3FM Request actie!

Status
Not open for further replies.
Deze landen zijn simpelweg onder ontwikkeld waardoor dit helaas niet gebeurt...

maar moeten we ze dan de rug maar toe keren? er zijn zoveel mensen (kinderen) die er niks aan kunnen doen....

Als wij die mensen (kinderen) nou helpen met waterpompen enz...

@ tommy:

Je heb wel gelijk hoor. eigenlijk zijn de hulp organisaties niks meer dan een voldaan gevoel geven. maar goed dan heb je wat in jouw kunnen zit gedaan...

Als je niks doet gebeurt er zowiezo niks....
 
Ik geef hier voor elke collecte aan de deur, behalve voor christelijke organisaties.

Ik snap niet dat goede doelen direct weer met geloof moeten worden lastig gevallen. De tijd van de kruistochten is wel voor bij lijkt mij zo...
Ik zou dan ook graag wel eens met vrienden mn handen uit de mouwen willen steken ergens in het buitenland. Alleen moet alles dan weer christelijk zijn.

Gast , het feit dat er nog stééds van die acties gehouden worden is het bewijs.

Hoeveel MILJARDEN zijn er wel niet richting Afrika gegaan in de laatste 20 jaar? Elke keer als er een item is over Afrika dan gaat het over honger en oorlog. Het is een bodemloze put , al jaren. Het geld gaat naar wapens.

Rara wie daar rijk van wordt...

Van de 15 euro komt er 1 euro aan in afrika en 9 gaan er naar de USA en Rusland voor de aankoop van wapens.

Ik hoor je alles afwijzen, maar wat is jouw oplossing?

Weet je wat het leuke is. Die landen kunnen nu al concurrerender werken in sommige sectoren. Katoensector in VS is grootste vd wereld. Als subsidie daar weg zou vallen, dan zou het met 1 jaar kapot zijn. Wat denk je van de landbouw subsidies in W-Europa?

100% mee eens, die subsidies voor de boeren hier in Nederland vind ik ronduit belachelijk.
 
Omdat?

Mensen als je wat zegt, onderbouw het aub.

Als je het goed bekijkt wordt de wereld gestuurd door de wereldbank/IMF. Voldoe je niet aan de criteria van hen -> geen lening. Meeste inspraak? Hebben Westerse landen. Inspraak gaat naar gelang van storting. Blijft natuurlijk een vicieuze cirkel waarin die 3e wereld landen blijven. Geen geld = geen inspraak. Geen inspraak = geen afzetgebied.
 
Ja precies, mensen worden omgeschoold ofzo :rolleyes:
Alle subsidies afschaffen. Alle fabrieken naar polen. Alle polen hierheen.
Belasting omhoog en leve de eu. Toch wel gunstig dat een evenwichtigere wereldhandel dan nog steeds evenredig is aan uitbuiting. De voc is nooit weggeweest toch?

Beter ga je eens uitzoeken waar je over praat voordat je met loze argumenten aankomt. De Nederlandse regering pist (net als de hele 1e wereld) miljoenen weg aan de meest nutteloze zaken, ikke ikke en de tering voor de rest.
 
doe mij 5 liter per dag en ik red me wel hoor.
douchen is een luxe hier en daar duiken ze maar een keer per week het water in en dan ben je ook klaar.
 
krijg je vanzelf bij een forum zoals deez, en met vooral de mensen die hier zijn...

Klinkt heel hard allemaal, maar et is wel zo ;)!
 
Daar zijn nou de moderators voor.
Ik lees/hoor van veel mensen dat ze niet geloven dat het geld wat ze geven aan komt, ik zou eigenlijk wel eens cijfers willen zien van elke euro die je doneert, en wat daar nou eigenlijk mee gedaan wordt.
Een goed doel heeft meestal 3 dingen waar ze geld aan moeten besteden:

- projectuitvoering (bijv. lokaal mensen helpen)
- fondsenwerving (bijv. brieven, reclame)
- personeel en organisatie (bijv. salarissen van medewerkers, kantoorhuur

Logisch dat elke euro dus niet volledig naar projectuitvoering kan gaan.
 
Daar zijn nou de moderators voor.
Ik lees/hoor van veel mensen dat ze niet geloven dat het geld wat ze geven aan komt, ik zou eigenlijk wel eens cijfers willen zien van elke euro die je doneert, en wat daar nou eigenlijk mee gedaan wordt.
Een goed doel heeft meestal 3 dingen waar ze geld aan moeten besteden:

- projectuitvoering (bijv. lokaal mensen helpen)
- fondsenwerving (bijv. brieven, reclame)
- personeel en organisatie (bijv. salarissen van medewerkers, kantoorhuur

Logisch dat elke euro dus niet volledig naar projectuitvoering kan gaan.

