstof en lucht aangevoerd en wordt dus voldoende gekoeld.
Maar de uitlaat heeft met reden een vrij ruime koude klepspeling welke je ook terugziet op de zgn. A merken scooters welke een dergelijk systeem hanteren. Yamaha, Piaggio, Kymco en Sym bijvoorbeeld, maar ook bij TGB of Keeway zien ik vaak een dezelfde klepspeling voorbij komen.
Het lijkt erop dat de motor momenteel niet goed het vermogen kwijt kan naar het achterwiel terwijl dit wel zou moeten gezien de mod!
We lezen/horen het wel of de aanpassing v.w.b. de klepspeling soelaas heeft gebracht!
Ehmmm… wat is een toerentalomvormer en waar zit die?Gek genoeg is de bougie identiek gebleven aan de variant van voor 2018.
NGK CR7HSA is dus (vooralsnog) de juiste. Een koudere of warmere plaatsen lijkt me niet de juiste weg.
Bovendien kun je dit makkelijk lezen als de motor weer als vanouds reageert!
Kleur controleren v.w.b. de (de juiste) mengverhouding kan natuurlijk altijd wel als je twijfelt.
Maar aangezien de motor nu wat steken laat vallen denk ik eerder dat je aan die momentopname niet veel hebt!
Wat ik wel tegenkwam is dat er van origine ook een toerentalomvormer aanwezig is op de nieuwe (na 2018) varianten van de Senso!
Die is er zeker toch wel tussenuit gehaald? Kan bijna niet anders toch..., misschien heb ik er wel overheen gelezen hoor!
Ehmmm… wat is een toerentalomvormer en waar zit die?
Vergeet niet dat je meer dan 1 keer rond moet draaien met je vliegwiel.Even een vraag off topic welke compressiemeter heb jij heb er een van hbm en een van alieexpress geprobeerd goed aangedraait en op 4 scooters geprobeerd die goed lopen geven alle 4 precies 3 bar aan lijkt mij vrijwel onmogelijk
Vergeet niet dat je meer dan 1 keer rond moet draaien met je vliegwiel.
Ik heb gewoon de injector kabel erafgehaald (of carb verwijderen) en dan de startmotor gebruikt tot de naald op de meter niet meer hoger wou. Kicken kan ook maar dat duurt weer langer.
FreeTec Compression Tester Compression Tester Motor Compression Check M10 M12 M14 M18 https://amzn.eu/d/h3wbqfmJa heb ik gedaan komt niet hoger dan 3 bar en volgas open.
Heb je een linkje van jouw compressiemeter?
EEEEEJJJJ , leuk ... ik woon naast Dordrecht ... Goed om te weten .edit: als je in de buurt van dordrecht ben kan ik je wel een keer helpen.
FreeTec Compression Tester Compression Tester Motor Compression Check M10 M12 M14 M18 https://amzn.eu/d/h3wbqfm
Ik heb deze gebruikt, was onder de 25 euro en werkt uitstekend.
edit: als je in de buurt van dordrecht ben kan ik je wel een keer helpen.
Ehmmm… wat is een toerentalomvormer en waar zit die?
Ik heb wel een speedconverter aangesloten zodat ik kan wisselen tussen 45 kmph en onbegrensd. Maar dit kastje ben ik nog niet tegengekomen, zal hem morgen even zoeken.Het is een kastje wat veel weg heeft van een standaard AC-CDI voor het carburateur 4 takt motorblok.
Echter heeft deze maar 4 aansluitingen i.p.v. 6.
Deze zit zeer waarschijnlijk aangesloten tussen de stator (vliegwiel met nokken) of de externe spoel (ook wel pick-up genoemd) en de ECU.
Waar deze zich precies bevind op jouw Senso weet ik niet, maar als deze er nog actief tussen geschakeld staat kan dit wel voor problemen zorgen!
View attachment 66440