4 takt 72cc injectie loopt niet lekker

Na vandaag het blok van mijn broertje te hebben omgebouwd (80cc malossi zip 4t 2v) zijn we even een klein rondje gaan rijden.

Ik merkte hierbij dat lichtere rollen geen verschil maakte. De temperatuur van de cilinderkop liep na een korte 2km al op naar de 130 graden, dit is voor mijn gevoel veelste warm.

Omdat ik al veel problemen heb kunnen uitstellen denk ik dat de scooter arm gaat lopen zodra het gas open gaat.

Ik heb ook laatst de ecu uitgelezen en hierin zag ik dat zodra ik gas geef de scooter volgens mij veel minder benzine gaat inspuiten.

Ik denk dat dit het probleem is maar ik weet niet hoe ik dit ga oplossen. Ik ga denk ik beginnen met een nieuw gaskleppenhuis te proberen, kan deze even lenen van de scooter van m’n ouders.

Als iemand nog andere ideeën of suggesties heeft dan hoor ik het graag.
 
Ik heb goed nieuws.

Ik heb mijn polini foamfilter eraf gehaald en een standaard filter teruggeplaatst. Scooter loopt nu niet meer arm. O2 sensor voltage is boven 900 mV dus hij loopt nu zelfs aan de rijke kant.

Wel word de scooter nog 120 graden. Weet niet of dit normaal is voor een 72cc 12,5 bar compressie scooter.

Ook zitten m’n rollen nog zwaar. Ga er straks wat lichter in zetten. En misschien nog andere drukveer. Misschien dat door de lage toerentallen de koelvin niet goed genoeg koelt.

Klepspelling was nog hetzelfde.

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.

Groet, Robin
 
Mijn La Souris Sourini S (euro5) omgebouwd naar 72cc liep van de zomer opzich goed met 60gram injector. Echter vond ik dat hij toch te rijk liep en vooral warm moeilijk startte. Nu heb ik er een 38gram injector opgezet en loopt die stationair een stuk mooier, start die warm weer goed en sowieso ruik je de scooter een stuk minder. Verbruik zal ook weer normaal zijn. Het is dus toch het overwegen waard om een kleinere injector te proberen.
 
Het is dus toch het overwegen waard om een kleinere injector te proberen.
Ik heb er geen verstand van maar heb je het signaal van de O2-sensor al eens gemeten?
In principe regelt de ECU de ingespoten hoeveelheid ingespoten brandstof.
Echter ik weet niet wat jij/jullie verder hebben laten aanpassen aan de ecu.
Maar mocht dit de originele zijn en je probeert het debiet van de injector aan te passen naar het grotere verbruik van de 70cc tov de 50cc zou je aan het signaal van de O2-sensor moeten zien of het blok te arm of te rijk loopt.
 
Ik heb er geen verstand van maar heb je het signaal van de O2-sensor al eens gemeten?
In principe regelt de ECU de ingespoten hoeveelheid ingespoten brandstof.
Echter ik weet niet wat jij/jullie verder hebben laten aanpassen aan de ecu.
Maar mocht dit de originele zijn en je probeert het debiet van de injector aan te passen naar het grotere verbruik van de 70cc tov de 50cc zou je aan het signaal van de O2-sensor moeten zien of het blok te arm of te rijk loopt.

Nee dat heb ik niet gedaan, heb daar ook de middelen niet voor. Ik heb het te rijk lopen van mijn motor puur gebasseerd op de bougie die enorm zwart was en onder de roet zat (bougie eruit gedraaid omdat ik m'n vebruik te hoog vond en toen ontdekt dat die zo zwart was)
ECU is een ontgrensde variant.
 
Hallo, ik ben benieuwd of iemand mij tips kan geven en of iemand een goeie monteur weet in of rondom Spijkenisse. Ik rij een La souris s uit 2020 een injectie model, met een 45 km ecu en een begrenzer met ab 65 km. Ik wil dat mn scooter wat vlotter optrekt en denk dus aan een 72 cc, maar wil dit niet zelf doen. Lees ook dat je veel meer moet aan passen dan alleen de cilinder. Iemand nog tips voor me of waar ik terrecht kan. Gr tim
 
Back
Top