Ja precies...

Ik denk dat ook wel een hoop van de goede doelen in de gaten gehouden word. het zal echt niet zo zijn dat al het geld in de zakken van de mensen zelf beland... dat geloof ik dus niet.
 
Ik vind die acties zo ongelovelijk hypocryt. Hetzelfde idee als de ramadan.

We doen een bepaalde periode alsof we die mensen zijn , maar dan wel met beperkingen etc. Om na de vastgestelde periode weer verder te gaan alsof er niets gebeurt is.

Ik geef mn geld graag uit , maar dergelijk dingen zien van mij 0,0. Steek het liever in de brand. Waar zijn die lui als we hier een ramp hebben?

Hoeveel moeite moest er gedaan worden om toen de mensen in wilnis te helpen?
Maar als het om afrika gaat of een suffe overstroming in indonesie dan vliegen de miljoenen je om de oren.

Je hebt gedurende dit topic best een paar punten die zinnig zijn maar je bent soms ook wel heel erg kort door de bocht.
Je hebt het over de jaren 60 toen alles goed ging maar je moet niet vergeten dat een hoop problemen hun origine hebben uit die tijd. Kijk bijvoorbeeld maar naar de oorlogen/grensconflicten die er nu plaatsvinden die te maken hebben met de landsgrenzen die even door de europeanen zijn getekent met een lineaal.

Ook de westerse consumptiepatroon zorgt voor veel problemen in afrika.
Ik vind het niet zo raar dat als je echt compleet radeloos bent en echt niks meer hebt maar je ziet een ander persoon wel wat hebben door middel van geweld etc dat je ook dat als laatste redmiddel gaat gebruiken. Kijk maar naar de bloeddiamanten bijvoorbeeld.
Het is toch algemeen bekend dat elk mens het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten...

Ook je punt van ja waar zijn zij als er iets in het westen gebeurt erg dom. Je kunt moeilijk helpen als je niks hebt he?
Ik ben zelf blij dat er nog iets gedaan wordt voor de medemens en niet iedereen denkt ikke ikke en de rest kan stikke

Begrijp me niet verkeerd hoor maar zo negatief en slecht zoals veel mensen hier roepen is ontwikkelingshulp niet.
 
Je kunt een hoop zaken ook van een ander perspectief bekijken.
Een vraag in het algemeen:

Als jouw 15 euro er daadwerkelijk voor heeft geholpen dat er voor 10 mensen een bron van drinkwater aangelegd (noem het even zoals je wilt). Maar van die 15 euro is uiteindelijk 10 euro effectief naar die mensen gegaan en 5 euro in de zakken van de westerse wereld is dat dan een reden voor jou om te zeggen: ja ik maak 5 euro verlies dus dat is voor mij de overweging waard om niet mee te doen?

Nu wil ik helemaal niet eco-groen links overkomen ofzo maar ik vind gewoon dat zoveel mensen alles zo negatief gezien wordt
 
Last edited:
Je hebt gedurende dit topic best een paar punten die zinnig zijn maar je bent soms ook wel heel erg kort door de bocht.
Je hebt het over de jaren 60 toen alles goed ging maar je moet niet vergeten dat een hoop problemen hun origine hebben uit die tijd. Kijk bijvoorbeeld maar naar de oorlogen/grensconflicten die er nu plaatsvinden die te maken hebben met de landsgrenzen die even door de europeanen zijn getekent met een lineaal.

Ook de westerse consumptiepatroon zorgt voor veel problemen in afrika.
Ik vind het niet zo raar dat als je echt compleet radeloos bent en echt niks meer hebt maar je ziet een ander persoon wel wat hebben door middel van geweld etc dat je ook dat als laatste redmiddel gaat gebruiken. Kijk maar naar de bloeddiamanten bijvoorbeeld.
Het is toch algemeen bekend dat elk mens het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten...

Ook je punt van ja waar zijn zij als er iets in het westen gebeurt erg dom. Je kunt moeilijk helpen als je niks hebt he?
Ik ben zelf blij dat er nog iets gedaan wordt voor de medemens en niet iedereen denkt ikke ikke en de rest kan stikke

Begrijp me niet verkeerd hoor maar zo negatief en slecht zoals veel mensen hier roepen is ontwikkelingshulp niet.

DANK U!
 
vandaag was er ook zon dj op 3fm, en er belde een man op die wou 10 euro geven...

3x raden wat die (dj:+ ) zei:

het is hier geen kleuterklas, je mag ook wel wat fatsoenlijkers geven, bel me straks maar weer:L :L

ik had die gozer gewoon op de radio helemaal verrot gescholden, wat een mongool, is er iemand die wat wil geven is het weer niet goed, stelletje stumperts daar
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top